rpcsvchost چیست و چرا در دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل مک اجرا می‌شود؟

اگر از کاربران سیستم عامل مک بوده باشید حتما تاکنون برای مشاهده پردازش‌های در حال اجرا به بخش Activity Monitor مراجعه کرده‌اید. اگر این کار را کرده باشید بعید است که در لیست بلندبالای ارایه شده با کلمه rpcsvchost روبرو نشده باشید. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که rpcsvchost چیست و چرا در دیوایس‌های سیستم‌عامل مک اجرا می‌شود. پس دعوت می‌کنیم همراه آی‌تی‌رسان باشید.

ممکن است برخی افراد بپرسند آیا این پردازش نگران‌کننده است؟ در پاسخ باید گفت خیر؛ سیستم‌عامل مک نیز مانند دیگر هم‌نوعان خود دارای برخی پردازش‌های پیش‌فرض و مبتنی بر هسته‌های سیستم‌عامل است که rpcsvchost نیز یکی از آن‌هاست. این پردازش یک ابزار است که به منظور ارتباط با برخی از انواع مشخص شبکه‌ها به‌خصوص موارد مرتبط با مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

rpcsvchost یک محیط بسیار ساده برای میزبانی از سرویس‌های DCE/RPC به شمار می‌رود که سرویس‌های مربوطه را از لیست پلاگین‌های ثبت شده به عنوان استدلال بارگذاری کرده، آن‌ها را به مجموعه مناسب از نقطه پایانی متصل می‌کند و آماده دریافت درخواست‌های پروتکل می‌شود.

بنابراین اکنون ما می‌دانیم rpcsvchost یک پردازش است که به هماهنگی شبکه‌ها کمک می‌کند اما این به تنهایی چیزی را روشن نمی‌کند؛ زیرا ما در مورد DCE/RPC چیزی نمی‌دانیم. به نظر می‌رسد این حروف مخفف عبارت Distributed Computing Environment / Remote Procedure Calls باشند که به معنای محیط محاسبات توزیع شده/روش تماس‌های از راه دور هستند.

همه گونه‌های سرویس‌های شبکه از DCE/RPC استفاده می‌کنند که از قابل توجه‌ترین موارد آن می‌توان به سرویس Microsoft Exchange اشاره کرد. شرکت اپل در سال 2010 میلادی پشتیبانی از DCE/RPC را به عنوان یکی از بخش‌های Mac OS X Lion 10.7 آغاز کرد. پیاده‌سازی DCE/RPC توسط اپل در حال حاضر از طریق macOS Forge قابل دسترسی است؛ مکانی که شرکت اپل کدهای منبع مربوط به پروژه‌های اوپن سورس خود را در آن‌جا میزبانی می‌کند.

DCE/RPC را می‌توان پیاده‌سازی تکنولوژی تماس از راه دور دانست که به عنوان بخشی از محیط محاسبات توزیع شده توسط اوپن گروپ توسعه داده شده است. در حقیقت DCE/RPC را می‌توان متداول‌ترین روش برای تعامل با سرویس‌های شبکه ویندوز دانست.

اگر rpcsvchost بخش زیادی از توان CPU دستگاه شما را اشغال کرده باشد، در این صورت ممکن است در برقراری ارتباط با سرور Microsoft Exchange و یا برخی دیگر از سرویس‌های شبکه مبتنی بر DCE/RPC با مشکل مواجه شوید. اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، اپلیکیشن‌های مذکور نیز احتمالا توان زیادی از CPU را به خود اختصاص خواهند داد. احتمالا بستن همه این اپ‌ها به صورت Force Quit می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. این احتمال هم وجود دارد که تعدادی از بدافزارها در حال سواستفاده از DCE/RPC هستند که در این صورت می‌توانید با حذف این بدافزارها مشکل موجود را رفع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH