رجیستری تبلت رسمی شد؛ چه دستگاه‌هایی مشمول رجیستری می‌شوند؟

طرح رجیستری موبایل که یکی از طرح‌های نسبتا موفق برای دولت بوده و منفعت زیادی از آن داشته است، وارد فاز دوم شد و طبق اعلام رسمی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به زودی تبلت نیز وارد این طرح شده و همه دستگاه‌های سیم کارت خود می‌بایست پروسه رجیستری را طی نمایند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصاحبه‌ای پیرامون طرح رجیستری برای تبلت گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده همه دستگاه‌های تبلت که قابلیت استفاده از سیم کارت برای آن‌ها امکان‌پذیر باشد، مشمول طرح کد دار کردن گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری) شده و مالکین این دستگاه‌ها می‌بایست موارد قانونی آن را رعایت کنند.

طرح رجیستری

طبق اعلام این مقام مسئول هر گونه تبلتی فارغ از برند و کیفیت آن که سیم کارت‌خور باشد، مشمول طرح رجیستری شده و هیچ گونه استثنایی در آن وجود نخواهد داشت. مشتریان می‌بایست پس از تاریخ اعلامی، کد فعال‌سازی را از فروشنده دریافت کرده و در سامانه همتا از طرقی که اعلام شده است عملیات رجیستری را انجام دهند.

گفتنی است در صورت عدم رعایت موارد گفته شده قطعا دسترسی این دستگاه‌ها به شبکه مخابراتی کشور قطع خواهد شد. همچنین تمامی دستگاه‌هایی که قبل از تاریخ رسمی اقدام به یک تماس از سیم کارت خود نمایند، مشمول این قانون نشده و بدون نگرانی می‌توانند از تبلت خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH