شبیه‌ ساز اندروید

شبیه‌ ساز اندروید چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟!

این روزها با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیاده سازی سیستم‌عامل‌ها بر روی یکدیگر هستیم که این عمل توسط ابزارهایی با نام Emulator یا شبیه ‌ساز ممکن می‌شود. به‌عنوان مثال شما می‌توانید توسط یک شبیه ساز، سیستم عامل اندروید را بر روی ویندوز دستکاپ تجربه کنید. اکنون شبیه‌سازهای بسیاری ساخته و پرداخته شده‌اند و طرفداران زیادی نیز در سراسر دنیا پیدا کرده‌اند؛ از این رو برآن شدیم تا در آی‌تی‌رسان ابتدا بگوییم که اصلا شبیه‌ ساز اندروید چیست و سپس شما را با بهترین نمونه‌‌های تولید شده و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شبیه‌ ساز اندروید چیست؟

شبیه‌ ساز اندروید به اپلیکیشنی گفته می‌شود که می‌تواند از منابع سخت‌افزاری سیستم شما استفاده کرده و سیستم عامل محبوب و متن باز اندروید را به اجرا در آورد. یعنی شما با نصب یک برنامه شبیه ساز بر روی یک سیستم ویندوزی و یا حتی لپ‌تاپ‌های اپل، می‌توانید از تمامی امکانات اندروید بهره‌مند شوید و حتی بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی را بر روی سیستم عامل خود تجربه کنید. البته از آن‌جایی که این برنامه‌ها کدها را برای استفاده از منابع سخت‌افزاری تغییر می‌دهند ممکن است کمی عملکرد کندتری نسبت گوشی‌های هوشمند ارایه دهند.

شبیه‌ ساز اندروید

چرا باید یک شبیه‌ ساز اندروید را بر روی سیستم خود نصب کنیم؟

ممکن است دستگاه هوشمند شما به iOS مجهز باشد و یا از سایر سیستم‌‌عامل‌های دنیا نظیر ویندوزفون بهره‌ ببرد. در این صورت شما می‌توانید با نصب یک شبیه‌ ساز اندروید بر روی سیستم خانگی خودتان، بدون هیچ هزینه‌ اضافی (البته فقط در برخی نسخه‌ها) از امکانات این سیستم عامل بهره‌‌مند شوید. در این بین برخی برنامه‌نویسان و یا دولوپرها نیز می‌توانند با نصب شبیه ساز، برنامه‌های خود را بدون دسترسی به گوشی اندرویدی تست کرده و یا رابط کاربری آن را شخصی سازی کنند. فارق از همه این‌ها شما می‌توانید بازی‌های محبوب اندرویدی را بر روی شبیه ساز به اجرا درآورید و با اتصال یک گیم‌پد (یا همان دسته بازی) مشغول بازی کردن شوید بدون آن که نگران به اتمام رسیدن شارژ گوشی و یا داغ شدن و… آن باشید.

معرفی بهترین شبیه‌ سازهای اندروید و نحوه کار با آن‌ها

تاکنون تعداد بسیار زیادی از برنامه‌های شبیه ساز اندروید برای ویندوز معرفی شده‌اند که در ادامه قصد داریم بهترین‌های آن‌ها را معرفی کنیم. نحوه کار با این شبیه ساز‌ها بسیار راحت بوده و تنها کافی‌ست برنامه مورد نظر را بر روی سیستم نصب کنید و پس از اجرا، همچون یک گوشی اندرویدی با آن کار کنید. اکثر این برنامه‌ها به‌صورت خودکار فایل‌های APK موجود در سیستم را اجرا خواهند کرد و حتی نیازی نیست که برنامه‌های اندروید را نصب کنید؛ تنها کافی‌ست فایل مربوط به برنامه را اجرا کرده و از آن لذت ببرید. به همین راحتی!

  • BlueStacks: این برنامه یکی از بهترین‌ها در این زمینه است و شاید بتوان آن را و پایدارترین شبیه‌ ساز اندروید نامید. BlueStacks کاملا رایگان بوده و هیچ‌گونه مزاحمتی را هنگام کار برای‌تان ایجاد نخواهد کرد. گاهی اوقات شاهد تبلیغاتی در گوشه و کنار آن هستیم که با قطع اتصال دستگاه به اینترنت می‌توان تا حد زیادی نیز از شر آن‌ها خلاص شد. البته شما می‌توانید با پرداخت مبلغی مشخص به‌طور کلی تبلیغات را کنار بگذارید. این برنامه نیاز به سخت‌افزار خاصی برای اجرا ندارد و می‌توان از آن در سیستم‌های نسبتا قدیمی نیز استفاده کرد. با این‌حال و برای اجرای بهتر برنامه‌ها، بهتر است که از کارت گرافیک قدرتمندی بهره بگیرید. نکته جالب در BlueStacks امکان همگام‌سازی برنامه‌ها بر روی گوشی‌های اندرویدی است. برای دانلود می‌توانید از وب‌سایت رسمی این برنامه استفاده کنید.

شبیه‌ ساز اندروید

  • Nox App Player: این برنامه نیز همچون شبیه ساز قبلی از سرعت قابل قبولی برخوردار بوده و می‌تواند تمامی نیازهای شما از یک گوشی اندرویدی را بر روی ویندوز برطرف کند. درصورتی که دستگاه شما لمسی باشد، می‌توانید تجربه‌ای کاملا مشابه با یک تبلت اندرویدی را داشته باشید. این برنامه شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های هوشمند دارد و حتی در آن می‌توان همچون یک گوشی اسکرین شات گرفت و یا صدا را کم و زیاد کرد. امکان اجرای چندین برنامه در کنار هم نیز در Nox App Player نهفته شده که کار را برای شما راحت می‌کند. لازم به‌ذکر است که شما در این برنامه می‌توانید فرکانس پردازنده و میزان رم آن را نیز مشخص کنید. برای دانلود می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

شبیه‌ ساز اندروید

  • Andy OS: این برنامه تا حدی نسبت به دو شبیه‌ ساز قبلی متفاوت است. در واقع شاهد ترکیبی از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید هستیم که البته پایداری خوبی را تجربه می‌کنند. این برنامه به‌خوبی از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کند و برای کاربری خانگی رایگان است اما اگر بخواهید از آن در جهت فعالیت‌های تجاری استفاده کنید می‌بایست هزینه‌ مشخصی را بپردازید. Andy همگام سازی خوبی با گوشی شما داشته و این امکان را دارید که از گوشی خودتان به‌‌عنوان یک ریموت کنترل برای آن استفاده کنید و یا از طریق گوشی به فایل‌های درون کامپیوتر دسترسی داشته باشید که در نوع خودش جالب است. برای دانلود اندی به اینجا مراجعه کنید.

شبیه‌ ساز اندروید

  • Remix OS Player: ریمیکس نیز همچون برنامه‌های قبلی یک شبیه‌ ساز اندروید بر روی ویندوز بوده با این تفاوت که برای گیمرها بهینه شده است. یعنی این شبیه ساز تمام تلاش خودش را کرده تا اجرای روان و بدون دردسر بازی‌های اندرویدی را بر روی سیستم عامل ویندوز ممکن سازد. شما حتی امکان اجرای چندین بازی به صورت همزمان را نیز در ریمیکس تجربه خواهید کرد. این برنامه با جدیدترین تکنولوژی Android Studio ساخته شده و تضمین می‌کند که با سرعت بالایی کار شما راه بیندازد. ریمیکس از طریق این لینک در دسترس خواهد بود.

شبیه‌ ساز اندروید

  • Genymotion: برخلاف شبیه سازهای قبلی، این برنامه برای توسعه دهندگان بهینه شده است. اگر شما یک برنامه نویس و یا توسعه دهنده اندروید هستید، می‌توانید برنامه خودتان را در این شبیه ساز و بر روی نسخه‌های مختلفی از اندروید تست کنید. Genymotion با پلاگین‌‌ها و امکانات پیش‌فرض بسیاری همراه شده و یک گزینه ایده‌آل برای توسعه دهندگان است. البته این شبیه ساز با VirtualBox کار کرده و برای اجرا، نیاز دارد که از پیش این برنامه را نصب کرده باشید. برای دانلود می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

شبیه‌ ساز اندروید

36 در مورد “شبیه‌ ساز اندروید چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟!”

  1. حسین علیپور

    سلام خسته نباشید
    من یه برنامه تو گوشیم نصب کردم به نام کسری آوید
    الان میخوام برم داخل برنامه میگه دستگاه شما شبیه ساز (emulator)هس برای استفاده از این دستگاه باید شبیه ساز نباشد چطوری غیرفعال کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  2. سلام
    من میخوام گوشی جدید بگیرم اگه شبیه سازی کنم برنامه ها و عکس های این گوشی انتقال میشه به گوشی جدید؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      نرم افزار نسبتا سنگینی هست و سخت‌افزار متوسط رو به بالا میخواد برای اجرای صحیح

  3. بازدید کننده ی سایت

    چرا توی شبیه سازnoxبعد از مدتی صدا قطع میشه و باید ریستارتش کرد تا درست شه راهکاری وجود داره؟

    1. مجتبی مسکینی

      کلا هیچکدوم بدون نقص نیستند البته به سخت افزار سیستم شما هم خیلی وابسته‌اس
      بلواستک مشکلات کمتری داره میتونید از اون استفاده کنید

  4. سلام اگه شبیه ساز نضب کنم فقط برنامه های درون خود نرم افزار شبیه سازی شدند یا خودمم میتونم برنامه خودم رو شبیه سازی کنم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام متوجه منظورتون نشدم
      شما با نصب شبیه ساز در واقع انگار یک گوشی اندرویدی در اختیار دارید و می‌تونید هر برنامه اندرویدی که خواستین رو نصب کنید

    1. سعید صانعی

      از قسمت سمت راست تسک‌بار ایکون شبیه ساز رو پیدا کرده و روش کلیک راست کنید، حالا گزینه Exit یا Quit رو بزنید.

  5. سلام چگونه میتونم از برنامه LDplayer ویدیویی رو در پوشه کامپیوترم ذخیره کنم ? چون من هرچقد سعی کردم نتونستم فایلی رو انتقال بدم به کامپیوتر.

  6. میتراالماسی

    سلام من یه شبیه سازمیخوام که به گوشی سامسونگ A10بخوره خیلیاروامتحان کردم ولی موفق نشدم میشه معرفی کنید

  7. سلام من شبیه ساز bluestacksرو نصب کردم اولش خوب بود اما بعد مدتی کمی سنگین شده جوری که باید بیست تا نیم ساعت واستم تا اپی که میخام برام بالا بیاره میشه راهنماییم کنید ؟

  8. ببخشید ینی میشه بدون دسترسی به گوشی این برنامه رو اجرا کرد یا گوشی باید به کامپیوتر متصل باشه و همزمان صفحه گوشی رو مانیتور نمایش داده میشه؟

    1
    6
    1. سلام من الان از گیم لوپ استفاده میکنم اولش فکر میکردم گیم لوپ فقط و فقط برای بازی هاست الان نه میبینم که هر پیامرسان و هر چیزی رو نصب کرد
      فقط یه کار کنید برید گیم لوپ رو نصب کنید حجمش خیلی خیلی نسبت به بلو استکس و… کمه خیلی بعد یه بازی هر چیزی که خواستید بریزید و واردش بشید بعد که وارد شد از سمت راست پایین ترین دکمه رو بزنید یا همونExit بعد وارد یه جایی میشید اف 9رو بزنید مرورگر کروم و گالری و خیلی چیزای دیگه باز میشه برید مرورگر کروم که به شکل یه کره ی زمینه بزنید مایکت یا هر چیزی مثل بازار اینا نصب که شد واردش بشید و هر چیزی که بخواین از نرم افزار و سخت افزار توش بریزید

  9. سلام.من جواب سوالم نگرفتم که چطور شبیه سازemsکه رو گوشیم نصب کردمو پاک کنم؟اگر کسی میتونه کمک‌کنه مرسی

    1
    2
  10. محمد جواد احسانی

    ببخشید اگه شبیه ساز نصب کنیم دیگه نمی تونیم برنامه های ویندوز رو اجرا کنیم رو کامپیوتر

    1
    2
    1. میلاد خوش‌خلقت

      درود بر شما.
      شبیه‌سازها برنامه‌هایی هستند که در غالب یک پنجره از ویندوز، فضایی تازه و جدا برای شما فراهم می‌کنند.
      به مانند همه برنامه‌های ویندوز، آنان نیز تنها یک برنامه هستند، و تنها درون یک پنجره کارکرد دارند.
      آنان نقشی در کارکرد ویندوز ندارند، و مشکلی برای شما فراهم نمی‌کنند، تنها نیاز است که از حافظه رم بالایی برای اجرای آنان بهره‌مند باشید.
      سپاس.

      1
      3
  11. سلام وقتتون بخیر من یک سوال دارم به فرض مثال من وقتی پیامرسان روبیکار رو روی شبه ساز نصب میکنم فایل دیتایی که تشکیل میشه کجای سیستم کامپیوتری من میره من چند تا اهنگ دانلود کردن توی روبیکایی ک توی شبیه سازم هست اما نمیدونم کجا میرن ممکنه راهنمایی کنید

    1
    3
    1. میلاد خوش‌خلقت

      درود بر شما.
      بستگی دارد که از چه شبیه‌سازی بهره ببرید.
      نام شبیه‌ساز خود را بگویید تا بتوانم کمک‌تان کنم.

      ولی یک روش ساده وجود دارد که در همه شبیه‌سازها کارکرد دارد، و آن نصب یک اپلیکیشن مدیریت فایل است. ما پیشنهاد می‌کنیم که از ES File Explorer در شبیه‌ساز خود بهره ببرید تا همه فایل‌ها به مانند عکس، ویدیو، آهنگ، و … را از همه سرچشمه‌ها به مانند واتسپ، روبیکا، تلگرام، و … در آن یکجا دریافت کنید.

      سپاس.

  12. با سلام ببخشید من هر کامپیوتری میخرم تا سقف ۳ ملیون تمن ولی این نوکسه یا کلا شبیه سازا گیر میکنن روش مثلا یه برنامه تماس تصویری نصب میکنی برقی کار میکنه رو حالت اسلو موشن لطفا بهم بگین چه سیستمی با چه مشخصاتی میتونه خیلی راحت پلی کنه ؟ باتشکر

    1. میلاد خوش‌خلقت

      درود بر شما.
      وابسته به نوع شبیه‌سازی که از آن بهره می‌برید، اندازه نیازتان آشکار می‌شود.
      ولی، برخی از چیزها در بهره‌وری از کارکرد هرچه بهتر در شبیه‌سازها جنبه عمومی دارند، برای مثال: شما بی‌گمان نیازمند به دست کم چهار گیگابایت رم DDR3، یک پردازشگر دو هسته‌ای با فرکانس گاهشمار دستم کم 2.0 گیگاهرتز، و یک کارت گرافیک درخور که بتواند با Dirext X 9.0 یا بالاتر، و همچنان با شبیه‌ساز سازگار باشد.
      سپاس.

      1
      1
    1. میلاد خوش‌خلقت

      درود بر شما.
      شبیه‌ساز خود یک برنامه کامپیوتری است، پس خیال‌تان آسوده باشد.
      سپاس.

      1
      2
  13. سلام و خسته نباشید
    ببخشید یه سوال داشتم
    اگه شبیه ساز اندروید رو روی کامپوتر نصب کنم برنامه ها خود کامپیوتر هم قابل اجرا خواهد بود؟

    3
    6
  14. ضمن تشکر از شما بزرگوار
    یه سوال داشتم
    به مرور حجمشون زیاد میشه
    تو برنامه ندیدم بشه دیتا یا کجشون رو بطور موثر کم کرد
    یه فایله که مدام چاق میشه ، حذفم کنیم خب شبیه ساز از کار می افته
    حذف و نصب هم دردسر خودش رو داره
    ممنون میشم راهکاری داشته باشه بگین
    برا خود شبیه ساز منظورمه
    نه کج و دیتای برنامه ها
    مرسی ممنونم

    1. میلاد خوش‌خلقت

      درود.
      یکی وابسته به کارکرد شما از اپلیکیشن درخور نیاز است، و دیگری وابسته به خود شبیه‌ساز که برای کارکرد هرچه بهتر، نیازمند به فضایی بیشتر است.
      شما نمی‌توانید فضای گرفته‌شده از سوی شبیه‌ساز را خالی کنید ولی کارکردی یکسان از آن بخواهید.
      سپاس.

    1. من خودم قبلا MEmu استفاده میکردم اما کمی سنگین بود خصوصا که یه دفه اپ هاش می پرید
      عمکرد و امکانات Nox App Player نسبت بهش خیلی بهتر و سرعتشم بالاتره
      مخصوصا که مثل من چن تا داشته باشین رو سیستم
      البته اونم برنامه خوبیه
      اون یکیاتست نکردم

      3
      4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH