با بهترین اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری فایل آشنا شوید

امروزه به اطلاعات زیادی دسترسی داریم و آن‌ها را می‌توانیم با یک اشاره در دیوایس خود ذخیره کنیم. همین موضوع باعث می‌شود گوشی‌مان به منبعی از دیتاها تبدیل شود که برای دیگران نیز جذاب هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به موبایل دوست‌تان انتقال دهید، باید از نرم‌افزارهای اشتراک‌گذاری فایل استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.


AirDroid

اشتراک‌گذاری فایل

این اپلیکیشن کاربردی به شما امکان این را می‌دهد تا به راحتی فایل‌های ذخیره شده در اسمارت فون را با کمک لپ‌تاپ‌ یا کامپیوتر مشاهده نمایید و در صورت لزوم بعضی از آن‌ها را منتقل کنید. فایل منیجر کامل برنامه یکی از ویژگی‌های جذاب آن به شمار می‌آید و مطمئن باشید هیچ دیتایی از قلم نمی‌افتد. در واقع AirDroid پروسه انتقال تصاویر، کلیپ‌ها و… به دسکتاپ را بسیار سریع‌تر نموده و فقط باید فایل‌ها را از طریق Drag & Drop به فولدر مورد نظر انتقال دهید. خوش‌بختانه این اپ از کامپیوترهای اپل نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید اسمارت فون اندرویدی خود را به مک محل کار یا خانه‌تان متصل نمایید. برای استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری فایل AirDroid لزومی به وجود سیم‌ها نیست و اتصال از طریق شبکه وای‌‌فای انجام می‌گیرد. اما قابلیت‌های اپ استودیوی Sand به این‌جا ختم نمی‌شود. امکان رد و بدل کردن پیام در AirDroid فراهم شده و قادر به استفاده از ویژگی «دستگاه‌یاب» هستید تا دیوایس‌های اطراف سریعا شناسایی شوند. این نرم‌افزار تا حالا بیش از ۱۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز نسبتا بالای ۴.۵ از ۵ را دریافت کرده است.

Superbeam

اشتراک‌گذاری فایل

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که برای هر دو پلت‌فرم محبوب دنیای گوشی‌ها عرضه شده، Superbeam است. به اینترنت دسترسی ندارد؟ مودمی در اطراف‌تان قرار ندارد؟ با کمک این اپ و تکنولوژی وای‌فای دایرکت نیازی به متصل شدن به شبکه محلی نیست و در عین حال می‌توانید با سرعت بسیار زیاد به انتقال فایل‌ها بپردازید. ابتدا باید برنامه را روی دو دیوایس نصب کنید و سپس با اسکن کردن کد QR محتواهای مورد نظر را انتقال دهید. اما توسعه‌دهنده Superbeam راه دیگری نیز برای رد و بدل اطلاعات پیش روی‌تان گذاشته. اگر هر دو اسمارت‌فون‌ مجهز به فن‌آوری ارتباط حوزه نزدیک (NFC) هستند، می‌توانید از این تکنولوژی برای انتقال فایل‌ها استفاده کنید. برخلاف آی‌فون که فقط اجازه اشتراک‌گذاری ویدیوها و عکس‌ها را به کاربر می‌دهد، نسخه اندرویدی این اپ اجازه انتقال طیف وسیعی از اطلاعات مثل موسیقی، اسناد و برنامه‌ها را به شما می‌بخشد. با Superbeam قادر به ذخیره دیتاهای خود نیز خواهید بود. به‌جای استفاده از جی‌میل برای آپلود و ذخیره فایل‌ها در فضای ابری، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید و حتی اطلاعات حجیم خود را برای همیشه ذخیره نمایید.

Pushbullet

اشتراک‌گذاری فایل

اگر جز کسانی هستید که مدام اطلاعات روی موبایل خود را به کامپیوترشان انتقال می‌دهند و نیاز اساسی به یک اپلیکیشن کاربردی اشتراک‌گذاری فایل دارند، این اپلیکیشن گزینه‌ای مناسب برای شماست. Pushbullet انتقال دیتاها بین گوشی و دسکتاپ را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر کرده. هم‌چنین کاربران محصولات اپل نیز قادرند از اپ بهره بگیرند و کارهای‌شان را ساده‌تر انجام دهند. برخلاف بعضی از برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل، در این نرم‌افزار امکان انتقال فایل‌ها به چندین دیوایس به‌طور هم‌زمان فراهم شده و دیگر نیازی نیست وقت‌تان را تلف کنید. سریعا اطلاعات به دستگاه‌های اطراف بدون فوت وقت منتقل می‌شوند و دیگر لزومی به کانکت شدن به تک‌تک آن‌ها و سپس فرستادن یکی‌یکی فایل‌ها نیست. ضمنا این اپلیکیشن در مرورگرتان نیز فعال است و قادرید با چند اشاره مثلا مقاله یا عکسی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. خوش‌بختانه توسعه‌دهنده Superbeam امکان چت کردن با دوستان را برای شما در نظر گرفته و در هر زمان و موقعیتی (البته با اتصال به اینترنت) می‌توانید به آشنایان و دوستان‌تان پیام بفرستید. در این بخش نیز گزینه‌های کاربردی دیگری به چشم می‌خورند تا حتی بتوانید موسیقی مورد علاقه خود را با استفاده از قابلیت چت به اشتراک بگذارید. رابط کاربری این بخش نیز مانند دیگر پیام‌رسان‌ها است و همین محیط آشنا از سردرگمی کاربران می‌کاهد.

SHAREit

اشتراک‌گذاری فایل

بدون تردید یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل، SHAREit است. این برنامه با امکانات فراوان و رابط کاربری جذابش محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده و تا حالا بیش از ۵۰۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز بالایی را کسب کرده است. جدای از قابلیت‌های متعدد این نرم‌افزار، سرعت انتقال آن مورد توجه است. با استفاده از فن‌آوری‌های مختلف قادر به انتقال هر نوع اطلاعات با بالاترین سرعت ممکن خواهید بود و طبیعتا در وقت نیز صرفه‌جویی می‌شود. پس اگر می‌خواهید از شر بلوتوث خلاص شوید، حتما به فکر نصب SHAREit باشید. به‌قول کمپانی توسعه‌دهنده، این بهترین برنامه اشتراک‌گذاری فایل محسوب می‌شود که تجربه جدیدی را برای شما رقم خواهد زد. برای این‌که بتوانید بدون دردسر تمام فیلم‌ها را در این اپ اجرا کنید، ویدیوپلیری برای شما در نظر گرفته شده که از همه فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند و بسیار سریع کلیپ‌های چند ساعته را اجرا می‌نماید. موزیک‌پلیر نیز قرار گرفته تا بدون اتلاف وقت موسیقی‌ها را پلی و سپس برای دوست خود بفرستید. هم‌چنین با استفاده از پلت‌فرم SHAREit به جدیدترین ویدیوها و موزیک‌ها دسترسی دارید که با یک اشاره اجرا خواهند شد. در واقع با کمک این اپلیکیشن هم به اشتراک‌گذاری فایل می‌پردازید و هم با تماشای محتواهای گوناگون سرگرم خواهید شد.

Xender

اشتراک‌گذاری فایل

به‌صورت کلی Xender بسیار شبیه AirDroid است. می‌توانید با اتصال به شبکه وای‌فای محلی، موبایل و کامپیوتر را متصل کنید و سپس فایل‌ها را با نهایت سرعت انتقال دهید. کاربر قادر است تمام فایل‌ها از جمله: موسیقی‌ها، اسناد و برنامه‌ها را به کامپیوتر منتقل کند و محدودیتی در این راه وجود ندارد. یکی دیگر از قابلیت‌های دوست داشتنی Xender، فرستادن نسخه APK اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی است که در هر برنامه اشتراک‌گذاری فایل دیده نمی‌شود. به این ترتیب می‌توانید از نرم‌افزارهای خود پشتیبان تهیه کنید و نیازی به دانلود دوباره آن‌ها ندارید. خوش‌بختانه Xender از هر دو پلت‌فرم محبوب دنیای موبایل‌ها پشتیبانی می‌کند و با کمک این اپ کاربران آی‌فون نیز قادر به انتقال اطلاعات خود با سرعت بالایی هستند. گفتنی‌ست اپلیکیشن مذکور تا حالا بیش از ۱۰۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز بالای ۴.۴ از ۵ را کسب نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH