گلکسی‌ نوت 9 در تست دوربین DxOMark پشت سر اسمارت‌فون هواوی P20 پرو قرار گرفت

دوربین پرچم‌دار سامسونگ گلکسی‌نوت 9 از طریق تست بنچ‌مارک DxOMark مورد ارزیابی قرار گرفته است. این هندست در بسیاری از بررسی‌ها و در جنبه‌های مختلف، تحسین کارشناسان را برانگیخت و البته بایستی خاطرنشان کرد که پرچم‌دار جدید سامسونگ از سخت‌افزاری بسیارعالی برخوردار است. بررسی DxOMark بر مقوله کارایی دوربین در مدل‌های پرچم‌دار تمرکز دارد و نتایج به‌دست آمده کاملا چشمگیر هستند. گلکسی‌ نوت 9 در تست DxOMark مجموعا موفق به کسب نمره 103 شد که امتیاز قابل‌توجهی به‌شمار می‌آید و به‌طورکلی در زمان اجرای تست، این هندست به‌صورت مشترک با اسمارت‌فون اچ‌تی‌سی U12 پلاس در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. هواوی P20 پرو با بهره‌مندی از دوربین سه‌گانه همچنان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و بر اساس ارزیابی‌های DxOMark مجهز به بهترین دوربین در میان گوشی‌های تلفن‌همراه است.

در این‌جا بایستی یادآوری کرد که پیکره‌بندی دوربین پشتی گلکسی‌ نوت 9 شامل یک دوربین 12 مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم دوگانه f/1.5-2.4 و یک حسگر تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. بعلاوه هر 2 سنسور از قابلیت تثبیت نوری تصاویر (OIS) برخوردار هستند. دوربین هوشمند جدید سامسونگ، امکان تشخیص صحنه‌ها، بهینه‌سازی رنگ‌ها و کنتراست و همچنین تشخیص نواقصی مانند کثیف بودن لنز یا شناسایی سوژه‌ها با چشمان بسته را برای گوشی فراهم می‌نماید. دوربین جلویی دستگاه نیز از یک حسگر سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 بهره می‌گیرد.

این بررسی، قدرت فوق‌العاده دستگاه در زمینه عکاسی را مورد تائید قرار می‌دهد. عملکرد گلکسی‌نوت 9 در زمینه فوکوس خودکار نیز بسیار عالی ارزیابی می‌شود. امتیاز بالای دوربین مدیون حفظ تعادل میان سطح جزئیات و کاهش نویز تصاویر، کیفیت زوم و افکت‌های بوکه واقعی است. بعلاوه دوربین گوشی با برخورداری از سطح نورپردازی بسیار خوب و محدوده دینامیکی عالی، عملکرد مناسبی در فضاهای روشن دارد. DxOMark می‌گوید که محدوده دینامیکی در دوربین گلکسی‌ نوت 9 یکی از گسترده‌ترین نمونه‌های مشاهده شده تا به امروز محسوب می‌شود. این موضوع بدان معناست که دوربین فبلت سامسونگ در زمینه ثبت صحنه‌هایی با کنتراست بالا همراه با سایه‌های عمیق و نواحی بسیار روشن، توانمندی‌های زیادی دارد. همچنین به لطف توازن رنگ سفید با بالاترین دقت ممکن و پردازش مناسب رنگ‌ها، تصاویر دارای روشنایی مطلوب و رنگ‌هایی زنده هستند.

اسمارت‌فون گلکسی‌ نوت 9 دقیقا همانند گوشی‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس مجهز به تراشه اگزینوس 9810 است. مدل پایه این هندست با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ داخلی روانه بازار شده است. نسخه پیشرفته از 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌ داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. سایر مشخصات دستگاه شامل گواهی IP68 برای مقاومت در برابر رطوبت، بدنه یکپارچه، باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، سیستم خنک‌کننده آبی و اسپیکرهای استریو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH