Epic توضیح داد: درد‌ها و سختی‌ها برای رساندن فورتنایت به دست کاربران سیستم عامل اندروید!

با توجه به پوشش رسانه‌ای گسترده کار‌های Epic و انتشار عمومی وقایع و حوادث پلی‌استور گوگل و یک سواستفاده امنیتی، باید اعتراف نمود که فورتنایت بر روی اندروید دوران سختی را سپری کرده است. البته هیچ‌کس در مورد پتانسیل و جذابیت فوق‌العاده این بازی شکی ندارد و تعداد 23 میلیون کاربر فعال تنها در نسخه بتای این بازی، دلیلی محکم برای اثبات این موضوع است.

فورتنایت

با این ‌حال مایه مباهات است که حتی بدون گوگل نیز فورتنایت برای اندروید موفقیت عظیمی را به همراه داشت و در سمت دیگر توسعه‌دهندگان بازی مایلند همه بدانند که رسیدن به این جایگاه کار ساده‌ای نبوده و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر نهاده‌اند. در حقیقت ریشه تمامی مشکلات Epic مانند همیشه تکه‌تکه شدن اندروید است!

تعداد زیادی از دستگاه‌های مختلف با سخت‌افزار و تنظیمات گوناگون که نسخه‌های مختلف و حتی دستکاری‌شده اندروید را بر روی خود اجرا می‌کنند که سبب درد‌سر‌های زیادی برای توسعه‌دهندگان بازی فورتنایت شده است. حتی اگر چیپست‌های یکسانی به کار گرفته شده باشد، باز هم شاهد تفاوت‌های حیرت‌انگیزی در سیستم‌عامل‌ اجرا کننده فرمان‌ها در این دیوایس‌ها هستیم. به عبارت دیگر اوضاع دستکمی از بازار شام ندارد!

اما خوشبختانه Epic دارای موتور Unreal است که توانایی دسته‌بندی و تشخیص دستگاه‌های هدف را دارد. با این حال طرف دیگر مشکلات خود اندروید است زیرا بخشی از سیاست‌گذاری‌های مربوطه در دست تولیدکنندگان اصلی تجهیزات یا همان OEM‌ها است. از مدیریت حافظه گرفته تا تغییر وضعیت درایور. با این اوصاف باید ابراز نمود که خود Epic نیز نمی‌داند در صورت استفاده بیش از حد منابع در گوشی‌های اندرویدی چه اتفاقاتی روی خواهد داد و چه مشکلاتی پدید می‌آید. اگر اندروید به طور اتوماتیک اقدام به متوقف نمودن اجباری یک اپلیکیشن یا پردازش نماید این احتمال وجود دارد که گوشی ریستارت شود.

حتی برای کمک به بهبود این وضعیت اسفبار، استاندارد گرافیکی جدید ولکان (Vulkan) نیز هنوز به طور گسترده در دسترس نیست زیرا بخش زیادی از نسخه‌های اندروید قادر به برآورده‌ کردن ملزومات مورد نیاز آن نیستند. با این وصف طرفداران فورتنایت باید بسیار سپاسگذار Epic Games باشند که در این اوضاع وخیم آنها را در نیمه راه تنها نخواهد گذاشت. در غیر این صورت آنها تنها می‌توانستند بر روی دستگاه‌های iOS که یک سیستم‌عامل یکپارچه، کاملا قابل پیش‌بینی، تحت نظارت و کنترل دقیق توسعه‌دهنده خود یعنی شرکت اپل است، بازی فورتنایت را اجرا کنند.

فورتنایت

هرچند نمی‌توان گفت آنها به طور کامل موفق به انجام این پروژه سنگین شده‌اند ولی تلاش‌های بی‌وقفه آنها جای تقدیر و تشکر دارد. به علاوه اینکه آنها حتی حق برداشت 100 درصد درآمد را برای خود ندارند، پس حقیقتا زحمات آنها برای لذت بردن شما از بازی فورتنایت بر روی گوشی‌های اندرویدی را باید خالصانه دانست.

در ادامه باید به این نکته نیز اشاره نمود که Epic Games مشکلات مربوط به بدافزار‌ها و حملات فیشینگ را نیز مورد توجه جدی قرار داده است تا ضمن حفظ حق کپی‌رایت خود، امنیت بازیکنان را نیز تا حد ممکن ارتقا ببخشد. آنها تاکنون بر علیه حدود پنجاه شرکت توزیع‌کننده غیر مجاز اقدامات قانونی را انجام داده‌اند ولی با این حال آنها همچنان باید کنترل و نظارت خود را ادامه دهند و امیدوار باشند بازیکنان فورتنایت بسیار هوشمند‌تر از کاربران عادی باشند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH