با اپلیکیشن PixFood آشنا شوید: یک ابزار خاص مجهز به هوش مصنوعی با توانایی تشخیص مواد غذایی!

فکر کنید هوش مصنوعی نیز به دنیای خوشمزه غذا‌ها وارد شود. به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ البته خوشبختانه شما با یک ربات گرسنه سر و کار نخواهید داشت در عوض با یک اپلیکیشن جالب به نام PixFood روبرو می‌شوید. این اپلیکیشن هوشمند به شما اجازه خواهد داد تا از غذا‌ها تصاویر بسیار با کیفیتی بگیرید، مواد تشکیل‌دهنده غذا‌ها را شناسایی نمایید و در مرحله بعد برای یافتن دستورالعمل پخت آن به شما کمک خواهد کرد و طبیعتا در آشپزخانه نیز برای پخت‌و‌پز همراهتان خواهد بود!

هوش مصنوعی

این اپلیکیشن یک استارتاپ خصوصی است و به گفته طراحان آن برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها که از شما دستورالعمل پخت را می‌خواهند، اپلیکیشن PixFood خودش دستورالعمل‌های بسیار زیادی برای پخت انواع متنوعی از غذا‌ها را در بانک اطلاعاتی‌اش دارد. از سوی دیگر این اپلیکیشن قادر است در شرایط خاص به کمک کاربر آمده و برای پخت غذا‌ها و حتی اصلاح غذا‌هایی که با روش اشتباه در حال پختن هستند، پیشنهادات خوبی عرضه نماید.

در رابطه با آشپزی، اپلیکیشن‌های گوناگونی در دسترس کاربران قرار دارد ولی در بیشتر آنها به دلیل پرسیدن لیستی طولانی و کسل کننده از سوالات توسط برنامه که به منظور پوشش نیاز‌ها و علایق و در نهایت ارایه پاسخی نسبتا مناسب به فرد تدارک دیده شده است، کاربر اشتیاق چندانی برای استفاده طولانی‌مدت از آنها را نخواهد داشت. زیرا با این اوصاف باید ساعت‌ها از وقت خود را با شکم گرسنه به پاسخگویی به سوالات تمام نشدنی برنامه بگذارند!

اپلیکیشن PixFood بسیار کم سن و سال است و تنها یک ماه از ورود آن به دنیای آشپزی و تکنولوژی می‌گذرد. در حقیقت از ماه آگوست 2018 تاکنون توانسته‌اند بیش از 3000 کاربر فعال ماهانه را با خود همراه نمایند و طی این مدت بیش از 10000 بار اپلیکیشن‌شان دانلود گردد. به علاوه آنها همچنین با دریافت بازخورد‌ها از سوی سری اول کاربران‌شان در حال تکمیل و بهینه‌سازی سیستم و رابط کاربری آن هستند.

اپلیکیشن پیکس‌فود یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی با توانایی تشخیص پیشرفته تصاویر است. تجربه کاربری بسیار ساده و لذت‌بخشی نیز برای کاربر به ارمغان آورده است. به عبارت دیگر همه چیز تنها با یک تصویر آغاز خواهد شد. یک عکس از هر ماده‌ای که برای پخت یک غذا در دسترس‌تان است. چند سیب‌زمینی در آشپرخانه یا یک بسته عدس در سوپرمارکت و بلافاصله بعد از گرفتن و بررسی عکس توسط اپلیکیشن، دستورالعمل‌های متنوعی از غذا‌های گوناگون و خوشمزه به شما پیشنهاد می‌شود.

نکته بسیار جالب در مورد هوش مصنوعی این برنامه، یادگیری و شخصی‌سازی پیشنهادات است. در ابتدای استفاده از اپلیکیشن کم و بیش افراد مختلف با دستورالعمل‌های تقریبا مشابهی برخورد خواهند کرد ولی به مرور با استفاده بیشتر از آن، هوش مصنوعی اپلیکیشن با ذائقه و سلیقه کاربر خود بیشتر آشنا می‌شود و با توجه به الگو‌های انتخابی و رفتار‌های مختلف کاربر، دستورالعمل‌های غذا‌یی اختصاصی‌تری را به افراد پیشنهاد خواهد داد که بیشتر مورد پسند فرد باشد. به عبارت دیگر اپلیکیشن می‌آموزد که شما چه غذا‌هایی را بیشتر دوست دارید!

ما برای آزمایش میزان هوشمندی اپلیکیشن در ابتدا تصویر یک میمون را اسکن نمودیم و طبیعتا پیکس‌فود به هیچ عنوان خوردن آن را به ما توصیه نکرد. ولی در ادامه با یک سوال هوشمندانه‌ای از سوی آن مواجه شدیم. برنامه با لحنی تعجبی و شاید ملتمسانه از ما پرسید چرا فقط ذرت؟!

اپلیکیشن PixFood

در هر صورت استفاده هوشمندانه از فناوری‌ دید مصنوعی گامی جالب و صحیح برای ارتقا و توسعه این دست اپلیکیشن‌ها است. توسعه‌دهندگان برنامه پیکس‌فود امیدوارند بتوانند در نسخه‌های بعدی اقدام به ایجاد ارتباط و اتصال مجموعه کاربران به یکدیگر نمایند تا در یک محیط جالب و پر از آشپز نسبت به تبادل اطلاعات غذایی و دستورالعمل‌های پخت‌و‌پز اقدام کنند. البته فکر نمی‌کنیم کسی به جای ذرت، میمون سفارش بدهد.

به علاوه در چشم‌انداز پیش روی این اپلیکیشن، گسترش مشارکت با رستوران‌‌ها، مراکز خرید و سرویس‌های توزیع و عرضه مواد غذایی و سایر بخش‌های خدماتی مرتبط با محصولات غذایی در نظر گرفته شده است.برای استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید نسخه iOS را از این لینک و نسخه اندرویدی را از این لینک دانلود نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH