گوگل کروم

آپدیت گوگل کروم با هدف بهینه‌سازی بخش مدیریت پسورد‌ها عرضه شد

مرورگر محبوب گوگل کروم در اوایل این هفته ده ساله شد و به مناسبت این رویداد به منظور بهینه‌سازی و افزایش سرعت بوت شدن، دستخوش تعمیرات گسترده‌ای گشت. به عنوان بخشی از این تغییرات، به‌روزرسانی جدید بخش مدیریت پسورد‌ها در اختیار کاربران قرار گرفت. شما در این قسمت می‌توانید اقدام به ثبت پسورد‌ها در فرم‌های دسته‌بندی‌ شده و ذخیره آنها کنید و عملا دیگر نیازی به حفظ کردن و به ذهن سپردن‌شان نخواهید داشت.

گوگل کروم

هنگامی که شما قصد ثبت‌نام در یک وبسایت و ایجاد حساب کاربری برای خود را دارید و از شما درخواست وارد نمودن یک پسورد برای آن می‌شود، مرورگر کروم به صورت خودکار یک فرم جدید برای شما ایجاد خواهد کرد و یک پسورد قوی را به شما پیشنهاد خواهد داد که با کلیک بر روی گزینه Use suggested password این پسورد به عنوان رمز عبور حساب کاربری شما انتخاب و تایید خواهد شد!

رمز‌های عبور پیشنهادی توسط مروگر کروم شامل حروف انگلیسی بزرگ و کوچک به همراه اعداد هستند ولی علائم و نماد‌ها را تنها در صورت نیاز به پسورد پیشنهادی اضافه خواهد کرد. در ادامه گوگل در رابطه با رمز‌های ذخیره شده اینگونه توضیح داده که کاربر می‌تواند کلیه رمز‌های ذخیره شده را از نوار ابزار اصلی مرورگر کروم در اپلیکیشن دسکتاپ مشاهده نماید و در صورت نیاز در یک فایل CSV بر روی سیستم خود ذخیره نماید و به همراه داشته باشد.

همچنین ویژگی پر کردن خودکار فیلد رمز‌های ورود کروم نیز به‌روزرسانی شده است و اکنون در وبسایت‌های بیشتری کار خواهد کرد. در حقیقت اکنون به جرات می‌توان گفت در تمامی وبسایت‌ها شما می‌توانید رمز‌های عبور خود را ذخیره کنید تا به طور خودکار کروم اقدام به پرکردن آن نماید و برای وارد شدن، شما تنها نیاز به یک کلیک بر روی دکمه ورود داشته باشید. به علاوه اکنون کلیه پسورد‌ها در دستگاه‌های گوناگون همگام‌سازی خواهند شد. گوگل در این مورد هم به کاربران اطمینان داده است که تمامی رمز‌های عبور در پشت دژی از لایه‌های امنیتی محفوظ هستند، بنابراین اطلاعات شما کاملا امن خواهند بود!

نکته حائز اهمیت این است که این ویژگی هنوز به طور کامل برای گوشی‌های هوشمند در دسترس نیست و به همین علت متاسفانه همچنان باید از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مدیریت پسورد خود گوشی یا دیگر شرکت‌ها استفاده نمایید. از جمله این برنامه‌های مدیریت پسورد می‌توان به سامسونگ‌ پس (Samsung Pass) و همچنین 1Pass اشاره نمود.

گوگل کروم

به علاوه در نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل یعنی اندروید 9، از برنامه‌های مدیریت‌ پسورد از جمله 1Password به خوبی پشتیبانی می‌شود تا برای کار با مرورگر‌های مختلف به صورت یکپارچه عمل کرده و کاربران دچار مشکل نشوند. پس حقیقتا اندکی انتظار برای دریافت نسخه نهایی اندروید 9 ارزشش را داشت. در ضمن برای آزمایش گزینه مدیریت پسورد کروم کافی است مرورگر خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی نمایید. برای دانلود جدید‌ترین نسخه به روزرسانی شده مرورگر گوگل کروم نیز می‌توانید از این لینک استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH