هیولا را در آغوش بکش! (بررسی اچ‌تی‌سی وان مکس)

one-max-8

مرز بین گوشی و تبلت به قدر باریک شده که سازنده‌ای چون سونی، به دستگاه غول پیکر خودش یعنی Z Ultra لقب گوشی را می‌دهد! در واقع تعریف درستی نمی‌شود از ابعاد گوشی‌ها یا تبلت‌ها داشت و به همین خاطر وقتی که کاربران در اندازه مدلی شک می‌کنند، لقب فبلت را به آن می‌دهند. تقریبا همه بزرگان هم در این بخش نمایندگانی دارند و تنها جای خالی کمپانی اچ‌تی‌سی احساس می‌شد. حال این سازنده تایوانی با علاقه‌ای که به سری وان خود دارد، یک دستگاه به نام وان مکس را روانه بازار کرده که به تازگی وارد کشور ما نیز شده است. به همین بهانه، وان مکس را به آزمایشگاه خود دعوت کردیم تا ببینیم نخستین فبلت اچ‌تی‌سی، چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وان یا مکس؟

این فبلت به قدری به اچ‌تی‌سی وان شباهت دارد، که احساس می‌کنید برادر دو قلوی آن است اما کمی قد کشیده و سنگین‌تر شده است! کیفیت ساخت یک پارچه از آلومینیوم بسیار زیباست و دور آن نیز با لایه‌ای از پلی کربنات پوشانده شده است. در سمت راست کلید یکپارچه صدا دیده می‌شود و کمی پایین‌تر دکمه پاور خودنمایی می‌کند. خوشبختانه اچ‌تی‌سی در مکس، جای کلید را تغییر داده (در وان بالای دستگاه بود) و به طور حتم اگر چنین کاری نمی‌کرد، با معضلی چون عدم دسترسی آسان به این کلید مهم و افتادن‌های مکرر گوشی مواجه می‌شدیم. کلیدها نسبتا مسطح ساخته شده‌اند و کمی برآمدگی، می‌توانست بر کیفیت عملکرد آن‌ها تاثیر مثبتی بگذارد.

one-max-21

جک استاندارد 3.5 میلی‌متری در بالای دستگاه قرار گرفته است و در کنارش پورت اینفرارد دیده می‌شود. ظاهر این درگاه به شکلی است که در برخی از مواقع کاربر را به اشتباه انداخته و آن را به جای کلید پاور فشار می‌دهد.

one-max-11

در سمت چپ یک شاسی متحرک بسیار کوچک قرار دارد که بیش از هر چیزی شما را به یاد همین کلید در آی‌فون می‌اندازد. اما وظیفه آن کاملا متفاوت است و نقش ضامن برای درب پشتی وان مکس را بر عهده دارد. درگاه میکرو یواس‌بی هم در پایین فبلت جا خوش کرده است تا در هر قسمت، شاهد حداقل یک گزینه باشیم.

one-max-22 one-max-10

اگر از رو به رو به وان مکس نگاه کنیم، بیشتر از هر چیزی دو اسپیکر فبلت خودنمایی می‌کند و در پایین آن لوگوی اچ‌تی‌سی در میان دو کلید لمسی خانه و بازگشت به عقب دیده می‌شود.

one-max-19

با برگرداندن این فبلت، لنز نسبتا بزرگ با تک فلاش ال‌ای‌دی کاملا مشهود هستند و کمی پایین‌تر، پنجره‌ای مربعی شکل حضور دارد که اگر ندانید چیست، ذهن شما را خیلی درگیر خودش خواهد کرد. البته از آنجایی که ما نمی‌خواهیم برای شما درگیری خاصی ایجاد کنیم، خیلی زود نقش آن را لو داده و می‌گوییم که اسکنر اثر انگشت است تا به نوعی نخستین فبلت بازار هم باشد که از چنین قابلیتی بهره می‌گیرد.

one-max-23

در کل باید اذعان کرد که برگ برنده وان مکس در این قسمت، جنس بدنه بسیار خوب و طراحی دوست داشتنی آن است، اما موردی که به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی کمی نسبت به آن بی‌توجهی کرده است، اندازه دستگاه بوده، چیزی که برای یک فبلت 5.9 اینچی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ارتفاع وان مکس می‌توانست کمتر باشد و ضخامت آن نیز نسبت به رقبایی همچون نوت ۳ یا Z Ultra بسیار بیشتر است.

one-max-17

با نمایشگر بدرخش!

کمپانی اچ‌تی‌سی در سری جدید محصولات خود، توانسته نمایشگرهای بسیار با کیفیتی را به همراه کالاهایش روانه بازار کند و وان مکس هم از این قضیه مستثنی نیست. از آنجایی که این دستگاه غول پیکر از یک نمایشگر 5.9 اینچی بهره می‌برد، پس کیفیت بالا ارزش دو چندانی در آن پیدا می‌کند و به خاطر وضوح تصویر فول اچ‌دی، چگالی پیکسلی آن بر روی عدد 373 ایستاده که رقمی کاملا قابل قبول به حساب می‌آید.

این نمایشگر دارای کنتراست بسیاری مناسبی است که بیش از هر چیزی آن را به لطف میزان بالای رنگ سفید به دست آورده است. همچنین نگاه از زاویه‌ها سبب رنگ پریدگی آن نشده و همه چیز را همان طور که هست، نشان می‌دهد. شاید تنها نقطه ضعف وان مکس را بتوان در کیفیت متوسط آن در زیر نور آفتاب دانست و با آنکه در رده بهترین‌ها نمی‌ایستد، اما همچنان از بسیاری مدل‌های امروزی بهتر است.

در ادامه، تصاویر گرفته شده از وان مکس را در کنار قهرمان این روزهای ال‌جی یعنی G2 مشاهده می‌کنید (با توجه به ابعاد می‌توان حدس زد که گوشی سمت راست وان مکس است).

one-max-29 one-max-26 one-max-27 one-max-28

چرا ۶۰۰؟!

شاید عنوان این تیتر کمی عجیب به نظر برسد! اما منظور ما از آن، استفاده کردن اچ‌تی‌سی از چیپست اسنپدراگون ۶۰۰ بر روی وان مکس است، چرا که اکثر پرچمداران امروزی به نسخه جدیدتر اسنپدراگون مجهز شده‌اند. مدل‌هایی چون اکسپریا Z1 و اولترا Z از سونی، G2 و نکسوس ۵ از ال‌جی، گلکسی نوت ۳ از سامسونگ و حتی پدفون اینفینیتی جدید از ایسوس که با دارا بودن چیپست اسنپدراگون ۸۰۰ با هسته‌های کریت ۴۰۰، تمام مدل‌ها را از نظر قدرت سخت‌افزاری به چالش می‌کشند. اما اچ‌تی‌سی ظاهرا به این مورد توجهی نداشته و از همان چیپست قدیمی‌تر که بر روی وان هم عرضه شده بود، استفاده کرده است (در زمان عرضه وان، جدیدترین بود). با آنکه قیمت این فبلت نه تنها چیزی از رقبای خود کم‌تر ندارد و حتی از همه آن‌ها بیشتر است، پس هیچ توجیهی برای این سازنده تایوانی در استفاده از مدل ضعیف‌تر باقی نمانده و بایستی خیلی سریع در این بخش دادگاهی شود!

برای بررسی شرایط دقیق‌تر، وان مکس را وارد آزمون‌های خود کردیم تا توانایی آن را نسبت به گوشی‌های روز بازار بهتر بسنجیم.

طبق عادت، نخستین آزمون بنچمارک پی بود که در بررسی اچ‌تی‌سی وان، این گوشی توانسته بود با ثبت عدد ۱۴۸ میلی ثانیه، رکورد خوبی را از آن خود کند. وان مکس به رقم ۱۳۶ میلی ثانیه رسید تا بهترین عملکرد را در بین چیپست‌های اسنپدراگون ۶۰۰ تا به امروز کسب نماید.

one-max-24

پس از این مرحله نوبت به Quadrant Advanced رسید تا کارایی گوشی در چهار آزمون گوناگون به سنجش گذاشته شود. نتایج زیر به خوبی گویای توانایی بالای این مدل در مواجهه با رقباست که البته از گوشی‌های اسنپدراگون ۸۰۰ برای آنکه وان مکس خجالت نکشد، استفاده‌ای نکردیم!

one-max-1 one-max-2 one-max-3 one-max-4

در آزمون AnTuTu وان مکس موفق شد تا امتیاز قابل قبول ۲۶۸۱۷ را به دست بیاورد.

one-max-25

در پایان کار از اسمارت بنچ جهت سنجیدن هم زمان کار واحد گرافیکی و پردازشی استفاده کردیم که نتیجه را در نمودار پایین می‌توانید مشاهده نمایید.

one-max-5

بازی کردن با وان مکس به خاطر نمایشگر بزرگ و با کیفیت در کنار اسپیکرهای خارق العاده، لذت زیادی دارد. به همین منظور تصمیم به انجام یک بازی گرفتیم. متاسفانه آسفالت ۸ و NFS: Most Wanted با این دستگاه سازگاری نشان نداد و به سراغ یک بازی اچ‌دی دیگر رفتیم.

کمی تا ملاقات با کیت کت!

اچ‌تی‌سی را باید یکی از سازنده‌های بسیار خوب در آپدیت گوشی‌هایش دانست و هیچ بعید نبود اگر تا قبل از تولید این مدل، نسخه کیت کت هم وارد بازار شده بود، وان مکس را با این نسخه مشاهده می‌کردیم. اما در حال حاضر بایستی به همین ورژن 4.3 هم دلخوش کرد، چرا که بسیاری از پرچمداران فعلی هنوز صاحب این نسخه نشده‌اند. بر روی وان مکس از پوسته دوست داشتنی سنس، ورژن 5.5 آن استفاده شده که امکانات زیادی را هم در خود می‌بیند. در اینجا BlinkFeed دارای عملکردی بهتر شده است، امکانات دوربین بالاتر رفته و قابلیت شخصی سازی نیز افزایش یافته است. این بار قفل صفحه نمایش، ویجت را نیز قبول می‌کند و می‌توان مستقیم پس از باز کردن نمایشگر، وارد آن شد. فقط تعداد این ویجت‌ها در حال حاضر کم است و بایستی امیدوار بود در نسخه‌های بعدی بهبود یابد.

در کل باید سنس را یکی از پوسته‌های خوب و شکیل در بین گوشی‌های امروزی دانست، جایی که بر خلاف برخی از پوسته‌ها دچار جو زدگی نشده و اصالت خودش را فراموش نکرده است!

one-max-16

همچنان اولترا اما بدون لرزش‌گیر

دوربین را می‌توان در اچ‌تی‌سی وان مکس یکی از متفاوت‌ترین بخش‌ها دانست، جایی که در ابتدا با شنیدن واژه جدیدی چون اولترا پیکسل به وجد خواهید آمد و سپس با دیدن عدد ۴ مگا پیکسل کاملا وا خواهید رفت! اما توصیه می‌کنم اصلا نا امید نباشید چون اچ‌تی‌سی برای دوربین خلاقیتی را به خرج داده که تا پیش از این تنها در مدل وان مشاهده کرده‌اید.

one-max-7

باور عمومی که در بین اکثر کاربران وجود دارد، این است که هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، دوربین کیفیت بهتری خواهد داشت و به همین خاطر یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تا ۳ برابر بهتر از ۴ مگاپیکسلی خواهد بود. اما آیا واقعا این چنین است؟! اچ‌تی‌سی در مقابل این سوالات یک جواب دارد و می‌گوید: لنز دوربین‌های موبایل کوچک هستند و به همین خاطر هر چه تعداد پیکسل‌ها افزوده شود، به دلیل کمبود فضای کافی، اندازه آنان کوچک‌تر خواهد شد و همین امر سبب می‌گردد که علاوه بر کاهش کیفیت هر پیکسل، میزان نویز نیز در تصویر به دلیل عدم توانایی دریافت نور کافی توسط پیکسل‌ها و اندازه کوچک‌تر آن‌ها، بالا برود. حال در این دوربین، هر پیکسل تا ۳۰۰ درصد نور بیشتری را نسبت به پیکسل‌های یک دوربین موبایل ۱۳ مگاپیکسلی جذب خواهد کرد (به دلیل ابعاد بزرگ‌تر) که سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس خواهد شد. در تصویر پایین ساختار سنسور اولترا پیکسل را مشاهده می‌کنید.

more-light

در واقع اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که اندازه پیکسل‌ها در اینجا بزرگ‌تر شده و همین امر نه تنها نقیصه‌ای چون کم‌تر بودن تعداد آن‌ها را پوشش می‌دهد، بلکه در مجموع سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس می‌شود.

sensor2

البته این تنها مورد در برتری دوربین وان مکس نیست. ImageChip 2 قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار متوالی، قابلیت ضبط تصاویر به صورت HDR و کاهش دهنده نویز را نیز دارد اما متاسفانه در اینجا خبری از لرزش گیر اپتیکال که پیش از این در مدل وان بود، مشاهده نمی‌کنید و این یک نقیصه برای فبلت اچ‌تی‌سی به شمار می‌آید.

فکر کردید تمام شد؟! خیر! یک نکته مهم دیگر میزان Aperture یا اندازه باز شدن لنز است که هر چه عدد کمتری باشد، نشان از گشودگی بیشتر لنز و در نتیجه ورود نور بهتر دارد. در اغلب لنزها این مقدار (که با F نشان داده می‌شود) برابر با 2.8 یا 2.4 است اما اچ‌تی‌سی وان مکس دست همه را از پشت بسته و این میزان را به 2.0 رسانده تا به نوعی یکی از وایدترین لنزهای موجود را داشته باشد.

sensor

البته از آنجایی که می‌گویند مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید، با وان مشغول عکاسی در شرایط گوناگون شدیم که تصاویر زیر خود گویای همه چیز است.

one-max-31 one-max-30 one-max-32 one-max-33

در بخش فیلم‌برداری، دیگر کمبود پیکسل‌ها برای دوربین معضلی نخواهد بود و اندازه بزرگ‌تر آن‌ها در یک فیلم‌برداری فول اچ‌دی سبب می‌شود تا تصاویر درخشانی انتظار شما را بکشند. وان مکس می‌تواند با سرعت حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند که در زمان فعال بودن قابلیت HDR، میزان آن تا ۲۸ فریم کاهش می‌یابد. همچنین توانایی گرفتن ۶۰ فریم بر ثانیه در زمان ضبط تصاویر اچ‌دی نیز وجود دارد، موردی که اگر این فبلت از اسنپدراگون ۸۰۰ استفاده می‌کرد، در مورد وضوح فول اچ‌دی نیز می‌توانست صادق باشد.

one-max-9

در کلیپ یک دقیقه‌ای که با گوشی گرفتیم، حجم آن بالغ بر ۱۵۰ مگابایت شد که نشان از جزئیات بالا دارد. با آنکه میزان نور زیاد نبود، اما نویز در حد پایینی قرار داشته و سرعت فوکوس هم بسیار خوب بود. صدا با کیفیت ماکسیمم ۱۹۲ مگاهرتز ضبط شد و وان مکس به قدری سعی در گرفتن دقیق صدا داشت که حتی آوای کشیده شدن انگشت شما بر روی بدنه نیز کاملا شنیده می‌شود (شاید کمی بیش از حد!).

همچون هلو!

باید پخش چند رسانه‌ای را یکی از مزایای اصلی این فبلت اچ‌تی‌سی دانست، جایی که کیفیت بالای نمایشگر با اسپیکرهای خارق‌العاده استریو ترکیب شده و تجربه‌ای عالی را پیش روی کاربر خود قرار می‌دهد. یکی از ایراداتی که همیشه گریبان‌گیر اچ‌تی‌سی بوده، بحث عدم پشتیبانی از کدک‌های صوتی و تصویری به صورت پیش فرض است اما از آنجایی که شما با یک سیستم عامل قدرتمند سر و کار دارید، پس بهتر است خیلی نگران این موضوع نشوید، چرا که بهترین برنامه‌ها در فضای مجازی برایتان گرداوری شده است.

one-max-6

تجربه‌ای که ما با کار کردن از وان مکس به دست آوردیم، بسیار دوست داشتنی بود. البته جثه بزرگ و وزن نسبتا سنگین، سبب می‌شود تا نگاه داشتن آن به مدت طولانی کمی سبب آزردگی شما شود، اما کیفیت بسیار خوب نمایشگر و اسپیکر، تجربه دلنشینی را به وجود خواهد آورد.

توانی رویایی

اگر از دست بزرگی و ضخامت زیاد وان مکس تا حدی ناراضی هستید، بهتر است کمی لبخند را به لبانتان بیاورید چرا که دلیل اصلی آن باتری قدرتمند ۳۳۰۰ میلی آمپری است که توان بسیار خوبی را برای آن فراهم آورده است. خوشبختانه در این فبلت، اچ‌تی‌سی یکی از نقاط ضعف خودش در برخی از گوشی‌ها را به خوبی پوشش داده و با ثبت رقمی بالاتر از ۲۲ ساعت مکالمه، بیش از ۱۱ ساعت وب‌گردی و ۱۳ ساعت مشاهده ویدئو، یک رکورد را در بین محصولات خویش به ثبت رسانده است. جالب اینجاست که اگر شما روزانه یک ساعت با وان مکس صحبت کنید و به همین میزان به تماشای فیلم و وب‌گردی بپردازید، این فبلت بیش از ۸۰ ساعت را برای شما دوام خواهد آورد، فوق‌العاده نیست؟!

one-max-15

با انگشت فرمان بده!

یکی از تفاوت‌های خاص در محصول اچ‌تی‌سی که برای نخستین بار آن را در بین فبلت‌ها مشاهده می‌کنیم، توانایی تشخیص اثر انگشت است. به طور حتم این گزینه را در آی‌فون جدید اپل مشاهده کرده‌اید، جایی که با نگاه داشتن انگشت خود بر روی سنسور آی‌فون، قفل گوشی باز می‌شود. حال اچ‌تی‌سی این سنسور را در پشت گوشی و در زیر لنز قرار داده و شما برای استفاده از آن بایستی انگشت خود را از روی سنسور حرکت دهید. در اینجا توانایی تشخیص سه انگشت وجود دارد که دو تا از آی‌فون کمتر است. تنظیمات زیادی برای این سنسور در نظر گرفته نشده و به غیر از باز کردن قفل، می‌توان یک برنامه همچون دوربین را نیز از این طریق فعال نمود تا به جای باز شدن قفل، به عنوان مثال با انگشت اشاره وارد آن شد. اما این قابلیت پس از باز شدن گوشی دیگر کاربردی ندارد و تنها پیش از آن قابل استفاده است. به همراه تنظیم اثر انگشت، از شما یک پسورد نیز پرسیده می‌شود تا در موارد ضروری (مثل قطع شدن انگشتان!) بتوان از طریق آن وارد دستگاه شد. دقت این سنسور بسیار خوب است و به طور معمول با همان دفعه نخست، وارد دستگاه می‌شود، اما به دلیل جای خاص و اینکه مجبور هستید انگشت خود را از روی آن عبور دهید، کمی کند عمل کرده و در مواردی که برای استفاده از تلفن همراه عجله دارید، بر روی اعصابتان پیاده روی می‌کند!

one-max-18

امکاناتی کافی

از لحاظ سایر امکانات، می‌توان فبلت اچ‌تی‌سی را یک نمونه کامل قلمداد کرد، جایی که با یک ارتقا نسبت به مدل وان، شما قادر به استفاده از کارت حافظه جانبی جهت ارتقای حافظه داخلی دستگاه هستید که به صورت پیش فرض در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین پورت اینفرارد نیز برای وان مکس در نظر گرفته شده است و پشتیبانی از تمام استانداردهای شبکه بی‌سیم و همچنین نسل چهارم مخابراتی، از دیگر توانایی‌های این تایوانی غول پیکر است.

one-max-13 one-max-12

سخن پایانی

اگر نگاهی به این فبلت بیندازیم، ابتدا مو بر تن شما راست شده و سپس به فکر فرو می‌روید که آیا پرداخت ۸۰۰ دلار برای چنین دستگاهی، کمی زیاده خواهی از سوی اچ‌تی‌سی نیست؟ اگر به بازار داخلی هم سر بزنید و با قیمت بالای ۳ میلیون آن رو به رو شوید، احتمالا از فرط تعجب چشمانتان گرد خواهد شد که چرا چنین برچسب قیمتی بر روی این فبلت خورده است. البته این قیمت کذایی بیشتر به واسطه تازه وارد بودن وان مکس است و به زودی شاهد پایین‌تر آمدن آن با ورود محصول با گارانتی اصلی همچون شرکت یاس خواهیم بود، اما هر چه که باشد، باز قیمت آن بدین زودی‌ها رنگ زیر ۲ میلیون تومان را به خود نخواهید دید تا وان مکس، نامبر وان در قیمت فبلت‌های امروزی نیز باشد!

one-max-20

53 در مورد “هیولا را در آغوش بکش! (بررسی اچ‌تی‌سی وان مکس)”

  1. سلام
    آقا گل کار کسی هست معرفی کنید بهم واسه تعمیر دوربین وان مکس هرجا که بردم گفتن دیگه درست نمیشه واسه تعویضشم گفتن که فقط میتونن توی یه فاصله ی مشخص تنظیم کنن و ببندنش کلا قدرت زووم دوربین گرفته میشه
    الان دوربینش قدرت زووم نداره نمیتونه درست زووم کنه تمامی عکساش تار میشن

  2. پیمان جان .. این فبلت رو حدود ۳ ساله دارم .. حس می کنم باطریش ی مقدار ضعیف شده با توجه به اینکه برا تعویض باطری این قبلت کلا باید باز شه و .. توصیه شما برا بهترین و منطقی زمان تعویض باطریش چیه ؟ – مرسی ،
    راستی مطلب شما ضمن گرایش به مستند بودن در ارائه اطلاعات و به حد کافی رسا بودن ..از ادبیات زیبا و حرفه ای و لذت بخشی هم برخوردار بود ، دمت گرم و موفق باشی .

    1. به طور معمول باتری یک دستگاه بسته به میزان استفاده و تعداد دفعات شارژ، بین ۳ تا ۵ سال عمر مفید خواهد داشت. شما هم ببینید که اگر نسبت به گذشته تا ۵۰ درصد افت کیفیت دارید، اقدام به تعویض نمایید

  3. سلام من اچ تی وان مکس دارم اندروید ۵.۰.۲ دیگه اپدیت جدید براش نمیاد؟
    مساله دوم اینکه خیلی هنگ میکنه

  4. سلام من اچ.تی سی وان مکس.دارم سالم شب.زدم تو.شارژ صبح ارم اچ تی سی روش بود ولی روشن نمیشه میشه ادرس تعمیر کاروارد بدید

  5. با سلام گوشی محشریست من خودم از اچ تی سی بدم میومد ولی چون الان قیمت اومده پایین میگم که چیز با حالیه با یک ملیون و دویست فبلتی نیست اثر انگشت داشتخ باشه اصلا گوشی هم نیست که داشته باشه به قیر از وزن واقعا باید ستایشش کنیم بهترین فبلتیه که اچ تی سی زده از دیزایر 816 هم خیلی بهتره این کجا و آن کجا ولی خب گرون قیمتی کار دست آدم میده فروش نکرده و الان تولیدش تازگیا متوقف شده که برای همینم دیزایر 816 اومده اگه برید بخونید میبینید این سایتم بررسی اونو کرده ولی اون به خوبی ای نیست اون یکم تو وردازنده بالا تره که البته هم زیاد نیست که فرقی کنه هم این که اون اچ دیه این فول اچ دیه در کل اگه فبلت خوب می خوایند و با وزنش مشکلی پیدا نمیکنید و پول آن چنانی ندارید الان با پولی که میشه یک میان رده (مثل دیزایر 816) رو خرید میشه اینو خرید که از 816 بهتره البته چون تازگیا تولیدش متوقف شده اگه قصد خرید دارید سریع بخرید چون هر چی دیر تر بگیرید احتمال این که به جای آکبند بودن ریفرش(دسته دو رو تمیز میکنن میفروشن) بیشتر میشه پس زود و با اعطلاعات کامل بگیرید و اگه بد شانس بودید(احتمالش کمه) گوشیتون افتاد و قطعه لازم شدید به اچ تی سی بگید براتون بیاره ایرانم نباشه از خارج میارن حرف دیگه ندارم چون خودشون تو مقایسه همه چی رو گفتند تو مقایسه نوت 3 و وان مکس برید میبینید دوربینش چقدر خوبه مقایسه توست همین سایته خسته نباشید

  6. سلام
    خسته نباشین
    اونجایی که نوشتین بازی آسفالت 8 با این گوشی سازگاری نداره باید بگم من وان مکس دارم و آسفالت 8 رو راحت و بدون کندی جواب میده

  7. ببخشید دوباره سوال میپرسم!

    بنظرتون این که میگن حتما نسخه تایوانیش رو تهیه کنید درسته؟ یعنی نسخه چینیش مشکل داره؟

  8. سلام به دوستان عزیز.. می خواستم ببینم آیا میشه زبان فارسی رو هم بهش اضافه کرد؟ چگونه؟ ممنون از راهنمایی های شما اگر امکان دارد به جیمیل بنده راهنمایی هامون رو بفرستید ali.amin.af11@gmail.com

  9. سلام خواهرم گوشی اچ تی سی وان مکس داره دیروز آمد خانه ما پسرم اینقدر رمز رو صفحه رو اشتباه زده که گوشی الان هیچ کاری نمیکنه فقط میگه ایمیل و پسورد بده.
    چیکارش باید بکنیم . تو رو خدا راهنمایی کنین

  10. سوالی که ذهنمو مشغول کرده برای خرید این فبلت اینه که اگه نخواییم از اسکنر اثر انگشت استفاده کنیم قابلیت استفاده از رمز رو داره بدون اثر انگشت؟؟؟؟ یعنی مثل htc one میشه فقط رمز بخواد؟؟؟
    خواهشن بهم ج بدید میخوام بخرم این فبلت رو نمیخوام بخرم و بعد پشیمون بشم
    چون بهم گفتن اسکنر اثر انگشتش هنگ میکنه و زمانی که پسوورد میخواد کیبورد به حالت فارسی میشه( اگه کیبورد فارسی باشه برای SMS) و نمیشه پسوورد وارد کرد

  11. اقا پیمان ممنون از بررسی خوبتون من عاشقتونم سوال دارم ازتون htc one max بهتره یاhtc one اینکه میگن htc oneتعمیر نمیشه راسته داستانش چیه توروخدا لطفا راهنمایم کنید خیلی این دومدلو دوس دارم فقط خواهشا زود تند وسریع کمکم کنید

    1. پیمان گل‌کار

      قضیه تعمیر نشدن اچ‌تی‌سی وان درست نیست! فقط به دلیل طراحی خاص و نسبتا یک پارچه بدنه، کمی دشوار است و به همین خاطر بایستی به دست تعمیرکار متخصص انجام شود

  12. چند روزی میشه که این گوشی را خریدم.فقط میتونم بگم عالیه.به غیر از G2 تقریبا با تمام گوشی های معروف و درجه یک بازار کار کردم ولی این یکی یه سر و گردن از همه بالاتره.دوربین عالی ،برنامه های کامل که HTC روی این گوشی قرار داده و عملا شما را از دانلود اکثر نرم افزارها بی نیاز کرده.و یه مسئله که برای شخص من خیلی مهمه ، باتری.با وجود صفحه نمایش بزرگ و باکیفیتش باتری بسیار خوبی داره.در ضمن طراحی و جنس بدنه گوشی هم بسیار راضی کننده است.اگر کسی یک بار با این گوشی کار کنه دیگه اسم بقیه گوشی ها را نمیاره.به جرئت میگم که در حال حاضر بهترین گوشی بازار هستش.

  13. آقا پیمان خسته نباشید.
    اسپیکر هاش غیر از Bomb Sound ، از Beats Audio هم پشتیبانی می کند؟
    لطفاً زود تر جواب بدید.

  14. با سلام وخسته نباشین
    جناب گل کار از شما راهنمایی میخواستم برا خرید گوشی مناسب…من محدودیت قیمتی ندارم زیاد با اینترنت کار میکنم و سرعت گوشی خیلی برام مهمه میخواستم نظر شما را بدونم در مورد htc one max بهتره یا iphon 5s شما که با هردو کار کردین کدوم ترجیح میدین در طولانی مدت؟یا ممنون میشم اگه گوشی مناسب تری هست برا نیاز من بهم معرفی کنین
    با تشکر از راهنمایی شما دوست عزیز

    1. پیمان گل‌کار

      این دو تا خیلی با هم تفاوت دارند که بزرگ‌ترینشون اندازه و سیستم عامل است!
      شما باید نیازهای خودتون در خرید را ابتدا مشخص کنید و توصیه می‌کنم مدل‌هایی چون ال‌جی G2، سونی Z1 و نوت ۳ را هم مد نظر قرار بدین

  15. ممنون عالی بود
    ولی در مورد سازگاری باید بگم که خودم امروز بازی های asphalt8 , nfs mostwanted, modern combat4 , gangstar vegas , real racing3 , back stab و n.o.v.a 3 رو تست کردم و بدون کوچکترین مشکلی اجرا شدن.و هیچ گونه ناسازگای نداره.شاید در روش راه اندازی بازی ها اشتباه کوچکی کردین.چون اکثر بازی ها(به ویژه بازی های گیم لافت) مشکل دارن روی همه دیوایس ها و دلیلش هم تحریم هست.که با روش های خاصی میشه دورش زد.
    به هرحال بررسی عالی بود مثل همیشه خسته نباشید! ‎;-)‎

  16. سلام.جناب گل کار چرا این گوشی اسفالت 8 رو اجرا نکرد؟مشکل سخت افزاری بوده؟خواهشا خودتون جواب بدید .ممنون

  17. چندتا سوال خیلی مهم و فوری درمورد اندروید کیت کت برا نکسوس 4 داشتم .1 – آیا با نصب کیت کت نوار مشکی استاتوس بار و دکمه های اندروید در پایین صفحه با پس زمینه همرنگ میشن؟ 2 – کیت کت مصرف باتری رو نسبت به قبل کاهش میده؟ و دیگه اینکه آیا کیفیت نکسوس 4 های بازارهمه در یه سطحه یا مثل بعضی محصولات سونی متفاوتن {مثل اکسپریا وی که صفحه نمایش بعضیهاش ساخت ژاپن دیسپلیه و بعضی دیگه ساخت شارپ}؟ لطفا یکی که بلده جواب بده . مرسی

  18. ممنون ولی خیلی طول میکشه بررسی هاتون دلیلش هم معلوم نیست چرا!
    برای مثال بررسی G2 Z1 این همه طول کشید این به نوعی خواننده ها رو از اشتیاق میندازه و اصلا زمانبندی درستی ندارید!

    در مورد مقایسه های صفحه نمایش وان مکس با G2 هم که باز تاریکی مطلق رو چاشنی مقایستون کردید من نمیدونم چرا نمیذارید بدنه های گوشی ها در نور مناسب برای مقایسه دیده بشه تا بهتر بتونیم بفهمیم کدوم بهرته نه مثل الان که اصلا مشخص نیست برتری با کدومه!

  19. سلام آقا پیمان. نظر شما xperia ultra z بهتر از این فبلت نیست؟ در واقع شما کدوم رو بیشتر پیشنهاد می کنید؟

  20. اقا پیمان گوشی من هوآوی اسند میت هم با اکثر بازی های سنگین سازگاری نداره و تو گوگل پلی هم مینویسه سازگاری نداره با اینکه همه شون هم دیتای obb هستند به نظرتون دلیلشچی میتونه باشه؟!
    راستی گوشی من بازی کانتر استریک پروتبل که ۳۰ مگ بیشتر حجمش نیست رو نرخ فریم بر ثانیه اش بین ۷تا ۲۵ هست آیا گوشی من مشکلی داره؟ ببرم نمایندگی؟ مشکلات آذار دهنده ای دیگه ای هم داره؟ امکانش هست نسخه بتا باشه و اگه اینجور باشه برام تعویضش میکنند؟ باتریش هم با اینکه خوبه ولی اصلا قابل مقایسه با تست باتری هایی که سایت های مطرح روش انجام دادند نیست(مثل جی اس ام آرنا)
    لطفا هم نگین برم انجمن که هیچ کس به غیراز نیثم کمکم نمیکنه که اونم همیشه نیست

    1. پیمان گل‌کار

      چیپست گوشی شما ساخت هواوی هست و به همین دلیل بازی‌های زیادی با اون سازگار نیستند. حتی دیتاهای obb هم لزوما بر روی تمام چیپست‌ها کار نمی‌کنند و این بازی‌ها برای چیپست‌های معروف و روتین بهینه شده‌اند.

  21. من با این گوشی کار کردم. صداش بنظر من از one کمتره. شایدم من اینجور حس،میکنم.کیفیت صفحه نمایششم بهتر بود با z ultra مقایسه میکردید تا ببینید چند مرده حلاجه. چون z ultra محشره صفحه نمایشش.

  22. واقعا عالی بود آقا پیمان! فوق العاده بود!!

    کمتر وقتی شده بود ببینم اینطور از دیوایسی تعریف کنید…!
    ظاهرا واقعا عالیه..!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH