گاه‌شمار

با بهترین اپلیکیشن‌های تقویم اندروید آشنا شوید

مردم دنیا با روش‌های متفاوتی برای خود تقویمی تدارک می‌بینند تا به آن‌ها روز، ماه و یا حتی سال را یادآوری کند. در سال‌های گذشته گاه‌شمارها به‌صورت کتاب‌هایی قطور بودند که درختان زیادی برای ساختن آن‌ها قطع می‌شد و در عین حال دسترسی همیشگی به آن‌ها نداشتیم. ولی حالا تکنولوژی اپلیکیشن‌ها را در اختیارمان گذاشته تا در گوشی‌مان و به‌طور رایگان تقویم برای تمامی سال‌ همراه‌مان باشد. اگر می‌خواهید برترین برنامه‌های گاه‌شمار اندروید را بشناسید، پس با ما همراه باشید.


Google Calendar

گاه‌شمار

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که برای کاربران سیستم‌عامل گوگل عرضه شده، تقویم غول موتورهای جست‌و‌جوگر است. برنامه با گرافیک مدرن نظر هر کسی را جلب می‌کند و تصاویر و آیکون‌های جذاب کاربران را ترغیب به نصب Google Calendar می‌نماید. با این همه، از سرعت بسیار بالایی حتی در گوشی‌های اقتصادی برخوردار است و تمام درخواست‌های شما در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شوند. این امکان داده شده تا برای هر روز رویدادی را اضافه کنید تا تقویم در زمان مشخص شده به شما یادآوری کند. خوش‌بختانه نسخه‌های متعددی از این نرم‌افزار ارایه شده‌اند تا هم بر روی کامپیوتر و هم بر روی گوشی‌تان تقویم محبوب گوگل را داشته باشید. ضمنا این اپلیکیشن برای کاربران آی‌فون نیز عرضه گشته است. گفتنی‌ست رویدادها به‌صورت خودکار از جی‌میل و اپلیکیشن‌های مرتبط در Google Calendar ذخیره می‌شوند و نیازی به وارد کردن دستی آن‌ها ندارید. این برنامه تا حالا بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده و امتیاز نسبتا بالایی را کسب کرده است. در نهایت، اگر می‌خواهید تقویمی همه‌کاره داشته باشید، اپ گوگل را از یاد نبرید.

TimeTree

گاه‌شمار

این اپلیکیشن رقیبی جدی برای تقویم گوگل به حساب می‌آید و در تاریخچه خود چند افتخار را کسب کرده است. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ لقب بهترین برنامه اپ‌استور را از آن خود نموده. ظاهر با المان‌های دیزاین مدرن پر شده‌ و برای همین ظاهری چشم‌گیر پیدا کرده است. در صفحه‌اصلی، منوها و… با تصاویر و انیمیشن‌های خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شوید که به محبوبیت این اپ افزوده‌اند. برای این‌که دسترسی سریعی به رویدادها و در کل تقویم داشته باشید، توسعه‌دهنده از ویجت‌های کارآمدی بهره گرفته تا آن را در هوم‌ پیچ موبایل قرار دهید. TimeTree نسخه کامپیوتر نیز دارد و برای همین اطلاعات همیشه سینک خواهند شد و هر زمان که رویدادی را در گوشی‌تان اضافه نمایید، این اتفاق در لپ‌تاپ شما نیز می‌افتد. حتی این اجازه را دارید تا نوشته‌ها را با دوستان یا آشنایان خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها را از اخبار امروز آگاه کنید. قابلیت سرچ هم برای‌تان در نظر گرفته شده تا با نهایت سرعت به خواسته خود برسید و وقت‌تان را هدر ندهید. جالب است بدانید این اپلیکیشن تا حالا بیش از ۱ میلیون بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز بسیار خوب ۴.۶ از ۵ را کسب نموده است.

بادصبا

گاه‌شمار

اگر به‌دنبال تقویمی ایرانی هستید که از زبان فارسی به‌طور کامل پشتیبانی کند و امکاناتی مخصوص برای مسلمانان داشته باشد، پس حتما بادصبا را دانلود و نصب نمایید. این اپلیکیشن تا حالا بیش از ۹ میلیون بار از کافه‌بازار دریافت شده و امتیاز بسیار بالایی را کسب نموده. همه این‌ها حاکی از آن‌ هستند که این گاه‌شمار انتخاب بسیاری از کاربران به حساب می‌آید. گرافیک مجموعه با این‌که به پای تقویم گوگل یا موارد مشابه نمی‌رسد، اما این به معنای ظاهر زشت بادصبا نیست. توسعه‌دهنده از عناصر مدرنی بهره گرفته تا رابط کاربری را جذاب نشان دهد. می‌توانید برای هر روز رویدادی را اضافه کنید یا تنها نوشته‌ای را بنویسید. امکان استفاده از ویجت‌ها نیز فراهم شده و قادرید با یک اشاره از تاریخ و اتفاقات امروز مطلع شوید. این ویجت‌ها نیز ظاهر مناسبی دارند و به لطف بهره‌گیری از المان‌های دیزاین مدرن صفحه‌اصلی اسمارت فون‌تان را زیباتر می‌کنند. در زمان‌های مشخص، تقویم شروع به پخش اذان می‌نماید و می‌توانید اوقات شرعی را مشاهده نمایید. هم‌چنین ویژگی قبله‌نما تدارک دیده شده تا با کمک تکنولوژی قبله را پیدا و نماز را بدون فوت وقت اقامه کنید.

شمیم یاس

بهترین اپلیکیشن‌های تقویم

با وجود این‌که شمیم یاس از لحاظ محبوبیت در برابر بادصبا حرفی برای گفتن ندارد، ما از خیلی جهات برتری خود را نسبت به این اپ نشان می‌دهد. برای مثال گرافیک در شمیم یاس مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و شاهد رابط کاربری مدرنی هستیم که کاربران را ترغیب به نصب این برنامه می‌کند. ضمنا ویژگی‌هایی چون هواشناسی نیز به جذابیت مجموعه افزوده‌اند. می‌توانید از وضعیت آب‌ و‌ هوای امروز یا فردا اطلاع یابید و به این ترتیب لزومی به نصب و دانلود برنامه‌های متفرقه ندارید. در زمان‌های خاصی نیز گاه‌شمار به پخش اذان می‌پردازد و قادر به شخصی‌سازی این بخش هستید. این اجازه داده شده تا مثلا موذن را تغییر دهید یا فقط اذان صبح و ظهر را فعال کنید. ویجت‌های زیبایی نیز در اختیارتان قرار دارد تا با یک نگاه از رویدادهای روز باخبر شوید و بدون مراجعه به اپلیکیشن، تاریخ امروز را مشاهده کنید. توسعه‌دهنده به‌صورت روزانه برای کاربران مطالب مفیدی را ارسال می‌کند تا با کمک آن‌ها روز خود را بهتر شروع کنید و مثلا با اعمال شرعی امروز بیش‌تر آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH