آپدیت iOS 12 برای تمام کاربران اپل رسما منتشر شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت امروز اپل، جدید‌ترین آپدیت نرم‌افزاری بزرگ خود را برای سیستم‌عامل‌های iOS، WatchOS و TVOS منتشر کرد. البته سیستم‌عامل MacOS Mojave هنوز در مرحله آزمایشی است و با پسوند بتا مشاهده می‌شود. به علاوه به زودی نسخه گلدن‌مستر یا GM آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

iOS

بدیهی است که در این به‌روزرسانی بزرگ، iOS 12 با ویژگی‌های جذاب و مهمی آماده شده است. ولی باید توجه داشت بزرگ‌ترین تغییر در این نسخه، چندان در پیش روی شما نیست و در نگاه اول شاید خیلی خود را نشان ندهد زیرا مهندسان اپل در این نسخه جدید تمرکز خود را در بهبود محسوس عملکرد دستگاه‌های قدیمی iOS نهاده‌اند. در حقیقت این به‌روزرسانی برای تمام دستگاه‌هایی که با iOS 11 کار می‌کردند نیز قابل نصب است و از آی‌فون 5s تا جدید‌ترین نسخه‌های آی‌فون را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

اگر شما دارای یکی از گوشی‌های جدید آی‌فون (هر مدلی با پسوند X) هستید، چندین ویژگی جدید در رابطه با انیموجی‌ها، مخصوص شما ارایه شده است. ویژگی مموجی (Memoji)‌ به شما این امکان را می‌دهد تا انیموجی‌های دلخواه خود را خلق کنید. حتی انیموجی‌هایی با تقلید از ژست‌های صورت خود را برای شگفت‌زده کردن دوستانتان تولید کنید. همچنین می‌توانید آنها را در زمان تماس‌های فیس‌تایم یا فرستادن پیام‌ها بر روی تصویر خود قرار دهید!

اسکرین‌تایم نیز قدری بزرگ‌تر شده است. این ویژگی به شما در مورد میزان زمانی که برای استفاده از این دستگاه صرف کرده‌اید و نحوه استفاده از آن گزارشات ارزشمندی ارایه می‌دهد. به علاوه شما با بررسی این گزارشات می‌توانید میزان استفاده خود از هندست را مدیریت نمایید و با کمک آن نسبت به برنامه‌ریزی بهتر به منظور بهینه‌سازی زمان استفاده اقدام نمایید. همچنین زمان خواب خود را برایش تعریف کنید تا طی خواب برای شما اعلان‌ها را نمایش ندهد و بعد از زمان بیداری آنها را به اطلاعتان برساند. قابلیت جالب دیگری که برایتان در نظر گرفته شده است، نشان دادن گروهی اعلان‌ها در صفحه لاک‌اسکرین است تا از بی‌نظمی و شلوغی صفحه جلوگیری شود.

iOS

در این به روزرسانی یک اپلیکیشن جدید نیز به نام میانبر‌های سیری (Siri Shortcuts) افزوده شده است. این قابلیت به شما امکان ایجاد دنباله‌ای (خط سیری) از وقایع را تنها با یک دستور سیری خواهد داد. همچنین برخی اپلیکیشن‌ها از جمله Books ،News ،Stocks و Voice Memos بازطراحی شده‌اند.

بعد از آن نوبت به WatchOS 5 می‌رسد که شما می‌توانید از روی آی‌فون خود با کمک اپلیکیشن اپل‌واچ به آن برسید. در این به‌روزرسانی برخی ویژگی‌های جدید ورزشی مانند توانایی تشخیص زمان شروع و توقف فعالیت بدنی کاربر و همچنین (سرانجام) یک اپلیکیشن Podcasts افزوده شده است. در بالای آن نیز یک اپلیکیشن Walkie-Talkie (حرکت و صحبت) جدید وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا از اپل‌واچ خود مانند یک نکستل‌فون (Nextel phone) قدیمی استفاده نمایید!

در نهایت TV OS 12 دیده می‌شود که نسبت به ویژگی‌های جدید بسیار سبک است و در آن پشتیبانی از دالبی آتموس (Dolby Atmos) نیز قرار داده شده است. همچنین برای آن یک تصویر هوایی به عنوان محافظ صفحه در نظر گرفته شده که از ایستگاه فضایی بین‌المللی فیلم‌برداری شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH