شارژدهی باتری اکسپریا XZ3 سونی کاملا ناامیدکننده است!

گوشی جدید اکسپریا XZ3 قدرتمندترین محصولی است که تا به حال توسط ژاپنی‌ها به بازار ارایه شده است؛ این محصول دارای صفحه نمایش اولد بوده که برای اولین بار در محصولات این خانواده به کار می‌رود، بدنه‌ای زیبا و مهندسی شده داره که با در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود و از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز دارای بهترین‌ها و جدیدترین‌های بازار است. اما وضعیت باتری این دستگاه چگونه خواهد بود؟ شما می‌توانید بررسی اکسپریا XZ3 را نیز بخوانید.

سونی از یک باتری 3300 میلی‌آمپری در این دستگاه استفاده کرده که برای اسمارت‌فونی با این اندازه کمی ضعیف‌تر از استاندارد موجود است. همین مورد باعث شده بود برخی نگرانی‌ها در مورد باتری این دستگاه ابراز شود که آزمایش‌ها نشان داد تمامی این نگرانی‌ها به جا بوده است!

اکسپریا XZ3 با حضور در تست‌های باتری و ثبت زمان 6 ساعت و 5 دقیقه، کمترین میزان کارکرد باتری را در پرچم‌داران سال 2018 به نام خود ثبت کرد. گفتنی است میانگین میزان کارکرد باتری پرچم‌داران در سال جاری 8 ساعت بوده است. برای مقایسه‌ای بهتر به نتایج باتری بزرگ گلکسی نوت 9 اشاره می‌کنیم که با ظرفیت 4000 میلی‌آمپری زمانی برابر با 9 ساعت، (حدود یکو نیم برابر اکسپریا XZ3) به ثبت رسانده بود.

متاسفانه وجود یک باتری با ظرفیت کم از یک طرف و استفاده از یک نمایشگر 6 اینچی Quad HD از طرف دیگر باعث شده تا کارکرد باتری در این هندست تا حد قابل توجهی کاهش یابد. کسانی که تجربه کار با این اسمارت‌فون را داشته‌اند، عنوان کرده‌اند که در صورت استفاده نه چندان سنگین باتری تا پایان روز دوام خواهد آورد، اما استفاده سنگین در فاصله زمانی کوتاهی کاربر را نیازمند شارژ مجدد خواهد کرد.

اکسپریا XZ3 از استاندارد متفاوتی نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در شارژ سریع خود استفاده کرده است و شارژر کند موجود در جعبه آن حدود 3 ساعت زمان می‌برد تا دستگاه را شارژ کامل کند. در همین خصوص و با توجه به زمان طولانی گفته شده پیشنهاد می‌شود از شارژرهایی با قابلیت پشتیبانی از USB Power Delivery استفاده شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، در جدول بالا زمان شارژ این گوشی و دیگر پرچم‌داران حال حاضر نمایش داده می‌شود که محصول جدید سونی باز هم جایگاه خوبی بین رقبا ندارد.

در نهایت باید عنوان کرد قابلیت شارژ وایرلس نیز در این دستگاه وجود دارد و با استفاده از یک شارژر وایرلس می‌توان بدون نگرانی از باتری اکسپریا XZ3 اقدام به خرید آن کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH