آیفون

مشکل شارژ شدن آیفون XS و XS مکس اپل

قبلا برخی از دارندگان گوشی‌های آیفون XS و XS مکس از مشکل در رابطه با شارژ دستگاه شکایت کرده بودند ولی با توجه به گزارشات جدید به نظر می‌رسد مشکل بزرگ‌تر از این حرف‌ها است.

آیفون

براساس ایمیل‌هایی که کاربران آیفون XS و XS مکس به فروم رسمی اپل در مورد این مشکل ارسال کرده‌ بودند، کانال مشهور UnboxTherapy در یوتیوب با انتشار ویدیویی به بررسی این موضوع پرداخت و به نظر می‌رسد اپل با یک دردسر جدی در مورد شارژر سیمی آیفون‌های گران‌قیمت خود مواجه است.

در حالت عادی به محض اتصال سیم لایتنینگ شارژر به گوشی، صفحه نمایش آن روشن شده و با پخش یک صدای کوچک و نمایش تصویر یک باتری در حال شارژ، درستی اتصال و آغاز کار شارژ دستگاه مشخص می‌شود. اما در این مدل‌های خاص چنین اتفاقی نمی‌افتد. در حقیقت با اتصال شارژر به گوشی، دستگاه هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و باتری نیز شارژ نمی‌شود و برای شروع فرایند شارژ، کاربر مجبور است روی صفحه ضربه بزند. متاسفانه در برخی از موارد حتی این ترفند نیز جواب نمی‌دهد و اصولا دستگاه شارژ نمی‌شود.

علاوه بر این موارد برخی از کاربران ادعا کرده‌اند، در ابتدا، کار شارژ گوشی آغاز می‌شود ولی این حالت موقت است و چند دقیقه بعد پروسه شارژ باتری متوقف می‌گردد. با این حال بدترین مشکل در مورد گوشی‌هایی است که به محض اتصال کابل لایتنینگ شارژ، هنگ می‌کنند و حتی با فشردن دکمه پاور نیز نمی‌توان آنها را روشن نمود.

تا لحظه انتشار این خبر هنوز مشخص نیست که علت این مشکل از چه ناشی می‌شود. هر چند یک اشکال نرم‌افزاری ممکن است باعث وقوع این دردسر ناخوشایند باشد ولی مشکلات سخت‌افزاری نیز دور از ذهن نیست. صرف‌نظر از این مسائل، برچسب قیمت چهار رقمی این گوشی‌ها به معنای غیرقابل قبول بودن وجود چنین مشکلاتی است، به خصوص وقتی طرف حساب شرکت با تجربه و بزرگی چون اپل است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH