مایکروسافت از نسخه جدید بازی ماین‌کرافت به نام سیاه‌چاله‌ها رونمایی کرد

در رویداد Minecon (ماینکون) 2018 شرکت مایکروسافت از نسخه جدید بازی ماین‌کرافت با عنوان سیاه‌چاله‌ها (Minecraft: Dungeons) رونمایی کرد. نسخه جدید این بازی با الهام از دالان‌های تاریک و پیچ در پیچ سیاه‌چاله‌های قدیمی طراحی شده و مایکروسافت آن را یک پروژه پرشور و هیجان توصیف نموده است.

ماین‌کرافت

دنیای نامحدود و بلوکی بازی سیاهچاله‌های ماین‌کرافت بسیار مشابه دیگر نسخه‌ها است و تیم‌ها اجازه دارند تا چهار بازیکن داشته باشند تا دامنه گسترده‌تری از محیط بازی را مورد غارت قرار دهند. با پایان یافتن نسخه کلاسیک ماین‌کرافت، اکنون ورژن جدید تحت نام سیاه‌چاله‌ها با برخورداری از گرافیک تصویری بسیار بالاتر، بدون آنکه ویژگی شطرنجی خود را که در حکم امضای اصالت بازی است، از دست بدهد، معرفی شده و در پی جذب طرفداران و کاربران بیشتر است. در طی انجام بازی، بازیکنان امکان ارتقای سلاح‌ها، زره، تغییر محیط زیست و طبیعت اطراف شامل معادن، باتلاق‌ها و دره‌ها را دارند.

به علاوه جمعیت‌های جدیدی به بازی ماین‌کرافت افزوده شده‌اند. Arch-Illager تبهکار و مینیون‌ها با حمله به روستاییان ماین‌کرافت، آنها را به اسارت می‌گیرند. در تریلر منتشر شده از این نسخه، رده‌های مختلفی از نقش‌ها برای بازی در نظر گرفته شده است از جمله مبارزه با هیولا‌های غول‌پیکر تاریکی که در میان سایه‌ها حرکت می‌کنند.

تا این لحظه نسخه سیاه‌چاله‌های ماین‌کرافت تنها برای بازی بر روی کامپیوتر‌ معرفی شده است و تا سال 2019 در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. موجانگ (بنیانگذار اصلی بازی) در پاسخ به سوالی در رابطه با عرضه آن برای دیگر سیستم‌عامل‌ها گفت که ماین‌کرافت یک بازی برای همگان است اما فعلا چیزی برای رونمایی نداریم. با این حال انتظار می‌رود در آینده شاهد انتشار ماین‌کرافت برای دیگر سیستم‌عامل‌ها باشیم.

روستا و غارت (Village and Pillage)

همان‌طور که اشاره شد رونمایی نسخه جدید بازی در رویداد ماینکون 2018، همراه با تغییرات گسترده‌ای بود و مایکروسافت حسابی دستی به سر و روی آن کشیده است. اصلاح و بهبود نحوه کارکردن روستاییان در داخل بازی و افزوده شدن پانداها و گربه‌ها به همراه ابزار اسکریپت جدید موجب شد تا در ویرایش Bedrock بازی، برای اولین بار تغییرات واقعا احساس شود.

ماین‌کرافت

اما به‌روزرسانی بزرگ دیگر در این بازی مربوط به روستا و غارت است. طراحان مایکروسافت وقت و توجه زیادی را معطوف به حل‌و‌فصل مشکلات و محیط زندگی روستاییان کرده‌اند و با افزودن انواع جدیدی از NPCها ارتباط بین‌ آنها را بهبود داده‌اند. به علاوه محیط‌زیست روستا‌ها بسیار زیبا و دلنشین طراحی شده است و البته روستاییان از حملات همیشگی خراب‌کاران و غارت‌گران در رنج و سختی هستند. روستا و غارت نیز برای انتشار در سال 2019 آماده شده است.

هر چند امروزه بازی فورتنایت در صدر اخبار دنیای بازی‌های دیجیتال جا خوش کرده است ولی ماین‌کرافت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا محسوب می‌شود که 154 میلیون نسخه از آن به فروش رفته و بیش از 91 میلیون کاربر فعال دارد. اگر شما نیز به این بازی علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید ماین‌کرافت را برای کنسول ایکس‌باکس‌ وان یا سیستم عامل ویندوز 10 با قیمتی در حدود 25 دلار از این لینک خریداری نمایید.

1 در مورد “مایکروسافت از نسخه جدید بازی ماین‌کرافت به نام سیاه‌چاله‌ها رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH