هواوی Y9 2019 معرفی شد؛ نماینده چهار چشم جدید چینی‌ها در بازار میان‌رده‌ها

اگر اخبار روزهای گذشته را دنبال کرده باشید، قطعا اطلاعات منتشر شده درباره گوشی مورد انتظار هواوی Y9 2019 را شنیده‌اید؛ دیوایس مدرنی که آخرین سلاح هواوی در بازار پرطرفدار میان‌رده‌ها بوده و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان رسما معرفی شده است. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با جدیدترین اسمارت‌فون هواوی آشنا شویم.

گوشی هواوی Y9 2019 به یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که رزولوشنی معادل 2340 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) دارد. در بالای این پنل برش معروف ناچ به چشم می‌خورد که میزبان سنسورها و دوربین‌های سلفی است. چیپست کایرین 710 مغز متفکر هواوی Y9 2019 بوده که یک تراشه به‌روز و پرقدرت در کلاس خود به شمار می‌رود. هواوی دو پیکربندی برای این محصول در نظر گرفته که اولی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و مدل دوم نیز از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است. البته یک درگاه کارت حافظه نیز در نظر گرفته شده تا کاربر قادر به افزایش فضای ذخیره‌سازی باشد.

همان‌گونه که از تیتر این مقاله مشخص است، میان‌رده جدید هواوی از چهار دوربین سود می‌برد که دو تا در بخش پشتی و دو تای دیگر در برش بالای نمایشگر جای گرفته است. دوربین اصلی و دوگانه این دستگاه شامل دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی شده و دوربین‌های سلفی را نیز دو نمونه 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. همان‌گونه که در دیوایس‌های گذشته این کمپانی دیده بودیم، دوربین‌های 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین کمکی عمل کرده و ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه را با انجام وظیفه عمق‌سنجی ممکن می‌سازند.

اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری EMUI 8.2 هواوی، میان‌رده جدید چینی‌ها را مزین کرده و انرژی مورد نیاز آن را یک باتری با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر ساعت تامین خواهد کرد. متاسفانه تا بدین لحظه هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این محصول منتشر نشده اما به زودی خبرهایی در این باره خواهیم شنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH