سرفیس استودیو 2 با نمایشگر خارق‌العاده و کارت گرافیک جدید معرفی شد

رویداد دیشب مایکروسافت پر بود از رونمایی و معرفی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که تحسین همگان را برانگیخت. پیش از این در مقاله‌ای جداگانه درباره معرفی سرفیس پرو 6 صحبت کردیم و حالا نوبت به آشنایی با سرفیس استودیو 2 رسیده که یک محصول تمام عیار و همه چیز تمام است.

سرفیس استودیو 2 را باید یک بازسازی کامل و جامع دانست که از یک نمایشگر بزرگ‌تر با روشنایی بیش‌تر و البته کارت گرافیک قدرتمندتر بهره می‌برد. این دستگاه شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی خود دارد و از نظر تغییرات فیزیکی تفاوت خاصی بین این دو دیده نمی‌شود. سرفیس جدید مایکروسافت بیش‌تر برای امور کاری و خانگی طراحی شده و در موارد دیگر کاربردی ندارد. خب اجازه دهید با مشخصات سخت‌افزاری و جزئیات آن‌ها کمی بیش‌تر آشنا شویم.

ابتدا به سراغ نمایشگر می‌رویم. پنل به‌کار رفته در سرفیس استودیو 2 تا 38 درصد روشنایی و تا 22 درصد کنتراست بیش‌تری نسبت به نسل قبلی دارد. این پنل بر پایه نوع جدیدی از فناوری LCD ساخته شده که از تکنولوژی اکسید ترانزیستور بهره‌مند است. از آن‌جایی که این محصول و این مجموعه سخت‌افزاری جامعه سازندگان و توسعه‌دهندگان را هدف قرار داده است، بهبودهای نمایشگر این دستگاه یک ایده خوب و گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

ترانزیستور جدید و تکنولوژی نمایشگر بازطراحی شده به سرفیس استودیو 2 اجازه می‌دهد که علاوه بر روشنایی بیش‌تر، رنگ‌ها را با دقت بیش‌تری نمایش دهد. به این ترتیب مایکروسافت قادر شد که پلاریزه‌کننده‌ها (متضاد کننده‌ها) را به کمک کریستال‌های مایع، به نحو بهتری در نمایشگر این گجت هم‌تراز کند. اگر به اعداد و ارقام علاقه دارید، باید بدانید این نمایشگر تا 500 نیت روشن‌تر از نمونه سابق خود بوده و قادر به تشخیص 4096 سطح از فشار است. با این مشخصات می‌توان گفت که سرفیس استودیو 2 احتمالا از فناوری HDR نیز پشتیبانی خواهد کرد. از نظر تاخیر (latency) نیز این نمایشگر در رده خود بهترین بوده و از قابلیت Tilt sensitivity نیز بهره‌مند است.

خب کمی از بحث نمایشگر فاصله بگیریم و به دیگر جزئیات بپردازیم. سرفیس استودیو 2 از نسل جدید کارت‌های گرافیک پاسکال انویدیا بهره می‌برد. در بخش حافظه نیز مایکروسافت هارد دیسک‌های هیبریدی را کنار گذاشته و شاهد به‌کارگیری از یک نمونه SSD با ظرفیت 2 ترابایت هستیم. سیستم حافظه جدید این محصول نیز حقیقتا یک مورد خوشایند است. متاسفانه تا بدین لحظه هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این دستگاه منتشر نشده اما پانوس پانای، مدیر بخش سرفیس مایکروسافت اعلام کرده که به زودی جزئیاتی در این باره منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH