نوکیا 7.1 به صورت رسمی معرفی شد: اندروید وان، نمایشگر HDR و قیمت مناسب!

نوکیا به‌تازگی از یک اسمارت‌فون جدید متعلق به پروژه اندروید وان رونمایی کرده است. این هندست که با نام نوکیا 7.1 شناخته می‌شود، یک اسمارت‌فون میان‌رده بوده اما از قابلیت‌هایی بهره می‌گیرد که به طور معمول در اسمارت‌فون‌های هم‌رده‌اش مشاهده نمی‌شود.

قطعا یکی از این قابلیت‌ها را می‌توان بهره‌مندی از نمایشگر 5.84 اینچی HDR10 اشاره کرد که محافظت از آن را گوریلا گلس 3 برعهده دارد؛ هم‌چنین یک برش را در بخش بالایی نمایشگر مشاهده می‌کنیم. اگرچه این نمایشگر از نوع LCD است، اما نوکیا اعلام کرده است که خوانایی نمایشگر در زیر نور شدید خورشید نیز حفظ می‌شود. هم‌چنین نمایشگر مورد استفاده در نوکیا 7.1 به صورت خودکار شدت رنگ و نور را کالیبره می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگر تبدیل خودکار محتوای SDR به HDR است که در تمامی بخش‌های رابط کاربری انجام می‌گیرد.

از نظر ظاهری تفاوت زیادی را با نمونه‌های قبلی مشاهده نمی‌کنیم. نوکیا برای ساخت بدنه این هندست از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده است. اسکنر اثر انگشت در نظر گرفته شده برای این هندست نیز در بخش پشتی و زیر دوربین اصلی قرار گرفته است. این هندست در دو رنگ آبی نیمه شب (!) و استیل روانه بازار می‌شود.

در قلب نوکیا 7.1، چیپست اسنپدارگون 636 قرار گرفته است که با 3/4 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع e-MMC 5.1 همراهی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های نوکیا 7.1 می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه، پورت USB نوع C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری اشاره داشت. نیرو دهنده این مجموعه سخت افزاری یک باتری 3050 میلی آمپر ساعتی است که خوشبختانه از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و توانایی شارژ شدن 50 درصد باتری در 30 دقیقه را داراست. این اسمارت‌فون در دو نسخه تک و دو سیم کارته عرضه خواهد شد.

در بخش پشتی نوکیا 7.1یک دوربین دوگانه جا خوش کرده است. سنسور اصلی این دوربین 12 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. سنسور دوم نیز از نوع مونوکروم بوده و 5 مگاپیکسلی وضوح دارد که برای ثبت عمق تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین قابلیت ثبت تصاویر بوکه به صورت زنده را داراست که با نام “Live Bokeh” شناخته می‌شود. در بخش جلویی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنیم که کاربر می‌تواند به صورت زنده از فیلترها و یا ماسک‌ها استفاده کند. دیگر قابلیت این دوربین ثبت تصاویر هم‌زمان از دوربین عقب و جلو است.

در بخش نرم افزاری نوکیا 7.1 می‌توانیم نسخه خالص اندروید را مشاهده کنیم. این موضوع تاکنون برای چند اسمارت‌فون دیگر نوکیا نیز اتفاق افتاده است. استفاده از این نمونه اندروید اگرچه برخی از امکانات را از شما محروم خواهد کرد، اما تجربه‌ای مشابه با گوگل پیکسل را به ارمغان می‌آورد و از به‌روزرسانی‌های اصلی تا 2 سال و وصله‌های امنیتی تا 3 سال برخوردار خواهد بود.

نوکیا 7.1 با پایه قیمت 349 دلار عرضه خواهد شد. فروش این هندست ابتدا به صورت قراردادی توسط اپراتورهای ایالات متحده انجام می‌شود و عرضه آن در بازار از تاریخ 4 نوامبر آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH