معتبرترین برندهای جهان در سال 2018؛ اپل در صدر، هواوی در رده شصت و هشتم!

شرکت Interbrand یکی از معتبرترین نهادها برای ارزش‌یابی برندهای فعال در سراسر جهان است. این نهاد به تازگی لیست معتبرترین برندهای جهان در سال 2018 را منتشر کرده که شاید برای برخی افراد جذاب و برای برخی نیز تعجب‌آور باشد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با معتبرترین برندهای جهان آشنا شوید.

اینتربرند (Interbrand) بزرگ‌ترین شرکت مجتمع مشاوره برند در جهان بوده که در سال 1974 میلادی تاسیس شده است. این شرکت بیش از دو سوم برترین برندهای جهان را شامل شده که هر ساله لیست “Best Brand Rankings” را منتشر می‌کند. این رتبه‌بندی‌ها بر اساس عملکرد برند، نفوذ و اعتبار و توانایی یک برند در زمینه ثبات درآمد مداوم آن انجام می‌گیرد. رتبه‌بندی این شرکت اعتبار جهانی داشته و می‌تواند یک اساس برای سنجش ارزش برند یک کمپانی باشد.

این لیست شامل 100 برند برتر فعال در جهان می‌شود که صدر آن را اهالی کوپرتینو تصاحب کرده‌اند. پس از اپل که در جایگاه نخست جای گرفته، گوگل و آمازون نیز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. شاید برایتان جالب باشد که کمپانی چینی هواوی در رده شصت و هشتم این لیست قرار دارد. چند سالی می‌شود که هواوی در بازار موفق عمل می‌کند و کم‌کم به رده‌های بالاتر راه پیدا می‌کند. برند هواوی سال گذشته در رده هفتادم قرار گرفته بود اما امسال با دو پله صعود جایگاه شصت و هشتم را به خود اختصاص داد. ارزش این برند نیز در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

این پنجمین سال متوالی است که هواوی در جمع 100 برند برتر جهان جای گرفته و جایگاه خود را بهبود می‌بخشد. اولین بار در سال 2014 بود که شاهد حضور هواوی به عنوان اولین کمپانی اصالتا چینی در بین معتبرترین برندهای جهان بودیم. در آن سال هواوی در رده 94‌ام قرار داشت اما سال بعد خود را به رده 88‌ام رساند. در سال 2016 نیز این کمپانی جایگاه 72‌ام را از آن خود کرد تا افتخار سریع‌ترین رشد برند در بخش تکنولوژی را به دست آورد. در سال 2017 نیز هواوی جایگاه 70‌ام را تصاحب کرد و ارزش آن در مقایسه با سال قبل 14 درصد افزایش یافت و به 6.676 میلیارد دلار رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH