چرا دستگاه‌های سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ‌تاپ 2 فاقد درگاه USB-C هستند؟

چند روز پیش شرکت مایکروسافت سری سرفیس خود را به‌روزرسانی نمود و چندین دستگاه جدید را روانه بازار کرد. در میان این گجت‌ها، سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ‌تاپ 2 مجهز به جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتم اینتل هستند که بر اساس برخی اظهارات، کارآیی آن‌ها 85 درصد ارتقا یافته است. با احتساب این واقعیت که سیستم‌عامل ویندوز توسط مایکروسافت توسعه پیدا کرده، بنابر هر دلیلی می‌توان تصور کرد که محصولات سرفیس جدید نمایانگر رقابتی دشوار با کلیه دیگر تولیدکنندگان کامپیوترهای‌شخصی خواهند بود. با این‌حال متاسفانه دستگاه‌های مذکور همچنان فاقد درگاه USB-C هستند. اخیرا شخصی با نام لنس اولانوف مصاحبه موفقی را با پانوس پانای از واحد طراحی سرفیس ترتیب داد و وی نیز توضیحاتی مرتبط با این موضوع ارایه کرد.

اما توضیحات پانوس قانع‌کننده نیست. به گفته پانوس پانای، افزودن یک درگاه USB-C به‌معنای حذف درگاه بزرگ USB-A خواهد بود. در جریان این مصاحبه، پانای به درگاه USB موجود بر روی سرفیس پرو 5 اشاره کرد و گفت: “من آن‌ را رها نمی‌کنم.”

طراحی محصول سرفیس سال جاری تغییر چشم‌گیری نداشته است. پانوس گفت: “زیرا اگر هر ساله محصول خود را مجددا طراحی نماییم، مسلما محصولی فوق‌العاده را تولید نکرده‌ایم. من باید چه رویه‌ای را دنبال کنم؟”

از آن‌جا که درگاه USB-C پیش‌تر در دستگاه‌های سرفیس استودیو 2، سرفیس Go و هدفون‌های سرفیس به‌کارگیری شده است، لذا پانوس اذعان می‌کند که این موضوع تنها به مسئله زمان مربوط می‌شود. او گفت: “ما بایستی اصولی، حساب‌شده و در زمان مناسب اقدام نماییم. بعلاوه باید صبور بوده و از عرضه محصولات مناسب، نوآورانه و با کیفیت عالی به بازار در زمان مقتضی اطمینان حاصل کنیم.”

البته بخش‌هایی از صحبت‌های وی حقیقت دارد. اما این توضیحات برای کاربران معمولی قانع‌کننده نیست؛ افرادی که به‌دنبال مشاهده ویژگی‌های سودمند بیش‌تری در کلیه محصولات هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH