آیا 4 گیگابایت رم برای پیکسل 3 گوگل کافی است؟

سه‌شنبه گذشته، گوگل رسما از پرچم‌داران جدید خود رونمایی کرد. با این حال در طول مراسم، به طور کامل به مشخصات گوشی‌های پیکسل 3 و 3 ایکس ال اشاره نشد. ولی طبق اخبار موثق به نظر می‌رسد هر دو مدل تنها از 4 گیگابایت رم بهره می‌برند.

پیکسل 3

دقیقا به همان میزان نسخه قبلی (پیکسل 2) و در مقایسه با پرچم‌داران جدید اندروید مانند وان‌پلاس 6 و گلکسی نوت 9 که مجهز به 8 گیگابایت رم هستند، در نگاه اول باید اعتراف کرد، از این لحاظ، پیکسل 3 نباید حرفی برای گفتن داشته باشد. در این بین سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا 4 گیگابایت رم برای یک گوشی پرچم‌دار مدرن کافیست؟ آیا 4 گیگابایت رم می‌تواند نیاز کاربران این گوشی‌های رده بالا، که اغلب از علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی هستند را برطرف نماید؟

برای یافتن پاسخ، این سوال را در انجمن تخصصی AC مطرح کردیم و جواب‌های برخی کاربران را در ادامه با هم مرور می‌کنیم!

کاربری به اسم Roisan، اعتقاد دارد این میزان رم برای رفع خواسته‌های کنونی کافی است ولی در ادامه به سختی خواهد توانست نیاز‌های آینده کاربران پیکسل 3 را تامین کند. به عبارت دیگر این میزان رم بسیار کم است و دوره زمان علاقه‌مندی کاربر به استفاده از گوشی را بسیار کوتاه خواهد کرد. به نظر من، خیلی زود حوصله کاربران از داشتن هندستی با این میزان رم، به سر خواهد رفت و به سراغ محصولی با سخت‌افزار قدرتمند‌تر می‌روند.

کاربر دیگر با نام Thales SF، بر این باور است که امروزه حداقل میزان رم باید 6 گیگابایت و بیشتر باشد هر چند 4 گیگابایت رم نیز همچنان می‌تواند از عهده انجام بسیاری کار‌ها برآید. خود او هنوز از گوشی پیکسل XL با چهار گیگابایت رم، استفاده می‌کند و فعلا از آن راضی است!

کاربری با اسم TemporalBeef گفت، گوشی گلکسی S8 پلاس من با 4 گیگابایت رم، به خوبی کار می‌کند. بنابراین به نظرم این مقدار رم هنوز هم برای گوشی‌های هوشمند مناسب است. هر چند ممکن است در اجرای برخی از بازی‌ها آنطور که باید و شاید شما را همراهی نکند!

یکی دیگر از کاربران به نام J Dubbs نظر جالبی در مورد پایین بودن رم پیکسل‌های جدید گوگل دارد، به اعتقاد او بدون آنکه نیازی به افزایش میزان حافظه رم داشته باشیم، رم‌های بهینه‌سازی شده می‌توانند تفاوت قابل ملاحظه‌ای در سطح کیفیت استفاده و تجربه کاربری گوشی، ایجاد کنند. به نظر او، از آنجایی که گوگل نیز مانند شرکت اپل از غول‌های نرم‌افزاری دنیا محسوب می‌شود، توانسته است با بهینه‌سازی میزان منابع رم مورد استفاده سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها، آن را برای اجرای مناسب نرم‌افزار‌های مختلف آماده نماید. همان‌طور که شرکت اپل در آی‌فون‌های خود تنها از 4 گیگابایت رم سود می‌برد. بنابراین افزایش میزان رم همواره ضروری نیست! کافی است به خاطر بیاورید که گوشی پیکسل، برای اجرای Daydream طراحی شده بود، یک آزمون بسیار سنگین و فشرده برای آن!

به علاوه با توجه به تجربه گوگل در بهینه‌سازی سیستم‌عامل اندروید و معرفی اندروید وان و اندروید Go، بعید نیست که قادر به انجام چنین کاری باشد. شما چه فکر می‌کنید، آیا 4 گیگابایت رم برای پرچم‌داری چون پیکسل 3 کافی است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH