گلکسی نوت 10 نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به آی‌فون Xs مکس خواهد داشت!

بعد از درگذشت استیو جابز فقید، اپل نیز پای در میدان نمایشگرهای بزرگ نهاد و آی‌فون Xs مکس را حدود یک ماه پیش با اندازه‌ای 6.4 اینچی معرفی کرد. سامسونگ به عنوان آغازکننده این بازی دوست ندارد در این بازی عقب‌نشینی کند. برای همین برخی منابع خبری اعلام کردند که گلکسی نوت 10 قرار است جلوی غول عظیم‌الجثه اپل قد علم کند.

آن‌طور که نشریه کره‌ای The Bell آعلام کرده، ظاهرا گلکسی نوت 10 به یک صفحه نمایش 6.66 اینچی مجهز خواهد شد که نه تنها بزرگ‌ترین پنل در بین تمامی اعضای سری S و نوت سامسونگ است، بلکه از اندازه نمایشگر آی‌فون Xs مکس نیز به مراتب بزرگ‌تر خواهد بود. اصولا گوشی‌های سری نوت بزرگ‌ترین نمایشگرها را در بین تمامی اسمارت‌فون‌ها داشتند اما امسال بعد از معرفی گلکسی نوت 9 با نمایشگری 6.4 اینچی، اپل با معرفی آی‌فون XS مکس که مجهز به پنلی 6.5 اینچی بوده، این سنت را شکست. البته این را هم در نظر بگیرید که پرچمدار اپل از برش ناچ در بالای پنل خود برخوردار است که به افزایش رقم اندازه نمایشگرش کمک شایانی کرده است.

متاسفانه نشریه بِل هیچ توضیحی درباره چگونگی تاثیرگذاری این پنل بر روی اندازه کلی گلکسی نوت 10 ارایه نداده است. از آن‌جایی که انتظار داریم سامسونگ باز هم حاشیه‌های اطراف نمایشگر را در پرچمدار جدیدیش کاهش دهد، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم اندازه کلی دستگاه با تغییر چندانی روبرو نشود. هم‌چنین این نشریه اذعان داشته که پروسه توسعه این دستگاه هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد. بد نیست بدانید پس از افتضاح جناب گلکسی نوت 7، سامسونگ زمان تحقیق و توسعه بر روی پرچمدارانش را از شش ماه به یک سال افزایش داد.

در این مقاله و به نقل از منابع داخلی اعلام شده که هر چند احتمال تغییر مشخصات سخت‌افزاری دیگر بخش‌های این گوشی وجود دارد، اما کره‌ای‌ها تصمیم خود را درباره اندازه پنل گلکسی نوت 10 نهایی کرده‌اند و بعید است تغییری در این اندازه ایجاد شود. اولین شایعات پیرامون قلم به دستِ بعدی سامسونگ به ماه گذشته و زمانی بر می‌گردد که گفته شد این گوشی با اسم رمز “داوینچی” توسعه خواهد یافت. چند روز پیش نیز در خبرها شنیدیم که احتمالا سامسونگ قصد دارد که برای کاستن از حاشیه‌های کناری و قرار دادن نمایشگری بزرگ‌تر در دل همان بدنه گلکسی نوت 9، جک 3.5 میلی‌متری صدا را از گلکسی نوت 10 حذف کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH