ویرایشگر ویدیویی جدید ادوبی مخصوص شبکه‌های اجتماعی با نام Premiere Rush منتشر شد

توییت‌های 160 کارکتری و محدودیت دیگر پست‌ها را فراموش کنید، در دنیای امروز، کاربران شبکه‌های اجتماعی، عاشق کلیپ‌های ویدیویی و فایل‌های GIF هستند. با این حال هنوز هم تولید محتوای ویدیویی چندان ساده نیست. مگر آنکه از برنامه‌های ویرایش ویدیو استفاده کنید یا مجهز به ابزار‌های پیچیده مشابه آن باشید! این دقیقا چیزی است که شرکت ادوبی با معرفی نرم افزار جدید پریمیر راش (Premiere Rush) به دنبال آن است.

Premiere Rush

چند ماه پیش پروژه راش به عنوان عضو جدید خانواده نرم‌افزار‌های ادوبی معرفی شد و هدف آن ساخت یک ویرایشگر ویدیوی ابری همه فن حریف بود، تا بتواند شاهکار‌های ویدیویی را که کاربران تولید می‌کنند بر روی پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک و … به راحتی منتشر کند. خب طبیعتا منطقی نیست که ویدیویی تولید شود در حالی که بیننده‌ای نداشته باشد.

امروزه تقریبا اکثر فایل‌های ویدیویی که توسط کاربران ساخته می‌شود، سر از یوتیوب یا فیس‌بوک در می‌آورند. بنابراین شرکت ادوبی با توجه به این مسئله و بهره‌گیری از پتانسیل برنامه قدرتمند ویرایشگر ویدیویی پریمیر، یک نرم‌افزار ویرایش فوری ویدیو، ویژه شبکه‌های اجتماعی را تولید کرده است. البته این برنامه هیچ شباهتی به برنامه فشرده‌سازی فتوشاپ اکسپرس ندارد. شرکت ادوبی ترجیح داده است یک برنامه ساده برای تولید و انتشار ویدیو بر روی اینترنت بسازد. در این برنامه امکان ویرایش ویژگی‌های اصلی فایل مانند قالب، رنگ‌ها، صدا و … در دسترس کاربر است. به علاوه برای شما یک دکمه انتشار (One-click sharing) با امکان تنظیم پیش از ذخیره، در نظر گرفته شده است، بنابراین دیگر نباید نگران چگونگی فرمت‌بندی فایل خود برای شبکه‌های اجتماعی مختلف باشید.

برخلاف برنامه پریمیر سی‌سی (Premiere CC)، اپلیکیشن پریمیر راش بر روی انواع مختلف سیستم‌عامل‌ها اجرا می‌شود. از کامپیوتر‌ها گرفته تا مک‌های ساخت اپل و سیستم‌های موبایلی، از آن پشتیبانی می‌کنند. البته فعلا در بین سیستم‌ عامل‌های موبایلی، تنها نسخه iOS آن در دسترس است و تا چند ماه دیگر (سال 2019) نسخه اندرویدی آن نیز منتشر خواهد شود.  همچنین اگر شما یک پروژه را در هر کدام از این دستگاه‌ها آغاز می‌کنید، می‌توانید ادامه آن را در سیستم عامل دیگری به پایان برسانید!

Premiere Rush

همانند دیگر نرم‌افزار‌های شرکت ادوبی، Adobe’s Creative Cloud نیز برای پریمیر راش سی‌سی در دسترس است. هزینه اشتراک آن برای حالت تک‌کاربره در ماه 9.99 دلار، تیمی 19.99 دلار در ماه و برای شرکت‌ها 29.99 دلار در ماه، تعیین شده است. در ضمن شما می‌توانید یک پلن شروع (Starter Plan) رایگان را نیز از اینجا دریافت کنید که به شما اجازه تولید تعداد نامحدودی پروژه را خواهد داد ولی به یاد داشته باشید، تنها سه تا از آنها را می‌توانید ذخیره کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH