EMUI

هر آنچه که باید در رابطه با EMUI 9.0 بدانید: ویژگی‌های جدید، عملکرد بهتر و هوشمندی بیشتر!

در بین پوسته‌های سفارشی اندروید که اکنون در بازار موجود است، EMUI یکی از باشکوه‌ترین‌ها محسوب می‌شود. در طی سالیان طولانی این محصول مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است و با مدیریت بهینه خود دیگر خبری از هنگ کردن اپلیکیشن‌ها و ریستارت دستگاه نیست. طی مراسم فوق‌العاده رونمایی از محصولات جدید هواوی، اژدهای هوشمند چین، که در پشت پرده انتشار این پوسته جذاب قرار دارد، آخرین نسخه آن را با نام EMUI 9، که چند ماه پیش معرفی کرده‌ بود، رسما بر روی دستگاه‌هایش به کار گرفت.

EMUI

EMUI 9.0 مبتنی بر اندروید 9 پای است بنابراین شاید همه ویژگی‌های جدید، شما را به وجد نیاورد ولی امکانات اختصاصی خود شرکت هواوی که به آن افزوده شده است، قطعا سورپرایزتان خواهد کرد. هواوی در طی بررسی‌های خود، مدعی شده که متوسط عملکرد آن افزایش یافته است. طبق این ادعا، در EMUI 9.0، میزان پاسخگویی بیش از 25 درصد زیادتر شده و برنامه‌های کاربردی 102 میلی‌ثانیه سریع‌تر بالا می‌آیند. به علاوه به لطف یک ویژگی جدید با نام GPU Turbo 2.0، میزان تاخیر لمس در EMUI 9.0، حدود 36 درصد کاهش دارد. همچنین دمای دستگاه بیش از 3.6 درجه سانتیگراد کمتر است!

هوش مصنوعی نیز همواره یکی از موارد مورد علاقه هواوی در EMUI بوده است و با به کارگیری هسته هوش مصنوعی در پردازنده‌های کایرین، این توجه بیشتر نیز شده است. EMUI 9.0 توانایی استفاده از هوش مصنوعی در چندین قابلیت جدید را داراست. اکثر این موارد به پلتفرم HiVision شرکت متصل‌اند. هوش مصنوعی با کمک دوربین دستگاه به شما می‌تواند در شناسایی مواد غذایی، انواع علائم و نشانه‌ها و حتی نقاشی‌ها یاری رساند. به علاوه میزان کالری غذای مصرفی‌تان را حساب خواهد کرد یا می‌تواند زبان‌های ناشناس خارجی را تشخیص داده و برایتان سریعا ترجمه نماید.

هوش مصنوعی هواوی به ویژگی HiTouch نیز مجهز است و می‌تواند به شما در بررسی تصاویری که به صورت آنلاین مشاهده می‌کنید، به منظور پیدا کردن اسم و مدل اجناس و خریدنش کمک کند. شما می‌توانید تقریبا تمامی این کار‌ها را از طریق لنز گوگل انجام دهید ولی بسیار جالب است که بدانیم هواوی چگونه این کار را انجام می‌دهد و در مقایسه با لنز گوگل، کدامیک عملکرد بهتری خواهد داشت؟

EMUI 9.0 از لحاظ طراحی نیز بسیار چشم‌نواز است و تاکید بسیاری بر اصول زیبایی شناختی دارد. تم آن بسیار سبک‌تر و پخته‌تر از نسخه‌های قبلی بوده و به نظر می‌رسد رابط کاربری آن بسیار به پای گوگل شبیه شده است. طراحان EMUI 9.0، دکمه ناوبری شناور آن را نیز با یک شکل حرکتی جدید جایگزین کرده‌اند. در این حالت جدید، شما برای رفتن به صفحه هوم، باید انگشت خود را به سمت بالا بکشید. برای فراخواندن مولتی‌تسکینگ باید به سمت بالا بکشید و نگه دارید. برای بازگشت نیز باید از کنار به سمت داخل بکشید!

EMUI

در واقع تنوع و حجم بالای ویژگی‌های جدید، چیزی بسیار فراتر از یک پوسته ساده اندروید را به نمایش می‌گذارند. هواوی قصد دارد EMUI 9.0 را برای هندست‌های P20 و P20 پرو، میت 10 و میت 10 پرو نیز عرضه کند. با این اوصاف، جای امیدواری هست که شاید تا پیش از انتشار اندروید Q، مدل‌های قدیمی‌تر هندست‌های هواوی و آنر نیز به این به‌روزرسانی مجهز شوند. چون قطعا نه شرکت و نه کاربران مایل نیستند تا دردسر‌های مربوط به ساید‌لود (sideload) به‌روزرسانی‌ها و نصب رام‌های سفارشی یا هر چیز دیگری را به جان بخرند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH