طرح مجدد شایعات پیرامون اسمارت‌فون گیمینگ سامسونگ و احتمال استفاده از GPU سفارشی

اکنون دومین باری است که شایعاتی پیرامون فعالیت سامسونگ روی یک اسمارت‌فون گیمینگ به‌ گوش می‌رسد. این رویه توسط کمپانی ریزر ایجاد شد و شیائومی نیز آن‌ را ادامه داد. اکنون ظاهرا تولیدکننده دیگری نیز فرآیند بهره‌برداری از این ایده را آغاز نموده است. اسمارت‌فون گیمینگ سامسونگ مسلما با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته عرضه خواهد شد. اما بر اساس یک شایعه جدید، امکان تولید پردازنده گرافیکی سفارشی توسط غول کره‌ای رد نشده است. ارتقاء کارآیی اسمارت‌فون از طریق یک نیمه‌هادی سفارشی همواره مسیری طولانی را پیش رو خواهد داشت و شایعه جدید نشان می‌دهد که سامسونگ نیز احتمالا قصد ورود به این حوزه را دارد.

براساس گزارشات، سامسونگ مدل‌های اولیه GPUهای سفارشی را با اسمارت‌فون‌های میان‌رده خود آزمایش نموده است.

بسیاری از افرادی که مسائل حوزه صنعت را به شکل دقیق رصد می‌کنند، می‌دانند که سامسونگ در اسمارت‌فون‌های خود از تراشه‌های بومی برند اگزینوس بهره می‌گیرد. با این‌حال گزارش شده که غول کره‌ای مشغول توسعه پردازنده‌های گرافیکی سفارشی برای هندست‌های میان‌رده خود است. این اقدام با احتمال فراوان به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود تا در زمان تمایل کمپانی برای عرضه یک دستگاه قدرتمند، تراشه مذکور نیز روانه بازار شود. پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد که تراشه اگزینوس 9820، نخستین چیپست پیشرفته مجهز به یک GPU سفارشی باشد؛ اما ظاهرا در حال حاضر سامسونگ ترجیح می‌دهد تا با ARM همکاری نماید.

اسمارت‌فون گیمینگ عرضه شده توسط این تولیدکننده یقینا از مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالا بهره‌مند خواهد شد. اما همچنان مشخص نیست که سامسونگ از کدام فناوری صفحه‌نمایش استفاده خواهد کرد. این کمپانی، به استفاده از فناوری نمایشگر سوپر آمولد در اکثر دستگاه‌های خود ادامه می‌دهد. اما بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه گیمینگ از نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی (refresh) بالا استفاده می‌کند.

در صورتی‌که سامسونگ بتواند در اسمارت‌فون گیمینگ خود از یک پنل اولد با نرخ تازه‌سازی 90 یا 120 هرتز استفاده نماید؛ این موضوع قیمت چنین دستگاهی را به‌سمت بازه قیمتی کاملا جدیدی هدایت خواهد کرد. با این‌حال غول فناوری با به‌کارگیری طراحی قدیمی‌تر اسمارت‌فون مشابه با الگوی ریزرفون 2 قادر خواهد بود تا در هزینه‌های مذکور صرفه‌جویی کند. پرچم‌دار جدیدا عرضه شده ریزرفون 2 فاقد نمایشگر کشیده یا حواشی باریک است؛ با این‌حال این هندست از بهترین اسپیکرهای به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌ها تا به امروز بهره می‌گیرد و سامسونگ نیز می‌تواند به‌دنبال چنین مشخصه‌هایی باشد.

هنوز زمان رونمایی از دستگاه گیمینگ سامسونگ مشخص نشده است. آیا شما نیز پیگیر عرضه اسمارت‌فون گیمینگ از سوی تولیدکننده قدرتمند کره‌ای هستید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH