اچ‌تی‌سی اگزودوس 1 به عنوان یک گوشی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین رسما معرفی شد!

پس از ماه‌ها درز شایعات و شنیدن اخبار مختلف، سرانجام گوشی اچ‌تی‌سی اگزودوس 1 به عنوان گوشی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین این کمپانی تایوانی رسما معرفی شد. هم‌اکنون پیش‌فروش این گوشی آغاز شده و تحویل آن نیز از ماه دسامبر (اواسط آذر ماه) انجام خواهد پذیرفت. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با این دیوایس شگفت‌انگیز بیش‌تر آشنا شویم.

چیزی که این محصول را خاص و متمایز از دیگر گوشی‌های هوشمند می‌کند، وجود یک کیف پول ارزهای رمزنگاری شده به نام Zion در گوشی اچ‌تی‌‌سی اگزودوس 1 بوده که توسط همین کمپانی توسعه یافته است. این کیف مجازی از حفاظ‌های امنیتی تراشه اسنپدراگون 845 موجود در این گوشی استفاده می‌کند تا کلیدها و رمزهای کاربر را از خطر نرم‌افزارها و بخش‌های ناامن سیستم‌عامل (اندروید 8.1 اوریو) حفظ کرده و مخفی کند. در واقع قضیه به این صورت است که Zion، گوشی شما را به یک کیف پول نقد برای ارزهای رمزنگاری شده تبدیل می‌کند.

حال سوال این است که اگر گوشی شما به هر دلیلی (مانند سرقت یا گم شدن) از دسترس‌تان خارج شود، آن‌وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اچ‌تی‌سی فکر این مواقع را نیز کرده و با در نظر گرفتن قابلیتی به نام Social Key Recovery، به شما اجازه خواهد داد که چند فرد مورد اعتماد را پیدا کرده تا با تشکیل یک تیم متحد، نسبت به ایجاد مجدد کلیدهای شخصی شما اقدام کنند. این قابلیت به خاطر نام طراحش، Shamir’s Secret Sharing نام گرفته اما در میان اهالی حوزه ارزهای دیجیتال، با نام key sharding شناخته می‌شود.

در واقع گوشی اچ‌تی‌سی اگزودوس 1 رابطه عمیقی با دنیای ارزهای رمزنگاری شده دارد. این دیوایس نرم‌افزارهای ملقب به dApps (مخفف decentralized apps به معنای نرم‌افزارهای غیر متمرکز) را اجرا کرده تا با اجرای هم‌زمان بر روی چندین دیوایس دیگر، از نتیجه به دست آمده اطمینان حاصل کرده و مطمئن شود هیچ‌گونه دستکاری در آن صورت نگرفته است. البته خود اچ‌تی‌سی جزئیاتی در این خصوص منتشر نکرده اما احتمالا همه این‌ها بر روی ارز اتریوم انجام خواهد پذیرفت. در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند این گجت را با پرداخت ارز دیجیتال به مقدار 0.15 BTC (بیت‌کوین) و یا 4.78 ETH (اتریوم) پیش‌خرید کنند که بر طبق ارزش امروز این ارزها، حدودا 960 دلار/830 یورو خواهد بود.

جدای از همه این بحث‌ها، باید گفت که گوشی اچ‌تی‌سی اگزودوس 1 به پنل نمایشگری با اندازه 6 اینچ و رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل (+QHD) مجهز شده که نسبت تصویر 18 به 9 را رقم می‌زند. همان‌گونه که در خلال متن اشاره کردیم، تراشه اسنپدراگون 845 پردازش‌های اصلی این مجموعه را به انجام رسانده که در کنار خود 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را نیز می‌بیند. در قاب پشتی این هندست می‌توان دوربین دوگانه 12 و 16 مگاپیکسلی و در قاب جلویی نیز دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را مشاهده کرد. از دیگر مشخصات این گجت می‌توان باتری 3,500 میلی آمپر ساعتی و استاندارد IP68 آن را نام برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH