سامسونگ به استفاده از باتری‌های گرافنی در اسمارت‌فون‌ها نزدیک شده است

بر اساس توئیت جدیدی از کانال سامسونگ نیوز، کمپانی سامسونگ فرآیند توسعه باتری‌های گرافنی خود را تکمیل نموده است. به گفته فرد افشاگر، وی پیامی دریافت نموده که با اطمینان از پایان پروسه توسعه سخن می‌گوید”. به اعتقاد این شخص، شارژ مجدد باتری‌های گرافنی اسمارت‌فون‌ها با سرعتی بسیار سریع‌تر از باتری‌های لیتیومی انجام خواهد شد.

سامسونگ می‌تواند اسمارت‌فون گلکسی S10 خود را به باتری‌های گرافنی مجهز نماید.

سامسونگ نیوز معتقد است که این فناوری می‌تواند هم‌زمان با عرضه اسمارتفون گلکسی S10 ارایه شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این پرچم‌دار در اوایل سال آینده روانه بازار خواهد شد. یک سری شایعات مطرح شده توسط تیم SamMobile در شبکه اجتماعی Weibo این خبر را موردتائید قرار می‌دهند. در غیاب ارتباطات رسمی توصیه می‌شود که اطلاعات فعلی را چندان جدی نگیرید.

این موضوع واقعا تعجب‌آور نیست. در نوامبر سال 2017 سامسونگ اعلام کرد که به منظور افزایش حدودا 45 درصدی زمان شارژدهی باتری، مشغول کار بر روی باتری‌های گرافنی است. در این راستا تولیدکننده کره‌ای، پتنت این فناوری نوظهور را در ایالات‌متحده و کره‌جنوبی به ثبت رساند.

بعلاوه گرافن قادر است تا باتری یک اسمارت‌فون را 5 برابر سریع‌تر شارژ نماید. یک باتری گرافنی تنها در مدت زمان 12 دقیقه می‌تواند به‌طور کامل شارژ شود. برای مقایسه جالب است بدانید که فناوری شارژ سریع اسمارت‌فون وان‌پلاس 6، شارژ 50 درصدی باتری ظرف مدت زمان 30 دقیقه را وعده می‌دهد. از سوی دیگر فناوری شارژ سریع سوپرشارژ هواوی میت 20 پرو طی مدت 36 دقیقه باتری شما را تا سقف 80 درصد شارژ خواهد کرد (که در حال حاضر استثنایی است).

همچنین گرافن به باتری‌ها امکان می‌دهد تا با سرعتی بسیار پایین‌تر نسبت به باتری‌های سنتی معیوب شوند. تولید آن‌ها نیز هزینه کم‌تری را به‌دنبال خواهد داشت. بعلاوه احتمال انفجار باتری‌های گرافنی بسیارضعیف است. با وجود این فناوری جدید، سامسونگ قطعا می‌تواند خاطره فاجعه باتری گلکسی‌نوت 7 در سال 2016 را به‌دست فراموشی بسپارد.

در حال حاضر زمان عرضه باتری‌های گرافنی به بازار کاملا نامشخص است. این فناوری به‌خوبی می‌تواند با پرچم‌د‌‌ار گلکسی S10 که در اوایل سال 2019 معرفی خواهد شد، یکپارچه شود. با توجه به راهبرد فعلی برند کره‌ای، گرافن می‌تواند در مدلی میان‌رده مانند یک هندست گلکسی A نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH