گلکسی A9

۴ دلیل برای این‌که گلکسی A9 سامسونگ را بخریم!

صنعت موبایل‌سازی به یکی از تجارت‌های پرسود دنیا تبدیل گشته و به همین سبب پذیرای طیف گسترده‌ای از برندها شده که می‌خواهند محصولات خود را بفروشند. اما در این میان، پرفروش‌ترین برند حوزه اسمارت فون‌ها، سامسونگ است. شرکت کره‌ای هرساله از گوشی‌های جذابی پرده برمی‌دارد که هرکدام از آن‌ها به‌نوعی نیاز کاربران را برطرف می‌سازد. ولی گلکسی A9 مدلی جدید است که نمونه‌اش وجود ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با دلایلی برای خرید این هندست آشنا شوید.


طراحی و دیسپلی

گلکسی A9

سامسونگ از ترکیب فلز آلومینیوم و شیشه برای پوشش بدنه گلکسی A9 بهره برده. این عناصر ظاهری جذاب و لاکچری برای گوشی کره‌ای رقم زده‌اند که نظر هر کسی را جلب می‌کند. در قاب جلو یک نمایشگر گسترده‌ به چشم‌ می‌خورد که حاشیه‌های باریکی در اطراف خود دارد. چنین موضوعی جذابیت بازی‌ها را بیش‌تر می‌کند و گلکسی A9 به یکی از گزینه‌های دوست‌داران فیلم‌های سینمایی مبدل می‌گردد. چراکه در صفحه‌ای غول‌آسا و بدون مزاحمت حاشیه‌ها می‌توان به دیدن محتوای مورد علاقه خود پرداخت. استفاده از نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ خوش‌دستی بیش‌تر و ابعادی مناسب را برای گلکسی A9 فراهم نموده و کاربران بدون هیچ مشکلی قادرند این اسمارت فون عظیم‌الجثه را در مکان‌های کوچک مثل جیب خود قرار دهند. صفحه‌نمایش با تکنولوژی سوپر آمولد ساخته شده که قابلیت‌های فراوانی را برای هندست کره‌ای به ارمغان می‌آورد. فن‌آوری مذکور روشنایی بیش‌تری نسبت به نمونه‌های ال‌سی‌دی دارد و از این رو، خوانایی متون را حتی زیر نور خورشید ممکن می‌سازد. از طرفی رنگ‌ها در صفحات سوپر آمولد چشم‌گیرتر و اغراق‌آمیزتر هستند و تجربه گیم‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌نمایند. به‌علت امکان خاموش شدن تک‌تک‌ پیکسل‌ها، مصرف سوپر آمولدها بسیار کم است و عمر باتری گلکسی A9 را بهبود می‌بخشند.

سخت‌افزار

گلکسی A9

با این‌که سامسونگ چیپست‌های مخصوص به دستگاه‌های خودش را با‌ نام اگزینوس تولید می‌کند، ولی ترجیح داده در گلکسی A9 از این پردازنده‌های کره‌ای صرف‌نظر کرده و از محصولات کوآلکام بهره ببرد. یکی از چیپست‌های سری ۶۰۰ این شرکت قلب تپنده اسمارت فون چهارچشم (!) سامسونگ را تشکیل داده و به‌خوبی از پس انجام کارهای روزمره برمی‌آید. هم‌چنین می‌توانید با تکیه بر قدرت پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ برخی از بازی‌های فروشگاه گوگل را اجرا کنید. با این همه، مقدار حافظه نیز حائز اهمیت است. در واقع فضای ذخیره‌سازی به شما امکان دانلود برنامه‌ها، عکاسی و ضبط فیلم‌ها را می‌دهد. برای همین تولیدکننده از یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در گلکسی A9 سود جسته که تقریبا نیاز تمام کاربران را پوشش می‌دهد. در صورت نیاز به فضای بیش‌تر نیز قادرید از میکرو اس‌دی برای ارتقا حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت بهره ببرید. در گران‌قیمت‌ترین مدل گلکسی A9 هم سامسونگ ۸ گیگابایت رم تدارک دیده که عمل مالتی‌تسکینگ را ممکن می‌سازد و می‌توانید کارهای‌تان را سریع‌تر انجام دهید.

دوربین‌ها

گلکسی A9

بی‌تردید مهم‌ترین ویژگی گلکسی A9 که آن را از سایر موبایل‌های بازار متمایز می‌کند، دوربین‌های آن است. سازنده کره‌ای برای اولین‌بار از چهار لنز در قاب پشتی استفاده نموده که ظاهری عجیب را برای اسمارت فون به ارمغان آورده. هریک از این دوربین‌ها وظیفه‌ای دارند و به‌عنوان مثال یکی از لنزها امکان عکاسی پرتره را فراهم می‌کند. به این ترتیب قادرید تصاویری حرفه‌ای ثبت کنید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. هم‌چنین دوربین‌ها زاویه دید زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهند و می‌توانید از فضای بزرگی عکس‌برداری نمایید. از سوژه فاصله دارید؟ می‌خواهید روی آن زوم کنید اما از کاهش کیفیت می‌ترسید؟ به‌لطف گلکسی A9 این مشکل حل شده و زوم اپتیکال ۲ برابری در نظر گرفته شده. در این صورت بدون افت کیفیت تصویر می‌توانید روی سوژه یا محیط تا ۲ برابر بزرگ‌نمایی داشته باشید. دریچه دیافراگم بسته یکی از دوبین‌ها افزایش روشنایی عکس‌ها را در پی دارد و قادرید حتی در شرایط نوری ضعیف به عکاسی بپردازید. هم‌چنین فلاش ال‌ای‌دی هم به چشم می‌خورد و امکان فیلم‌برداری و عکس‌برداری را در شب فراهم می‌سازد. دوربین سلفی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. سامسونگ نیز این موضوع را فراموش نکرده و برای گلکسی A9 از یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی و با کیفیت رضایت‌بخش در قاب جلو استفاده نموده.

باتری و سایر قابلیت‌ها

گلکسی A9

عمر باتری همیشه یکی از ضعف‌های اسمارت فون‌ها بوده و هست. اما همان‌طور که گلکسی A9 با دیگر موبایل‌ها در زمینه تعداد دوربین تفاوت دارد، در حوزه باتری نیز تغییراتی در آن دیده می‌شود. سامسونگ از یک باتری تقریبا ۴۰۰۰ میلی‌آمپری در گلکسی A9 سود جسته. در نتیجه با توجه به صفحه‌نمایش سوپر آمولد و پردازنده کم‌مصرف می‌توانید ساعت‌ها از گوشی‌تان استفاده کنید و از محتواهای گوناگون بهره ببرید. برای این‌که سطح امنیت موبایل بالا رود و هر کسی به اطلاعات ضروری‌تان دسترسی نداشته باشد، تولیدکننده کره‌ای گلکسی A9 را مجهز به حس‌گر اثر انگشت نموده. در این صورت گوشی‌ تنها با انگشت کاربر آنلاک می‌گردد. حس‌گر ژیروسکوپ این اجازه را به شما می‌دهد تا از بازی‌های واقعیت افزوده استفاده کنید و همین‌طور از عینک‌های واقعیت مجازی سود بجویید. خوش‌بختانه سازنده تکنولوژی جدید بلوتوث را برای گلکسی A9 در نظر گرفته است. به این ترتیب قادرید به‌صورت هم‌زمان به دو دیوایس بلوتوثی متصل شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH