محافظ نمایشگر گلکسی A8s به آینده الگوهای طراحی تمام‌صفحه اشاره می‌کند

کمپانی‌های شارپ و اسنشیال‌فون اساسا در زمینه به‌کارگیری پیش‌آمدگی حاشیه فوقانی نمایشگر پیشتاز بودند و هنگامی‌که اپل از یک نمونه بزرگ آن‌ها به‌همراه آی‌فون X رونمایی کرد؛ پیش‌آمدگی مذکور تحت عنوان ناچ نام‌گذاری شد و با روش‌هایی دقیق مورد بررسی قرار گرفت. ناچ‌های فوقانی تنها از دوربین سلفی میزبانی نموده و دارای طراحی بسیار مینیمالیستی هستند. با این‌حال اپل زمینه‌های تقلید را فراهم کرد و کمپانی‌هایی نظیر هواوی و ال‌جی نیز جهت دستیابی به همین الگوی طراحی تمام‌صفحه به سراغ حاشیه فوقانی نمایشگر در محصولات خود رفتند؛ در حالی‌که سایر شرکت‌ها نظیر سونی و سامسونگ به طراحی پیشین خود بسنده نمودند.

این روزها تولیدکنندگان گوشی با به‌کارگیری روش‌های بسیار خلاقانه همچنان در راستای حل معمای وجود یا عدم وجود ناچ تلاش می‌کنند. این اقدامات با معرفی مکانیسم جالب‌توجه پاپ‌آپ یا کشویی دوربین آغاز شد و با ساختار کشویی تمام‌صفحه اسمارت‌فون می میکس 3 که همین چند روز پیش معرفی شد به نقطه اوج خود رسید. با این‌حال چه عاملی موجب عدم تمایل یک تولیدکننده برای ورود به این مسیر می‌شود؟ حتی کوچک‌ترین ناچ قطره‌ای نیز همچنان به حاشیه فوقانی نمایشگر متصل می‌شود و مکانیسم کشویی نیز با مشکلات خاص خود مانند قابلیت اطمینان، مقاومت در برابر آب و نحوه قرارگیری در کیس محافظ دست‌به‌گریبان بوده و لذا اکنون یک پارادایم جدید در حال شکل‌گیری است. در حال حاضر سامسونگ، هواوی و اپل همگی رویکردهایی را به ثبت رسانده‌اند که احتمالا با پیش‌آمدگی حاشیه یا طرح‌های مفهومی کشویی به‌کلی متفاوت بوده و مستقیما به نمایشگر دستگاه متصل می‌شوند.

هیجان خود را کنترل نمایید. نمایشگر خیره‌کننده‌ای در راه است!

بله؛ حتی اکنون هندستی وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک عرضه شده و بر اساس شایعات، نماینده طرح مفهومی نمایشگر کاملا یکپارچه برای نصب حسگر کوچک دوربین جلویی و به‌دنبال آن، باریک‌سازی حاشیه فوقانی به حداکثر میزان ممکن خواهد بود. این گوشی نهایتا همان گلکسی A8s است که سامسونگ در پایان رویداد اخیر به آن اشاره کرد. قرار است این هندست مجهز به دوربین سلفی درون نمایشگر و نمایانگر برخی ویژگی‌های احتمالی اسمارت‌فون آینده گلکسی S10 باشد. چرا که اخیرا سامسونگ به منظور افزایش تقاضا و مقبولیت محصولات میان‌رده خود، فرآیند معرفی ویژگی‌های پرچم‌دار در این گجت‌ها را آغاز نموده است.

محافظ صفحه‌ای که ظاهرا متعلق به اسمارت‌فون گلکسی A8s است

امروز تصویری از یک محافظ صفحه‌نمایش که ظاهرا متعلق به گلکسی A8s است، منتشر شده و گمانه‌زنی‌های مذکور پیرامون نمایشگر گوشی را موردتائید قرار می‌دهد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، این محافظ در میانه بخش فوقانی دارای روزنه کوچکی است که احتمالا برای دوربین جلویی دستگاه در نظر گرفته شده و عدم امتداد آن به سمت بالای صفحه‌نمایش به معنای احتمال وجود فضای نمایشی در بالای آن است.

در راستای تقاضای بی‌حدوحصر برای یک گوشی تمام‌صفحه و بدون‌حاشیه، بی‌صبرانه منتظر مشاهده نحوه پیاده‌سازی این سبک از طراحی و نسبت‌های ابعاد نمایشگر به بدنه ایجاد شده توسط آن هستیم. شما در خصوص این طراحی و همچنین ساختار کشویی، اولویت‌ها و اظهارات خاص خود را دارید و این موضوع احتمالا بدان معناست که ناچ، روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH