برنامه بلندمدت پورتوریکو برای تامین برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر

طوفان ماریا خسارات زیادی را در پورتوریکو به وجود آورد. این طوفان موجب از بین رفتن شبکه برق کشور شد و به همین دلیل مردم آنجا طولانی‌ترین دوره قطع برق تاریخ خود را تجربه کردند. بخش اعظمی از کشور بیش از یک سال را بدون برق سپری کرد. به همین خاطر حالا میل و رغبت بیشتری برای استفاده از منابع انرژی مقاوم و بادوام در این جزیره وجود دارد. قانون‌گذاران پورتوریکو به دنبال استفاده 100 درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر جهت فراهم کردن برق مورد نیاز کشور هستند.

گفته می‌شود مجلس این کشور به دنبال طرح لایحه‌ای است که با تصویب بودجه صد میلیون دلاری، سرمایه لازم برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین 100 درصدی برق کشور را فراهم کند. در این لایحه آمده است که تا سال 2025 بیست درصد از انرژی، تا سال 2040 پنجاه درصد و تا سال 2050 صد درصد انرژی مورد نیاز کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر مهیا شود.

با توجه به موقعیت جغرافیایی پورتوریکو باید گفت این کشور محل مناسبی برای تابش نور خورشید و همچنین وزش دائمی باد است و همین عوامل طبیعی می‌توانند منابع خوبی برای استفاده به عنوان انرژی تجدیدپذیر باشند. شبکه برق در این کشور پیش از طوفان نیز اتکاناپذیر بود و برق نیز با توجه به جزیره‌ای بودن کشور و هزینه بالای حمل سوخت به آن، قیمت زیادی داشت.

در این لایحه بندهایی نیز برای کسانی که از انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز خود استفاده می‌کنند، پیش‌بینی شده که به موجب آن می‌توانند برق اضافی خود را به شبکه اصلی یا حتی همسایه‌های خود بفروشند. با توجه به رضایت عمومی موجود در جامعه پورتوریکو، باید گفت مشکل انرژی این کشور به زودی حل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH