دوست

5 نشانه برای اینکه بدانید نباید با پسری که در اینترنت با او آشنا شده‌اید، دوست شوید!

“شب شما شیک، فرشته زیبا”، این عبارت آخرین پیامی است که او برایتان ارسال می‌کند، درست قبل از آنکه گوشی‌تان را خاموش کنید و به خواب بروید. شما بهترین جنتلمن دنیا را یافته‌اید! مطمئنا او دوست پسر آنلاینی است که در جایی از نیمکره خاکی زندگی می‌کند و بهترین مردی است که تا به حال وارد زندگی شما شده است. یا احتمالا اینطور است!

دوست

امروزه دوست‌یابی آنلاین بیش از گذشته محبوب و مرسوم شده است. هرروز بیش از روز دیگر مردم مشتاق یافتن دوستی در آن سوی فیبر‌های نوری هستند تا با ملاقات او جای خالی تنهایی را پر کنند. به علاوه افزایش سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دوست‌یابی نیز در گسترش این قضیه دخیل است که کار پیدا کردن دوستان آنلاین را ساده‌تر می‌نمایند.

با این وجود دوست‌یابی‌های آنلاین نیز خطرات بالقوه‌ای را دارند. شخصیت سایه هر فرد که شما نمی‌توانید به راحتی آن را ببینید، مهم‌ترین مسئله است. شخصیتی که مسبب انجام‌ کارهایی است که هرگز در وجود شخصیت آنلاین او دیده نخواهد شد. البته همه پسرانی که به صورت آنلاین با آنها آشنا می‌شوید، در حال نقش بازی کردن، نیستند و قطعا مردانی فوق‌العاده و بعضا خجالتی نیز در بین این پسران آنلاین وجود دارند. بسیاری از پسران خوب که هنگام ملاقات حضوری با افراد جدید، دست و پایشان را گم می‌کنند.

در هر صورت آنها این فرصت را دارند که در حالت آنلاین، با خیال راحت‌تر و اضطراب کمتر خود را به دختران معرفی نمایند. با این حال دختران نیز در فضای اینترنت باید ابتدا با شخصیت افراد به خوبی آشنا شوند و بعد در مورد ادامه دوستی و جدی شدن ارتباط‌شان تصمیم‌گیری کنند. اما متاسفانه در بیشتر موارد، چنین نیست و دخیل شدن احساسات سبب اقدامات کورکورانه و نادرستی از سوی هر دو طرف می‌شود. پسران در صدد قرار گذاشتن با هر دختری هستند و دختران تنها بر پایه احساس، پذیرای این پسران غریبه‌اند. در نهایت در بین هر دو طرف رابطه و هر دو جنس مختلف، تجربیات متفاوتی از دوستی‌های آنلاین شکل خواهد گرفت و معمولا دخترها بیشترین آسیب را از چنین رابطه ناقص و ناشناخته‌ای خواهند دید.

پس دختران باید خطوط قرمزی را برای چنین رابطه‌هایی تعیین کنند و مردانی که به صورت آنلاین قصد آشنایی با آنها را دارند دقیق مورد سنجش قرار دهند. به همین منظور در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که می‌تواند راهنمای خوبی برای شناسایی افرادی که در حال نقش بازی کردن هستند، باشد. عمل به این موارد تا حد زیادی می‌تواند شما را از خطرات دوستی‌ با پسران غریبه آنلاین حفظ نماید.

1.پسران بامزه و شاعر پیشه

اغلب دختران از پسر‌های شوخ‌طبع و مردان خوش مشرب، خوش‌شان می‌آید. برای این افراد تنها چیزی که لازم است، یک سخنرانی جذاب و حتی بی‌معنی تنها برای خنداندن دختران است تا بتوانند به لایه دفاعی دورادور قلب دختران نفوذ کنند. البته این کار سختی است و به زمان‌بندی، سرعت عمل و هوش بالا نیاز دارد.

دوست

ولی در هر صورت باید دقت کنید در هنگام چت، از زمان تایپ متن تا زمان ارسال پیام، یک پسر برای پاسخگویی به شما چند دقیقه زمان در اختیار دارد، که به راحتی این فرصت را خواهد داشت تا فکر کند و با دقت بیشتری کلمات خود را انتخاب نماید. حتی او می‌تواند از گوگل کمک بگیرد. به علاوه از جملات فیلم‌های عاشقانه‌ای که دیده است یا کتاب‌های شعر استفاده کند. خب چگونه تشخیص دهیم که او در حال تقلب است؟

باید در نظر داشت که شوخی‌هایش معمولا بسیار خنده‌دار و دوست‌داشتنی است. او هرگز فرصت‌ها را برای نشان دادن حس شوخ‌طبعی خود از دست نمی‌دهد و معمولا آهسته و دیر به پیام‌ها پاسخ می‌دهد. واقعا به زمان پاسخگویی توجه کنید. بسیار مهم است. قطعا این مورد را خواهید دید.

2. او همیشه در مورد خواهر، بچه‌ها و حتی حیوانات دوست‌داشتنی صحبت می‌کند!

حیوانات (خانگی) همواره به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای باز کردن صحبت با یک دختر و برقراری ارتباط صمیمی با او شناخته می‌شوند. پیاده‌روی با یک توله‌سگ زیبا، در آغوش داشتن یک گربه ملوس یا حتی یک همستر کوچک کافی است تا دختران به دور شما حلقه بزنند، این را به عینه خواهید دید. اما چرا این مورد بسیار مهم است؟

معمولا هر پسری که از علاقه و رفتار محبت‌آمیزش با حیوانات برای یک دختر تعریف کند، از نظر بسیاری از زنان جذاب‌تر دیده می‌شود. به خصوص دختران دم بخت که آمادگی تشکیل خانواده دارند. جان گورگان، نویسنده کتاب پرفروش مارلی و من (Marley & Me) در این باره می‌گوید، من بعد از نوشتن این کتاب با زنان بسیاری روبه‌رو شدم که هرگز در خواب هم رویای دوستی و آشنایی با آنها را نداشتم. زنانی که تا پیش این حتی من را تحویل هم نمی‌گرفتند و جواب سلامم را هم نمی‌دادند!

دوست

گورگان در مقاله‌ای تحت عنوان “سلامت مردان” توضیح می‌دهد که، همه چیز در مورد یک سگ است و چیزی که زنان می‌گویند و به آن باور دارند. مردی که قادر است سگش را دوست بدارد و سگ نیز به او اعتماد داشته باشد، نشان دهنده مردی صادق، قابل اطمینان و خوب است، حتی اگر همه این موارد در پشت چهره‌ای خشن، ابرو‌هایی پرپشت و سیبیلی کلفت مخفی باشد!

خب یک پسر که در حال نقش بازی کردن برای ربودن دل یک دختر است، احتمالا از این نقطه ضعف زنان با خبر است. پس اگر فرد ماهری باشد، به راحتی از این نقطه ضعف استفاده خواهد کرد. او در اغلب صحبت‌هایش از رابطه خوب خود با حیوانات، خواهر کوچکتر و بچه‌های معصوم حرف می‌زند. این بدین معنا است که دائما در حال تحریک نقطه ضعف شما است تا بتواند راهی عاطفی به درون قلب‌تان باز کند. پس اگر با چنین پسری برخورد کردید، بدانید که او یک بازیکن آنلاین قهار است!

   3. او همواره به فکر شماست و در یادش هستید!

یک نقل قول قدیمی می‌گوید، “بذر خوب را باید در یک قلب حاصلخیز کاشت”. این پسران هر گاه که شما نیستید، دلشان برایتان تنگ می‌شود و هر زمان که قرار است با یکدیگر چت کنید، نمی‌توانند بیشتر از این صبر کنند. در حقیقت یک پسر آنلاین که در حال ایفای نقش یک فرد عاشق پیشه است، می‌داند که باید بذر را در قلبی بکارد که پیش از این آن را برای این منظور آماده کرده است و بعد از آن هم سرکشی و مراقبت از آن را فراموش نکند. این پروسه طبیعتا نیازمند زمان و فداکاری است!

دوست

برای مثال او اول صبح به شما پیام می‌دهد که به محض بیدار شدن اولین چیزی که به فکر او آمده است، یاد و چهره شما است. آخرین کار قبل از خوابش هم، ارسال پیامی با مضمون آرزوی خوابی شیرین برایتان است، زیرا قبل از آنکه به خواب برود، باز هم شما آخرین چیزی هستید که در خاطرش حضور دارد.

او حتی ممکن است بسیار هوشمندانه عمل کند و با دانستن زمان کاری شما، در موقع رسیدن به خانه، با ارسال پیامی به شما خسته‌ نباشید بگوید، حتی تایم ناهار یا سوار شدن به مترو، شما را با پیام‌های محبت‌آمیزش همراهی کند. یک برنامه زمان‌بندی بی‌نقص و عالی برای ارسال پیام‌های فوق‌العاده جذاب روزانه، پیام‌های کوتاهی که کم‌کم به جلسات طولانی از پیام‌های شبانه متصل خواهد شد!

4. او همه چیز را می‌داند.

کافی است شما از علاقه‌خود به صخره‌نوردی صحبت کنید. ناگهان او در پیام بعدی خود ادعا خواهد کرد که متخصص صعود سریع از مسیر‌های صخره‌ای و استاد یخ‌نوردی در کوهستان است! یا بگویید قصد دارید در کلاس عکاسی ثبت نام‌ کنیم، او بلافاصله به یک عکاس حرفه‌ای با یک دوربین نیکون AF-S Nikkor 180-400mm بدل خواهد شد. خلاصه تنها کافی است شما اسم ببرید تا او همه‌چیز تمام آن باشد!

با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت اگر او به نظر خوب می‌رسد پس نتیجه‌گیری شما صحیح است ولی اگر او بیش از حد خوب است و در تمام ریز جزییات با هم تفاهم دارید، یک جای کار می‌لنگد و این پسر آنطوری که به نظر می‌رسد، خوب نیست. واقعیت این است که همه انسان‌ها واقعا کامل نیستند و هر فردی اشکالات و ضعف‌های خاص خود را باید داشته باشد.

دوست

اگر او سنی بین 20 تا 30 سال دارد، طبیعتا او فرصت کافی برای متخصص شدن در همه چیز را نداشته است و فقط در حال بلوف زدن است، البته برخلاف پوکر در اینجا به چنین تکنیکی در اصلاح انعکاس (Mirroring) می‌گویند. چنین پسران آنلاینی، مهارت ویژه‌ای در یافتن علایق شما دارند تا بتوانند با سواستفاده از آنها، برای ادامه رابطه متقاعدتان نمایند.

5. او از اصطلاحات و کنایه‌های جنسی استفاده می‌کند!

آخرین حرکت مردی که به صورت آنلاین با شما چت می‌کند، به کارگیری کنایه‌ها و اشارات جنسی است. معمولا نیز در بین مکالمه از این تعابیر استفاده خواهد کرد تا بتواند سطح اعتماد و ارتباط با شما را بالاتر برده و خود را با شما صمیمی‌تر نشان دهد. اغلب نیز از موارد سطحی و کوچک شروع خواهد شد.

یک پسر آنلاین ماهر از کنایه‌هایی بسیار ظریف استفاده می‌کند. به عبارتی او ابتدا انگشتان پایش را درون استخر می‌برد تا میزان سردی و گرمی آب را بسنجد. چنین رفتاری در بسیاری از رابطه‌ها بسیار طبیعی‌ جلوه می‌کند و قطعا دیر یا زود رخ خواهد داد. خب اکنون شما می‌دانید مشکل کار از کجاست، بله شما با یک پسر بازیگر‌پیشه آنلاین ماهر روبه‌رو هستید!

دوستی‌های آنلاین همیشه نیز بد نیستند!

در پایان باید این نکته را نیز یادآور شد که در دوستی‌های آنلاین نیز همه در حال نقش بازی کردن نیستند و قرار نیست نسبت به همه بی‌اعتماد باشیم. بسیاری از مردان هستند که شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و حقیقتا در مسیر یافتن عشق واقعی قدم برمی‌دارند، درست مانند شما!

دوست

این موارد تنها به عنوان راهنمایی برای اطمینان خاطر و راستی‌آزمایی آنها بود تا عاشقان حقیقی را از بازیگران فریب‌کار آنلاین تشخیص دهید. پس عملا می‌توان گفت دوست‌های آنلاین صد‌در‌صد اشتباه نیستند. ولی باید این را در نظر داشته باشید که اگر نتوانستید به یک فرد غریبه اعتماد کنید و درهای قلب‌تان را به روی او بگشاید، کار اشتباهی نکرده‌اید و اصلا نباید نگران باشید. در ضمن اگر نوجوان هستید، بهترین راه برای ایمن ماندن از صدمات چنین روابطی، دوری از اپلیکیشن‌های رایگان دوست‌یابی، افراد بزرگ‌سال است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH