هواوی میت 20 پرو: الگویی ایده‌آل از گلکسی‌ نوت 9 سامسونگ

عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T در اوایل هفته جاری، یادآور پربارترین ماه از نظر معرفی اسمارت‌فون‌های پیشرفته و رده‌بالا و پایان این دوره به‌شکلی موثر است. با این وجود طی چند هفته گذشته هیچ محصول قابل رقابتی در سراسر جهان معرفی نشده و فصل تعطیلات پیش رو، زمانی مناسب برای تصمیم‌گیری افرادی است که به‌دنبال خریداری یک هندست پرچم‌دار جدید هستند.

علاقه‌مندان به سیستم‌عامل اندروید همواره به‌دنبال بهترین محصولات هستند و صرف‌نظر از فاکتور هزینه تا زمان رونمایی رسمی از خانواده هواوی میت 20 با انتخابی نسبتا آسان مواجه بودند. هندست‌های سری میت 20 تلاش کردند تا فبلت خیره‌کننده و تا حدی تکراری سامسونگ گلکسی‌نوت 9 را تحت تاثیر قرار دهند.

برخی کارشناسان پیش‌تر استدلال کرده بودند که در مقطع کنونی با توجه به عدم بهره‌مندی عمومی سامسونگ از ایده‌های اصیل، عرضه گلکسی‌ نوت 9 بایستی منتفی شده و منجر به شکل‌گیری یک محصول حماسی با نام گلکسی S10 شود. با این‌حال گلکسی‌ نوت 9 در بررسی‌های موشکافانه، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و نگرانی اصلی کارشناسان به عدم ابتکار و ترس از نوآوری در این هندست مربوط می‌شود.

با این‌حال هواوی میت 20 پرو با روش‌هایی اصولی از این مشاهدات الهام گرفته است. هواوی اساسا یک سامسونگ جدید به‌شمار می‌آید و در صورت عدم تمرکز غول کره‌ای بر بازی محافظه‌کارانه دائمی خود، گلکسی‌نوت 9 می‌توانست در قامت میت 20 پرو ظاهر شود.

مهارکننده ریسک

آیا نسخه اولیه گلکسی‌نوت و گوشی نوت اج را به‌خاطر می‌آورید؟ حتی عرضه گلکسی‌ نوت 7 نیز یک اقدام مخاطره‌آمیز بود و عقب‌افتادگی شدید سامسونگ را به‌دنبال داشت. با این وجود، شهرت فزاینده سامسونگ به‌عنوان یک کمپانی شجاع و پیش‌رو موجب شد تا این غول کره‌ای از تلاش برای حرکت روبه‌جلو و پیشرفت در عرصه رقابت هیچ واهمه‌ای نداشته باشد. این پدیده در گلکسی‌نوت 9 دیگر نمایان نیست؛ در حالی‌که میت 20 پرو نسبت به هندست نسل قبلی تقریبا در تمامی زمینه‌ها تغییرات فراوانی را به خود دیده است. گلکسی‌ نوت 9، اصلاح تدریجی و ارتقاء مداوم یک فبلت را نمایش می‌دهد؛ در حالی‌که میت 20 پرو به شکل قابل‌توجهی متحول شده است.

سامسونگ همچنان به تکامل فناوری اسکنر اثرانگشت درون نمایشگری (اولتراسونیک) ادامه می‌دهد. این تکنولوژی سال‌هاست که به مرحله تولید رسیده و هم‌اکنون هواوی بهترین گزینه (روش اسکن نوری) را در اختیار شما قرار می‌دهد. این رویکرد در خصوص سیستم تشخیص چهره 3 بعدی نیز صادق است که با وجود برخی نواقص احتمالی یقینا در اغلب موارد جذاب، فوق‌العاده سریع و کاملا قابل‌اعتماد به‌نظر می‌رسد.

حتی اگر سامسونگ پرچم‌دار گلکسی S10 خود را با اسکنر اثرانگشت یکپارچه کمی کارآمدتر به‌همراه حسگرهای تشخیص چهره 3 بعدی عرضه نماید، اکثر مردم نام نخستین کمپانی ارایه‌دهنده این قابلیت و نه بهترین عرضه‌کننده آن‌ را به‌خاطر خواهند آورد.

محصولی پیشگام

در صورت بررسی یکی از محصولات وان‌پلاس متوجه خواهید شد که این محصولات همچنان از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. با نگاهی به وضعیت ابزارهای‌جانبی ثالث برای اسمارت‌فون پیکسل 3 احتمالا با این ارزیابی موافقت خواهید کرد. اما از طرفی هواوی میت 20 پرو از شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ سیمی بسیارسریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند. بایستی به‌خاطر داشته باشیم که این هندست قدرتمند می‌تواند سایر گوشی‌های سازگار با استاندارد Qi را به‌صورت کاملا بی‌سیم شارژ نماید. گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس نیز در این طیف جای می‌گیرند.

هنگام مقایسه جدیدترین پرچم‌داران هواوی و اپل احتمالا مایل خواهید بود تا بدانید شارژر دیواری بی‌نظیر سوپرشارژ با توان 40 وات که به‌صورت استاندارد همراه با اسمارت‌فون میت 20 پرو فروخته می‌شود، طی مدت کمی بیش‌تر از 1 ساعت می‌تواند شارژ باتری هندست را از 0 به 100 درصد برساند. در مقابل، شارژ کردن کامل باتری آی‌فون XS مکس با استفاده از شارژر استاندارد 5 واتی آن، 3.5 ساعت به‌طول خواهد انجامید و این موضوع حقیقتا شرم‌آور است.

عملکرد گلکسی‌نوت 9 در این زمینه به هیچ عنوان شرم‌آور نیست، اما شارژ کامل باتری این هندست، 109 دقیقه زمان خواهد برد که در مقایسه با زمان لازم برای شارژ مجدد میت 20 پرو همچنان به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است. بعلاوه بایستی خاطرنشان کرد که باتری میت 20 پرو نسبت به گلکسی‌نوت 9 اندکی بزرگ‌تر است. گلکسی‌نوت 9 از شارژ بی‌سیم با حداکثر سرعت 10 وات پشتیبانی می‌کند. هواوی با ارتقاء این 2 مشخصه، برای قدم گذاشتن به سطحی بالاتر هیچ ابایی ندارد.

خانواده میت 20 در زمینه استفاده از تراشه 7 نانومتری (حداقل در میان هندست‌های اندرویدی پیشرفته‌تر) و پشتیبانی از کارت حافظه بی‌نظیر نانو پیشتاز هستند. اگرچه کارآیی خام تراشه کایرین 980 در مقایسه با تراشه A12 بایونیک اپل همچنان بسیار ناچیز است؛ اما برتری آن بر تراشه 10 نانومتری اسنپ‌دراگون 845 و اگزینوس 9810 کاملا مشهود بوده و ابدا تعجب‌آور نیست.

هنوز برای هرگونه اظهارنظر پیرامون احتمال بقای کارت‌های حافظه نانو و متقاعد شدن سایر تولیدکنندگان جهت کنار گذاشتن استاندارد میکرو اس‌دی بسیارزود است. اما به‌هرحال تلاش هواوی در راستای تغییر این وضعیت به‌نحوی که هم برای کاربر و هم برای کمپانی مفید واقع می‌شود، قابل‌ستایش خواهد بود.

محصولی تحسین برانگیز

در صورتی‌که به گلکسی‌نوت 9 فکر می‌کنید، بایستی بدانید که این هندست فوق‌العاده با مخاطراتی مواجه است. اما این موضوع چندان مهم نیست. در عوض سامسونگ از جانب محصولاتی نظیر میت 20 پرو که پیش از گلکسی S10 معرفی شده‌اند، احساس خطر می‌کند و این تهدید، کلیه حوزه‌ها از توان پردازشی گرفته تا طول عمر باتری، سرعت شارژ، کارآیی دوربین، وضوح نمایشگر و عملکرد نرم‌افزاری روان را شامل می‌شود.

در صورتی‌که به ناچ فوق‌العاده عریض علاقه ندارید، همواره می‌توانید نسخه معمولی هواوی میت 20 را خریداری نمایید. همچنین اگر به‌دنبال گجتی به بزرگی یک تبلت، همراه با یک قلم استایلوس (اختیاری) با حساسیت فشار 4096 سطحی پیشرفته هستید، میت 20 ایکس نیز بر روی کاغذ گزینه‌ای عالی به‌نظر می‌رسد.

اکنون گلکسی S10 برای گریز از سایه سنگین چشم‌گیرترین خانواده پرچم‌دار اندرویدی در جهان چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ ظاهرا از دست این اسمارت‌فون کار چندانی برنخواهد آمد؛ مگر آن‌که سامسونگ بدون استفاده از ناچ بتواند روشی بر‌ای طراحی مجدد گلکسی S9 پیدا کند و حتی از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با کارآیی بهتر نسبت به دوربین سه‌گانه لایکا (شامل حسگرهای 40، 20 و 8 مگاپیکسلی) بهره بگیرد.

آیا چنین کاری بسیار دشوار خواهد بود؟

در دنیای ایده‌آل به کلیه کاربران قدرتمند اندرویدی توصیه می‌شود تا اسمارت‌فون هواوی میت 20 پرو را از طریق شرکت‌های مخابراتی یا یک خرده‌فروشی معتبر و قابل‌اعتماد خریداری نمایند. متاسفانه اگر در ایالات‌متحده سکونت داشته باشید، از این گزینه بهره‌مند نبوده و با توجه به تنش‌های دیپلماتیک فزاینده و تعاملات تجاری میان دولت‌های فعلی چین و ایالات‌متحده، چنین امکانی هرگز فراهم نخواهد شد.

اکنون بازار اسمارت‌فون در ایالات‌متحده به اندازه کاربری آن بزرگ و پرچاذبه نیست؛ اما همچنان وجود فضایی اساسا غیررقابتی را تضمین می‌کند. تنها با بررسی عملکرد وان‌پلاس می‌توان به این موضوع پی برد.

این پدیده احتمالا در کوتاه‌مدت سامسونگ را از مواجهه با پیامدهای جاه‌طلبی‌ها و استراتژی عرضه پرچم‌داران غیرخلاقانه خود نجات خواهد داد. اما در صورت ادامه روند روبه‌رشد هواوی در مقیاس جهانی، احتمالا ایالات‌متحده دیگر قادر نخواهد بود تا در برابر گسترش نفوذ این برند چینی مقاومت نماید.

با این‌حال در تجارت، پول حرف اول را می‌زند. بنابراین حتی با وجود عدم دسترسی کامل مخاطبان اصلی میت 20 پرو به این هندست، نهایتا با عرضه گوشی‌هایی نظیر میت 30 یا میت 40 پرو توسط شبکه‌های مخابراتی بزرگ ایالات‌متحده، پیشرفت‌ها و اقدامات جسورانه میت 20 پرو در ذهن کاربران تداعی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH