نحوه استفاده از دستور Ping برای آزمایش شبکه در ویندوز، مک و لینوکس

در این آزمایش، ما قصد داریم شما را درمورد دستور پینگ راهنمایی کنیم و چگونگی استفاده از آن برای آزمایش شبکه را بیان کنیم. با آی‌تی‌رسان هنگام باشید.

پینگ چیست و در کجا از آن استفاده کنیم؟

خارج از اصطلاحات علم کامپیوتر، پینگ در واقع از فضای فناوری خورشیدی می‌آید، Asaterm برای توصیف فرایند ارسال پالس‌های صدا استفاده می‌شود و سپس برای بازگشت این پالس‌ها عبارتی به نام Theecho وجود دارد که از آن استفاده می‌شود.

به همان شیوه، پینگ در اینجا فرایند رایانه‌ای ارسال چندین بسته اطلاعات به یک دستگاه خاص است که از طریق یک آدرسIP یا URL توصیف می‌شود و سپس منتظر پاسخ می‌ماند.

در واقع پینگ عبارتی است که نشان می‌دهد یک بسته اطلاعاتی چه میزان زمان نیاز دارد تا از دستگاه ما به یک سرور برسد و از سرور به دستگاه ما بازگردد.

با این آزمایش شما متوجه می‌شوید که اگر مشکلی در اتصالات شبکه‌ شما وجود دارد، منبع آن کجاست. آزمایش پینگ نشان می‌دهد که مشکل از شبکه محلی شما است یا این مشکل ناشی از مواردی در خارج از مکان شما است.

چگونه می‌توانیم از پینگ برای بررسی شبکه استفاده کنیم؟

مراحل بسیار ساده هستند. لازم به ذکر است که دستور پینگ دارای سازگاری جهانی است، به این معنی که شما می‌توانید از آن در ویندوز (Command Prompt، Powershell)، مک (ترمینال) و هر توزیع لینوکس استفاده کنید.

۱. کلید‌های ترکیبی Win+R را فشار دهید

۲. در پنجره پاپ‌آپی که باز می‌شود، عبارت CMD را تایپ کرده و دکمه ok را بزنید.

۳. در پنجره CMD عبارت ping را تایپ کنید و یک URL یا آدرسIP را پس از آن وارد کنید و اینتر را فشار دهید.

۴. چند ثانیه برای بازگشت نتایج منتظر بمانید، زمان انتظار شما بستگی به سرعت اینترنت شما دارد.

اگر می‌خواهید یک درک جامع‌تر از ویژگی‌های پینگ داشته باشید آن را در جعبه دستور تایپ کنید. به این ترتیب شما می‌توانید اطلاعات بسیار جامع‌تری از پینگ و اطلاعات شبکه به‌دست آورید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید از ping -n count برای مشخص کردن تعداد درخواست‌های اکو که می‌خواهید ارسال کنید، استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH