محققان میکروسوزن جدیدی تولید کرده‌اند که در چشم انسان حل می‌شود!

گاهی اوقات برای درمان برخی مشکلات و شرایط خاص چشم انسان، پزشکان ترجیح می‌دهند که استفاده از قطره چشم را تجویز کنند. با این حال بعضی وقت‌ها مشکل به وجود آمده خارج از توان قطره چشم است تا حل شود. اخیرا محققان موفق شدند میکروسوزن جدیدی تولید کنند که پس از انتقال به کره چشم، در آن حل می‌شود. هم‌چنان همراه آی‌تی‌رسان باشید.

شاید دیدن یک سوزن کوچک که قرار است در چشمان شما فرو رود، آن چیزی نباشد که انتظارش را داشتید یا این که حس مثبتی را در شما القا کند؛ هرچند که به عنوان جایگزین قطره چشم و برای پیشگیری از عمل جراحی، انتخاب آخر شماست. البته این را هم اضافه کنیم که این میکروسوزن جدید نه درد داشته و نه چیزی است که باعث وحشت شما شود. این میکروسوزن جدید همانند لنز بر روی چشم قرار می‌گیرد. البته نحوه عملکرد این میکروسوزن با نمونه‌های قبلی آن از آن جهت متفاوت است که این میکروسوزن‌‌ها کاملا در چشم انسان حل شده و اجازه می‌دهند که دارو به مرور و در زمان طولانی‌تری در کره چشم آزاد شود.

این شیوه عملکرد از نظر محققان کارایی بالاتری در مقایسه با روش‌های قبلی دارد. در حالی که این خبر بسیار امیدوار‌کننده است، باید توجه داشت که تا به این لحظه محققان آن را تنها بر روی موش‌ها آزمایش کردند. برای اثبات تاثیر این میکروسوزن باید آن را بر روی چشم انسان نیز آزمایش کرد که قرنیه بسیار ضخیم‌تری نسبت به موش دارد. در گفت‌وگو با ArsTechnica، یکی از محققین حاضر در این پروژه به نام Peng Chen اعلام کرده است:

«ما روش درمانی جدید خود را به منظور حمل داروی مورد نظر تا به این لحظه بر روی شبکیه و اتاق جلویی چشم آزمایش نکردیم. با این حال احتمال می‌دهیم که داروی تزریق شده در قرنیه به بخش اتاق جلویی چشم منتشر شود. حتی این احتمال را دادیم که میکروسوزن جدید خود را تا حدی قوی و محکم بسازیم که تا صلبیه چشم نیز نفوذ کند. ما در حال تلاش برای بهینه کردن پچ‌های چشم (ساختار میکروسوزن، ترکیبات پلیمری، افزایش استحکام سوزن‌ها) به منظور بهتر کردن استفاده‌های عملی از آن هستیم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH