شبکه 6G با پهنای باند 1 ترابیت بر ثانیه خواهد آمد؛ چینی‌ها پیشگام نسل جدید ارتباطات!

در حالی که کمپانی‌های بزرگ و شرکت‌های مخابراتی سراسر جهان خود را برای ورود شبکه 5G در سال آینده آماده می‌کنند، چینی‌ها برای طراحی و توسعه شبکه 6G برنامه‌ریزی کردند. اگرچه هنوز هیچ چیزی درباره این نسل از شبکه‌های تلفن همراه نمی‌دانیم، اما یک سری حدس‌ها و پیس‌بینی‌ها از همین حالا به میان آمده است. دعوت می‌کنیم تا پایان همراه آی‌تی‌رسان باشید.

سو ژین (Su Xin)، رئیس گروه کاری IMT-2020 از وزارت صنایع و فناوری چین می‌گوید: «تحقیقات اولیه بر روی شبکه 6G آغاز شده و کار تحقیق و توسعه رسمی آن از سال 2020 آغاز خواهد شد. انتظار داریم این نسل از شبکه ارتباطی در سال 2030 میلادی رسما تجاری شود.» شرکت EE قصد دارد یک روتر خانگی را عرضه کند که به جای روش‌های مرسوم، بر پایه شبکه 5G فعالیت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود به واسطه سرعت بالای شبکه 5G، سرعت این مودم چیزی بین 1 تا 10 گیگابیت بر ثانیه باشد.

مطابق گفته‌های Securities Times، هدف اولیه در شبکه 6G، رسیدن به سرعتی تا 1 ترابایت بر ثانیه است. در حالی که چنین ارقامی از سرعت اینترنت این روزها حتی در مخیله برخی‌ها نیز نمی‌گنجد، هنوز مشخص نیست که چه نوع فرمت‌های رسانه‌ای در آینده وجود خواهد داشت و این‌که این فرمت‌ها در بحث سایز فایل‌هایشان تا چه اندازه بزرگ خواهند بود. هم‌چنین سو ژین ادعا می‌کند شبکه 6G می‌تواند کره زمین و اطراف آن، حتی فضا را نیز تحت پوشش خود قرار دهد.

در واقع هدف از این سطح پوشش، دستیابی به امکان انتقال اطلاعات از همه جای زمین و از هر دستگاهی به دستگاه دیگر برای پخش سیگنال‌های تلفن همراه با استفاده از ماهواره‌ها است. البته هنوز مشخص نیست که این ایده به طور واقعی و عملی در نمونه نهایی وجود خواهد داشت یا خیر، اما این امر به دلیل لزوم فرستادن ماهواره‌های جدید به مدارهای اطراف زمین، می‌تواند منجر به تحمیل هزینه‌های اضافی حتی به کاربران شود. هفته گذشته IDC گزارش داد که زیرساخت‌های شبکه 5G در سال 2022 می‌تواند به تنهایی درآمدی تا 26 میلیارد دلار ایجاد کند. با توجه به این رقم‌های سرسام‌آور، شرکت‌هایی مانند نوکیا، سامسونگ و اریکسون می‌توانند در دهه آینده بر روی شبکه 6G سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH