حسگر اثر انگشت اولتراسونیک گلکسی S10 را دو تولیدکننده تامین خواهند کرد

اخیرا منابع صنعتی به تایید گزارشات قبلی در خصوص حسگر اثر انگشت گلکسی S10 پرداخته و اعلام کردند که دو شرکت GIS و O-film تامین‌کننده حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و از نوع اولتراسونیک موجود در گلکسی S10 خواهند بود. این دو تولیدکننده همکاری نزدیکی با کوالکام داشته و یاری‌کننده این کمپانی آمریکایی در طراحی و توسعه چنین حسگرهایی بوده‌اند.

انتظار بر این است که دو شرکت نام برده شده، فرایند تولید حسگرهای مورد نیاز گلکسی S10 را از ماه ژانویه (اواسط دی ماه) آغاز کنند؛ درست یک ماه قبل از معرفی سوگولی‌های جدید سامسونگ که پیش‌بینی می‌شود یک هفته پس از معرفی رسمی وارد بازار شوند. این دو تامین‌کننده هر کدام مزایای خاص خود را دارند. برای مثال شرکت تایوانی GIS نرخ بهره‌وری بالاتری داشته، اما شرکت O-film از ظرفیت تولید بالاتری برخوردار بوده و قیمت تمام شده حسگرهای تولیدی آن کم‌تر از حسگرهای کمپانی رقیب است. انتظار داریم دو مدل برتر خانواده گلکسی S10 از حسگرهای اولتراسونیک بهره ببرند و مدل اقتصادی که با نام گلکسی S10 لایت شناخته می‌شود، مجهز به حسگر اثر انگشت سنتی (تعبیه شده در کناره بدنه) باشد.

البته رقابت این دو تولیدکننده به همین جا ختم نشده است. در حقیقت سامسونگ قصد به‌کارگیری همین حسگرها را در گوشی گلکسی نوت 10 داشته و بر همین اساس، دو شرکت GIS و O-film در تلاشند تا به عنوان تامین‌کننده حسگر پرچمدار بعدی سری نوت سامسونگ نیز انتخاب شوند. ناگفته نماند پیش از این در اخبار متعددی شنیدیم که گوشی‌های آتی سری گلکسی A سامسونگ نیز از حسگرهای یکپارچه در نمایشگر بهره‌مند خواهند شد. دو شرکت GIS و TPK به عنوان تامین‌کنندگان اصلی پنل‌های لمسی آی‌پدها و آی‌پد پروهای اپل شناخته می‌شوند که شرکت O-film نیز از سال 2017 به جمع این دو پیوسته است. تحلیلگران بر این عقیده‌اند که اهالی GIS با تامین حداقل 50 درصد پنل‌های مورد نیاز، گوی سبقت را از رقبای دیگر خود خواهند ربود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH