آیا اپل ipad را از اینتل دزدیده است؟

 IPAD2

همه ما محصول محبوب شرکت اپل یعنی آی‌پد را می‌شناسیم ولی شاید کمتر کسی بداند که نام و طرح این محصول به صورت رسمی متعلق به شرکت اینتل است.

شرکت اینتل در سال‌های پایانی قرن پیش تصمیم به تولید و عرضه محصولی با نام تجاری IPAD نمود که کاربری آن internet Web Tablet تعریف شده بود. جالب اینجا بود که این اسم بر اساس intel Pad و مخفف شدن آن به IPAD رسیده بود نخستین تبلت حرفه‌ای بود که البته یک مصول مجزا نبود و به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل می‌شد و به شبکه اینترنت سرک می‌کشید. البته این مفهوم در آن زمان چندان عجیب نبود زیرا قابل حمل در دهه نود به معنای قابلیت جابجا کردن وسیله در محیط خانه بود و هیچکس به استفاده از نت در حال حرکت حتی فکر هم نمی‌کرد.

ipad

از این محصول حتی نسخه‌های پروتوتایپ نیز تهیهشد ولی مشکل از جایی شروع شد که سازندگان پی سی احساس کردند که ممکن است این محصول برای بازار آنها خطرناک باش و به سادگی آن را بایکوت کردند.

نکته جالب اینجاست که اگر شرکتی نام یکی از محصولات اپل را حتی وارانه استفاده می‌کرد هم اکنون اپل برای گرفتن خسارت میلیاردی این شرکت را به دادگاه کشانیده بود که البته به نظر نمی‌رسد اینتل با استفاده از آن اسم قدیمی مشکلی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH