آیا بیمه در تصادف در حالت دنده عقب، خسارت را جبران می‌کند؟

تصور کنید در یک روز پر مشغله در یک سربالایی، پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید و ناگهان پایتان از روی ترمز می‌لغزد و به دلیل عدم رعایت فاصله ایمنی به خودروی عقبی برخورد می‌کنید. از بد حادثه خودروی عقبی هم لوکس است و از ناحیه چراغ و سپر آسیب می‌بیند. در چنین شرایطی اگر بخواهید خسارت را از جیب‌تان پرداخت کنید، ممکن است زیر بار هزینه هنگفتی بروید. پس بهترین راه این است که برای جبران خسارت خودروی لوکس از اعتبار بیمه شخص ثالث خود استفاده کنید. اما شرایط جبران خسارت خودرو در صورتی که با دنده عقب با خودروی پشتی تصادف کنید چیست؟ آیا بیمه چنین خسارتی را جبران می‌کند؟ اصلا در صورت بروز چنین اتفاقی شما مقصر هستید یا خودروی عقبی که فاصله ایمنی را با شما رعایت نکرده است؟

حقیقت این است که اگر در حال حرکت با دنده عقب به خودرویی برخورد کردید در هر حالتی مقصر شمایید و باید ضرر و زیانی که به خودروی عقبی زده‌اید، جبران کنید. شما می‌توانید این خسارت را خودتان و به صورت نقدی پرداخت کنید و جبران خسارت را به شرکت بیمه بسپارید. اما بیمه در چه شرایطی و به چه نحوی این خسارت را جبران می‌کند؟

بر اساس اعلام کارشناس مرکز مشاوره و انتخاب بیمه ازکـی، اگر در حالت دنده عقب با خودرویی تصادف کنید، با وجود عدم رعایت فاصله ایمنی از جانب خودروی عقبی، شما مقصر هستید و باید منتظر حضور پلیس و دریافت کروکی باشید. در صورت ارائه کروکی است که می‌توانید از طریق بیمه شخص ثالث، خسارت خودروی صدمه‌دیده را پرداخت کنید. همچنین بیمه بدنه شما، خسارت وارد شده به خودروی خودتان را جبران می‌کند.

همچنین اگر در حالت دنده عقب با عابر پیاده برخورد کنید و به وی صدمه بزنید، خسارت وارد آمده از طریق بیمه شخص ثالث جبران می‌شود.

در صورتی که در حالت دنده عقب به جدول، درخت یا اموال دولتی مانند حفاظ‌ یا گاردریل‌های اتوبان و خیابان‌ها و… آسیبی وارد آورید نیز، بیمه بدنه هزینه خودروی شما را پرداخت می‌کند؛ اما شخص ثالث هزینه خسارت به درخت و دیگر مواردی که به شهرداری مربوط می‌شود را پرداخت نمی‌کند و شما باید هزینه تعمیر و یا تعویض این اموال را به صورت شخصی پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که بیمه تنها در شرایطی خسارت‌های وارد شده را جبران می‌کند که راننده خاطی در شرایط و حالت عادی باشد و تحت تاثیر مواد مخدر و داروهای مسکن و … نباشد.

پس اگر به هر دلیلی در حالت دنده عقب به خودرو، عابر پیاده، اموال دولتی و… آسیب زدید، منتظر پلیس باشید؛ زیرا بیمه برای جبران خسارت، کروکی پلیس را از شما مطالبه می‌کند. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم حواستان به تاریخ تمدید بیمه شخص ثالث و بدنه‌تان باشد. اگر موعد تمدید آن رسیده است و یا اگر برای خرید بیمه اقدام نکرده‌اید به AZKI.com مراجعه کنید و ضمن بهره‌مندی از مشاوره کارشناسان خبره ازکی، بهترین و مناسب‌ترین بیمه را خریداری کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH