گوگل قصد دارد خدمات سرویس Hangouts را از سال 2020 متوقف کند

مطابق گزارشی که توسط وب‌سایت 9to5google منتشر شده، کمپانی گوگل قصد دارد خدمات سرویس Hangouts را از سال 2020 میلادی متوقف کند. البته باید توجه داشت که این سرویس به کلی متوقف نشده و هم‌چنان برای خدمات کسب‌وکار فعال باقی خواهد ماند، اما از سال 2020 به بعد کاربران و مشتریان عادی دیگر قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

منابعی که با برنامه‌ریزی‌های کمپانی گوگل آشنایی دارند، اعلام کردند که سرویس Hangouts از سال 2020 میلادی برای کاربران و مشتریان عادی متوقف خواهد شد. از آن‌جایی که کمپانی گوگل در حال توسعه و ساخت RCS (مخفف عبارت Rich Communications Services) به عنوان یک سرویس پیام‌رسانی استاندارد برای اکوسیستم اندروید است، لذا شنیدن چنین اخباری اصلا تعجب‌آور نخواهد بود. با این‌که کاربران معمولی دیگر پیام‌رسان‌ها را جانشین سرویس Hangouts خواهند کرد، اما این سرویس به عنوان بخشی از پکیج G Suite برای کسب‌وکارها فعال باقی خواهد ماند.

حتی اگر این اخبار تنها شایعه‌ای بیش نباشند، گوگل با معرفی قابلیت‌های جدید چت در RCS که در برنامه پیام‌رسان اندروید ساخته شده‌اند، موجبات سقوط و پایان کار سرویس Hangouts را فراهم کرده است. از آن‌جایی که روز به روز به تعداد اپراتورهای پشتیبانی‌کننده از پیام‌رسانی به شیوه RCS (به عنوان یک راه‌حل برتر و نوین در مقایسه با سرویس Hangouts) اضافه می‌شود، طبیعی است که گوگل بخواهد سرویس‌های کهنه و منسوخ شده خود را متوقف ساخته و به نوعی کاربران را به استفاده از خدمات جدید ترغیب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH