موسسه گارتنر گزارش فروش گوشی‌های موبایل طی 3 ماهه سوم سال 2018 را منتشر کرد

امروز موسسه گارتنر که یک ارگان تحقیقاتی شناخته‌شده به‌شمار می‌آید، آمار مربوط به فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها طی 3 ماهه سوم سال 2018 را منتشر کرد. این آمار میزان فروش واقعی را نمایش داده و در واقع بیانگر تعداد گوشی‌های تلفن‌همراهی است که به دست مشتریان رسیده است. نتایج نشان می‌دهند که در 3 ماهه سوم سال 2018 فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته، رشد 1.4 درصدی را تجربه کرده و به 389 میلیون دستگاه رسیده است.

هواوی و شیائومی 2 برندی هستند که در شکل‌گیری این روند روبه‌رشد بیش‌ترین نقش را داشته‌اند. میزان فروش هواوی با رشدی 43 درصدی نسبت به سال گذشته به 52.21 میلیون دستگاه رسید. فروش شیائومی نیز با رشد حدودا 20 درصدی نسبت به پارسال به رکورد 33.21 میلیون دستگاهی دست یافت. با نادیده گرفتن آمار فروش هواوی و شیائومی، میزان فروش کلی سایر برندها در واقع با افت 5.2 درصدی مواجه شده است.

با این‌حال سامسونگ کماکان عنوان فروشنده برتر اسمارت‌فون در جهان را به خود اختصاص داده است. افت 14 درصدی میزان فروش این شرکت طی 3 ماهه سوم امسال نمایانگر بزرگ‌ترین رکود سالانه در آمار موسسه گارتنر است. این موضوع ثابت می‌کند که سری گلکسی S9، گلکسی‌نوت 9 و محصولات نسبتا پیشرفته کمپانی در رقابت نفسگیر با برندهای چینی، عملکرد مناسبی از خود نشان نداده‌اند.

در میان 5 فروشنده برتر، اپل در جایگاه سوم قرار گرفته و اوپو نیز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. علی‌رغم عملکرد پایدار گوشی‌های آی‌فون، هیچگونه پیشرفت محسوسی در میزان فروش و سهم این کمپانی از بازار مشاهده نمی‌شود. این مسئله نشان می‌دهد که سرعت رشد فروش اپل طی 3 ماهه سوم امسال کاهش یافته است. در صورت عملکرد نامناسب آی‌فون XS و آی‌فون XR، احتمالا فروش کمپانی طی 3 ماهه چهارم امسال کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH