احتمال استفاده از دوربین سنجش 3 بعدی در گلکسی S10 و آی‌فون‌های سال 2019

در صورت صحت شایعات مطرح شده، سال آینده خانواده گلکسی S10 سامسونگ رکورد تعداد دوربین‌ها را خواهد شکست؛ چرا که اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس در مجموع با 5 دوربین عرضه خواهد شد که 3 عدد از آن‌ها در پشت گوشی و 2 عدد در جلوی دستگاه قرار دارند. این در حالیست که نسخه 5G گلکسی S10 یک حسگر جدید TOF را به قسمت پشتی هندست اضافه خواهد کرد.

دوربین TOF می‌تواند برای سنجش 3 بعدی محیط قبل از لنزهای گوشی مورد استفاده واقع شود و داده‌های گردآوری شده به‌صورت لحظه‌ای را در اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده یا واقعیت‌مجازی وارد نماید. بعلاوه دوربین مذکور احتمالا همانند نخستین گوشی مجهز به این قابلیت یعنی اوپو R17 پرو می‌تواند ژست‌های حرکتی متفاوت را تشخیص دهد. همچنین این فناوری احتمالا برای محاسبه فواصل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروز برخی رسانه‌های کره‌ای ادعا کردند که در سال 2019 سری میا‌ن‌رده گلکسی A نیز از دوربین‌های TOF بهره خواهند برد. بعلاوه منابع نزدیک به زنجیره تامین نشان می‌دهند که اپل نیز در آی‌فون‌های سال 2019 خود از یک حسگر دوربین 3 بعدی استفاده خواهد کرد. بر اساس این گزارش، ال‌جی ماژول‌های TOF موردنیاز اپل را تامین می‌کند؛ در حالی‌که سامسونگ به شرکای سمکو (SEMCO) و پاترون (Patron) خود اعتماد خواهد کرد.

از سوی دیگر کوالکام تراشه آینده خود با نام اسنپ‌دراگون 855 را با الگوریتم‌های تشخیص 3 بعدی یکپارچه خواهد کرد. با این‌حال به منظور کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون تراشه جدید این کمپانی ناچارا بایستی تا زمان آغاز رویداد اسنپ‌دراگون که قرار است فردا برگزار شود، منتظر بمانیم.

شایان به ذکر است که بر اساس شایعات، اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 پلاس به‌همراه دوربین سلفی دوگانه عرضه می‌شود. همچنین این هندست از نمایشگری موسوم به Infinity-O استفاده خواهد کرد که اساسا به‌معنای ایجاد یک حفره در نمایشگر جهت استقرار دوربین جلویی دستگاه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH