مایکروسافت در حال طراحی مرورگر جدیدی مبتنی بر کرومیوم است!

براساس اخباری که از داخل شرکت مایکروسافت درز کرده است، این شرکت در حال طراحی و توسعه یک مرورگر جدید برای سیستم عامل ویندوز 10 است و قصد دارد آن را جایگزین مرورگر اج نماید. این مرورگر جدید مبتنی بر پلتفرم مرورگر کرومیوم خواهد بود که خود از مرورگر‌های امن و محبوب کروم گوگل، اپرا و Brave مشتق شده است. با این حال تنها چیزی که در مورد آن فعلا مشخص شده این است که با اسم رمز آناهایم (Anaheim) شناخته می‌شود.

مایکروسافت

حقیقتا شنیدن چنین اخباری آن هم در مورد شرکتی چون مایکروسافت بسیار شگفت‌آور و عجیب است. از طرفی این شرکت پول و زمان بسیار زیادی را برای طراحی و تولید مرورگر اج و موتور EdgeHTML خود صرف نموده است. هر چند هرگز نتوانست به موفقیتی درخور دست یابد و صراحتا باید اعتراف نمود به همان ناکارآمدی اینترنت اکسپلورر است.

با این حال شنیدن این خبر بسیار مسرت بخش است و امیدواریم سرانجام در سومین تلاش، مایکروسافت بتواند از عهده توسعه یک مرورگر با کیفیت و کارا برآید. گفته می‌شود مرورگر جدید بسیار قدرتمند‌تر و سریع‌تر از مرورگر اج است. همچنین این حقیقت که مایکروسافت رضایت داده است از یک موتور منبع‌باز مانند کرومیوم برای این کار استفاده شود، بسیار دلگرم‌کننده و جذاب است.

از زمانی که ساتیا نادلا، سکان رهبری مایکروسافت را در سال 2014 بدست گرفته است، همه‌چیز در شرکت با سرعتی خیره‌کننده در حال دگرگون شدن بوده و مایکروسافت با گام‌های بلند به سمت دوران جدیدی از پیشرفت و موفقیت حرکت کرده است. صادقانه باید بگوییم که از هم اکنون با بی‌صبری برای چشیدن دست‌پخت جدید برنامه‌نویسان مایکروسافت که از موتور کرومیوم سود می‌برد، لحظه شماری می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH