شرکت انگلیسی BT طرح هواوی برای تامین نیاز‌های زیرساختی شبکه 5G را رد کرد!

هواوی بعد از شنیدن جواب منفی از استرالیا و نیوزلاند و تنش‌های ادامه‌دار با ایالات متحده در اوایل سال جاری میلادی، اکنون بر سر تامین تجهیزات سخت‌افزاری شبکه 5G برای انگلستان، با این استعمارگر پیر دچار مشکل شده است. ظاهرا کشور‌های هم‌پیمان آمریکا در اقدامی مشترک قصد آزار اژدهای فناوری را دارند!

شبکه 5G

حتی انگلستان اعلام کرده است طی برنامه زمان‌بندی دوساله، کلیه تجهیزات شبکه 4G ساخت هواوی را از چرخه کاری خارج خواهد کرد. با این اوصاف باید فشار‌ و تهدید‌های ایالات متحده به کشور‌های متحد‌ش را که از ماه گذشته تشدید یافته است در این امر دخیل بدانیم. آمریکا به بهانه همکاری شرکت چینی هواوی با دولت چین، آنها را مستوجب مجازات دانسته است!

در این راستا گروه BT که قبلا به نام British Telecom شناخته می‌شد، نه تنها قصد از رده خارج کردن همه تجهیزات شبکه 4G ساخت هواوی را دارد بلکه از عقد قرارداد و استفاده از تجهیزات 5G هواوی در آینده نیز سرباز زده است. در این گزارش که اولین بار در Financial Times منتشر شد، آمده است که انگلستان آماده برگزاری یک مناقصه به منظور تامین احتیاجات خود به تجهیزات شبکه 5G است.

گفتنی است که گروه BT اولین قرارداد خود با هواوی را در سال 2005 به امضا رساند و از جمله اولین شرکت‌هایی است که در خارج از چین با هواوی برای تامین تجیهزات شبکه همکاری داشت. در ابتدا شرکت انگلیسی قول داده بود که هرگز از تجهیزات چینی به دلیل مسائل امنیتی در هسته اصلی شبکه استفاده نکند ولی زمانی که در سال 2016 شرکت BT، اپراتور موبایلی EE را به مبلغ 15.9 میلیارد دلار خریدار نمود، شروع به کارگیری از تجهیزات هواوی در هسته اصلی به منظور ارتقای شبکه‌های جدید 3G و 4G نمود و فناوری‌های ساخت هواوی امروزه هنوز هم دردل شبکه‌های 4G EE یافت می‌شوند.

شبکه 5G

با این حال با وجود این اقدام خصمانه شرکت انگلیسی و تحریم و حذف تجهیزات هواوی، سخنگوی BT در صحبت‌هایی عوام فریبانه اعلام نمود هواوی همچنان یکی از بهترین ارایه دهندگان تجهیزات شبکه و یک شریک کاری نوآور و ارزشمند است! شما در مورد این اقدامات آمریکا و متحدانش چه فکری می‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH