شیائومی در ماه ژانویه یک گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی معرفی خواهد کرد!

در اوایل سال جاری میلادی شرکت شیائومی با گشایش مرکزی برای طراحی و تولید دوربین، متعهد شد بتواند محصولی برای ثبت تصاویر بسیار با کیفیت را به دست مشتریان برساند. اکنون لین بین، رئیس و از بنیانگذاران شیائومی با افتخار و البته فروتنی مثال زدنی از یک غول تصویربرداری واقعی سخن می‌گوید.

شیائومی

او تصویری کلوزآپ از گوشی جدید شیائومی که به گفته او در ماه ژانویه 2019 معرفی می‌شود را منتشر نموده است. نکته شگفت‌انگیزی که در این تصویر به چشم می‌خورد، وجود یک نوشته در کنار دوربین آن است که نشان می‌دهد این دوربین دارای وضوح تصویری برابر با 48 مگاپیکسل است! خود شخص مستر بین به مدت چند هفته از این گوشی استفاده نموده و برای تعریف از آن به یک عبارت اکتفا می‌نماید: “بدک نیست!”

به هرحال همه می‌دانیم وقتی دوربین گوشی شما دارای سنسوری با بالاترین وضوح تصویر در دنیا است پس نیازی هم به لاف زدن و تعریف و تبلیغ بی‌جا ندارید! به هر حال در طول تاریخ ساخت گوشی‌های هوشمند در دنیا، وضوح تصویر دوربین گوشی 808 PureView نوکیا و لومیا 1020 نوکیا با 41 مگاپیکسل و بعد از آن‌ها سنسور 40 مگاپیکسلی دوربین میت 20 پرو هواوی (quad Bayer)، رکورددار هستند. در واقع چنین سنسور‌هایی در دنیای گسترده گوشی‌های هوشمند، آنقدر کمیاب‌اند که ما فقط به یاد این سه مدل افتادیم!

از سنسور‌های احتمالی که ممکن است در دل این هندست شیائومی به کار گرفته شده باشد، می‌توان به سنسور 48 مگاپیکسلی کواد‌بایر IMX586 سونی اشاره کرد که در ماه جولای امسال رونمایی شد. این سنسور با اندازه 1.2 اینچ نسبتا سایز بزرگی دارد ولی به هر حال دارای تعداد زیادی پیکسل نیز هست و هر پیکسل می‌تواند سطحی برابر با 0.8 میکرومتر را پوشش دهد. گزینه دوم سنسور 48 مگاپیکسلی Bright GM1 سامسونگ است که در ماه اکتبر معرفی شد. این سنسور نیز دارای پیکسل‌های 0.8 میکرومتری است (در هر صورت صحبتی در مورد ماتریکس زیرپیکسل نشده است).

این نوع سنسور‌ها از ویژگی ترکیب پیکسلی یا همان Pixel Binning استفاده می‌کنند تا کیفیت تصویر افزایش یابد اما از سوی دیگر بالابودن تعداد پیکسل‌ها امکان استفاده از زوم دیجیتالی بسیار با کیفیت را نیز فراهم می‌آورد. با این حال شرکت هواوی در گوشی میت 20 پرو از یک ماژول تله‌فوتو اختصاصی نیز سود جسته است. اکنون این سوال پیش می‌آید که شیائومی نیز از همین روش هواوی استفاده نموده یا به پیروی از شعار مشهور مانترا گوگل (شرور نباش) تنها به این نکته اکتفا نموده که یک دوربین خوب با یک پردازش تصویر مناسب قادر به انجام هر کاری است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH