کاهش درآمد بی‌سابقه اچ‌تی‌سی در 10 سال گذشته؛ اوضاع برای تایوانی‌ها خوب نیست!

شرکت HTC به تازگی میزان درآمد خود را طی ماه نوامبر 2018 اعلام نموده است. اگر بخواهیم منصف باشیم حتی با یک نگاه هم سریعا می‌توان دریافت که در این آمار هیچ چیز شگفت‌انگیزی وجود ندارد و همه چیز طبق انتظار بسیار بد است!

HTC

طی ماه نوامبر درآمد کل شرکت HTC تنها 47.67 میلیون دلار بوده است. هر چند در مقایسه با درآمد 42.63 میلیون دلاری ماه اکتبر حدود 12.75 درصد افزایش نشان می‌دهد که باید آن را به فال نیک گرفت ولی کافی است نگاهی به مدت مشابه سال قبل بیاندازیم تا از افت شدید این درآمد شگفت‌زده شوید. در حقیقت ماه نوامبر، سومین ماه متوالی بود که درآمد شرکت نسبت به آمار سالیانه کاهش بیش از 70 درصدی را نشان می‌داد. در نوامبر سال 2017 شرکت HTC، حدود 182.5 میلیون دلار درامد کسب کرده بود.

در سال گذشته مجموع کل درآمد این شرکت تایوانی بالغ بر 1.882 میلیارد دلار بود که طبق هدف‌گذاری قرار بود طی سال 2018 به 2 میلیارد دلار برسد ولی تا اینجای کار که تنها چند روز به پایان سال 2018 زمان باقی است، به سختی درآمد شرکت به 725 میلیون دلار رسیده و 61.47 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است!

این آمار بدین معناست که تنها یک معجره بزرگ در ماه دسامبر می‌تواند برای شرکت HTC یک درآمد یک میلیارد دلاری را به همراه آورد. به علاوه این رکورد کسری درآمد یک میلیارد دلاری برای اولین بار طی یک دهه اخیر است که در مجموعه متخصص و باتجربه‌ای HTC رخ می‌دهد.

HTC

با وجود اینکه اوضاع کلی شرکت هیچ علامتی از بهبود را نشان نمی‌دهد با این اوصاف HTC قصد دارد با همکاری Sprint، بخت خود را برای بازگشت به دوران اوج امتحان کند. بدین منظور شرکت امیدوار است با همکاری شریک جدید یک مجموعه هوشمند موبایلی 5G ایجاد نماید. هرچند که نمی‌توان انتظار یک موفقیت خارق‌العاده از این حرکت را داشت ولی با توجه به بحث داغ فناوری 5G در سال 2019، می‌تواند به بدتر نشدن شرایط وخیم شرکت کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH