شرکت کورنینگ به شدت در حال کار برای ساخت شیشه گوریلا گلس نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر است

از ماه سپتامبر تاکنون شایعاتی شنیده می‌شود که سامسونگ کار ساخت یک گوشی‌هوشمند با نمایشگر قابل انعطاف ولی بدون برخورداری از لایه محافظ گوریلا گلس را، از سال آینده شروع خواهد کرد. این مسئله یک چالش بزرگ برای شرکت کورنینگ (Corning) خواهد بود. آنها تاکنون توانسته بودند خود را با بزرگ‌تر شدن اندازه نمایشگر‌ها مطابقت دهند و پابه‌پای تغییرات گوشی‌های هوشمند، فناوری خود را ارتقا دهند ولی مشکل نمایشگر انعطاف پذیر بحثی کاملا متفاوت است.

گوریلا گلس

طی این چند سال که همواره صحبت‌ها و شایعات مربوط به ساخت گوشی‌های قابل انعطاف وجود داشته است، این شرکت نیز با تفکری آینده‌نگرانه به این مسئله توانسته است با تکیه بر مهارت مهندسان خود، برگ برنده‌ای را برای روز مبدا بسازد و اخیرا Cnet موفق شده است از این شیشه انعطاف پذیر و خاص گزارشی تهیه نماید. این شیشه فوق‌العاده نازک و انعطاف پذیر تنها یک میلیمتر ضخامت دارد و مانند کاغذ قابلیت تا شدن دارد و می‌توان لبه‌های دو طرف شیشه را تا شعاع 5 میلیمتری یکدیگر به هم نزدیک کرد!

پولی چو، مدیر بخش فناوری شرکت کورنینگ در این رابطه می‌گوید برای تولید شیشه‌ای با این حد از خمش، باید آن را بسیار نازک‌تر از شیشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند فعلی بسازیم. به طوری که هم اکنون در آزمایشگاه شرکت شیشه‌هایی نازک‌تر از قطر یک تار موی انسان تولید شده‌ و مورد آزمایش قرار دارند.

با این حال کورنینگ هنوز آمادگی عرضه رسمی یک محافظ گوریلا گلس تاشو را ندارد. این بدین معنا است که گوشی انعطاف پذیر Flexpai که اخیرا توسط شرکت چینی Royole رونمایی شد با یک صفحه پلاستیکی ساخته و به مشتریان فروخته خواهد شد. طبیعتا این فکر یک راه‌حل ایده‌آل نیست و با توجه به قیمت بسیار بالای آن ممکن است در ادامه با نارضایتی خریداران مواجه شود!

البته قطعا شرکت کورنینگ به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ساخت یک گوریلا گلس تاشو واقعی مدتی دیگر باید صبر کنیم. از طرف دیگر این تاخیر سبب گشته تا سامسونگ هم دچار مشکل گردد و انتظار می‌رود آنها نیز برای محافظت از صفحه نمایش هندست انعطاف‌پذیر خود از مواد پلی‌آمیدی شفاف بهره بگیرند. با این اوصاف آیا شما مایل خواهید بود دستگاهی بدون لایه محافظ گوریلا گلس را خریداری و استفاده نمایید؟ نظر خود را در این رابطه، در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH