آیا Oculus فرمانروای جدید دنیای واقعیت‌مجازی است؟

اکنون مدت‌هاست که پیرامون مفاهیم واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده صحبت می‌شود؛ دنیایی که ظاهرا امروزه جایگاه خود را پیدا کرده است. با این‌حال فناوری‌های مذکور، حوزه‌های متعددی را تحت پوشش قرار می‌دهند. عموم مردم اساسا به‌دلیل کاربری سرگرم‌کننده هدست‌های واقعیت‌مجازی به آن‌ها علاقه دارند. اما عملکرد این دستگا‌ه‌ها در بازار چگونه است و بهترین محصولات این حوزه از سوی کدام تولیدکنندگان ارایه می‌شوند؟ در ادامه به چنین پرسش‌هایی پاسخ داده خواهد شد.

یک گزارش اخیرا منتشر شده توسط وب‌سایت CSS Insight نگرشی نسبتا کنجکاوانه را در خصوص سرگرمی‌های احتمالی واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده ارایه می‌دهد. به گفته تحلیل‌گران شرکت‌کننده در این گزارش، میزان فروش دستگاه‌ها از برآوردهای قدرتمند پیشین فاصله داشته و نمایانگر فروش 8 میلیون واحدی در سال 2018 خواهد بود. این رقم در مقایسه با فروش 10 میلیون دستگاهی سال 2017 کم‌تر است. اما جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا هدست‌های مستقل احتمالا موجب جهش فزآینده فروش در اوایل سال آینده خواهند شد.

تقاضا برای این نوع از دستگاه‌ها می‌تواند به رونق هرچه بیش‌تر بازار کمک کند. پیش‌بینی‌‌ها از فروش حداقل 29 میلیون دستگاهی طی سال‌های 2018 تا 2022 حکایت دارند؛ در حالی‌که انتظار می‌رفت پیشرفته‌ترین هدست‌های سیمی واقعیت‌مجازی به لحاظ فنی، فروش 5 میلیون دستگاهی را در سال 2019 تجربه نمایند. براساس برآوردها این رقم در سا‌ل‌های 2019 و 2022 به‌ترتیب می‌تواند به 14 میلیون و 18 میلیون واحد افزایش یابد.

در آینده شاهد عرضه هرچه بیش‌تر هدست‌های واقعیت‌مجازی به بازار خواهیم بود.

مطالعه دیگری که توسط موسسه IDC انجام شده است، آمار مثبت‌تری را ارایه می‌دهد. بر این اساس در 3 ماهه سوم سال، بازار فناوری‌های مذکور با رشد 9.4 درصدی مواجه خواهد شد و این رشد دقیقا با فروش چنین هدست‌های مستقلی مرتبط خواهد بود. ظهور هدست‌های شاخص و مستقل به معنای کاهش فروش هدست‌های متصل به اسمارت‌فون و درخشش حقیقی هدست‌های واقعیت‌مجازی واقعا مستقل شامل Oculus Go در بازارهای غربی و شیائومی Mi VR در آسیا است. بعلاوه اکیلیس به لطف هدست‌های اکیلیس و اکیلیس Go خود بر این قلمرو حکم‌رانی خواهد کرد. این کمپانی اکنون سهمی 25.9 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH