طراحی آیفون‌های سال آینده باز هم بدون تغییر است!

در دنیای اسمارت‌فو‌ن‌ها طی مقطعی از زمان، برند اپل و تصویر ممتاز آن به‌صورت بی وقفه در ذهن کاربران نقش می‌بست. اما طی ماه‌های گذشته، چندین گزارش از فروش ضعیف غول کوپرتینویی حکایت داشتند و اکنون نیز آنه لی، تحلیل‌گر موسسه Nomura در گزارش دیگری پیش‌بینی کرده که فروش اپل در سال‌های 2019 و 2020 نیز با افتی فزآینده مواجه شود.

تحلیل‌گر موردنظر معتقد است که فروش اپل از تعداد قابل‌توجه 213 میلیون دستگاه در سال 2018 به 204 میلیون دستگاه طی سال آینده تنزل خواهد یافت. حتی در سال 2020 نیز این روند نزولی ادامه یافته و احتمالا فروش سالانه به 200 میلیون دستگاه خواهد رسید. بر اساس گزارش این رویداد به دلیل تغییرات محدود در ساختار خارجی گوشی رخ خواهد داد.

آی‌فون‌های سال 2018 اپل

به عقیده گزارش مذکور، نهایتا اپل در سال 2019 زبان طراحی معرفی شده به‌همراه گوشی آی‌فون X را حفظ خواهد کرد. این موضوع ضرورتا بدان معناست که هندست‌های جایگزین آی‌فون XR، آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس از نظر ساختار ظاهری تقریبا مشابه با اسمارت‌فون‌های نسل فعلی اپل خواهند بود. به گفته تحلیل‌گر، صرف‌نظر از ارتقا معمول سخت‌افزارهای داخلی و دوربین دستگاه تنها تفاوت برجسته هندست‌های آینده با نسل فعلی به وجود برخی ویژگی‌های اضافی در زمینه واقعیت‌افزوده مربوط می‌شود.

در یک نتیجه‌گیری مستقیم از این پدیده انتظار می‌رود که اپل در آی‌فون‌های سال 2020 خود از برخی تغییرات خارجی نیز رونمایی کند. اگرچه نحوه اعمال این تغییرات هنوز مشخص نشده است. با این‌حال حذف ناچ بحث‌برانگیز نمایشگر آی‌فون، محتمل‌ترین تغییر ممکن به‌شمار می‌آید. علاوه بر این تحلیل‌گر پیش‌بینی می‌کند که اپل در سری جدید آی‌فون‌های خود بر مقوله واقعیت‌افزوده و پشتیبانی از شبکه نسل 5 به‌صورت ویژه‌ای تمرکز خواهد کرد.

در حال حاضر اپل هیچ‌کدام از گزارشات فروش اخیرا منتشر شده را به‌طور رسمی تایید نکرده است. اما اعمال برخی تغییرات در استراتژی بازاریابی بیانگر صحت چنین گزارشاتی است. به همین دلیل، کاهش فزآینده فروش اپل طی سالیان آینده نیز غیرممکن نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH