دومین سالگرد تاسیس شرکت HMD و آمار فروش بالای اسمارت‌فون‌های نوکیا

شرکت HMD Global در اول دسامبر سال 2016 تاسیس شد و به تازگی دو سالگی خود را جشن گرفت. اولین اسمارت‌فون تولیدی شرکت پس از گذشت حدود یک ماه با نام نوکیا 6 عرضه شد. از آن زمان این شرکت حدود هفتاد میلیون دستگاه گوشی هوشمند تحت برند نوکیا در سرتاسر جهان به فروش رسانده است.

پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت در رنج 300 تا 400 یورو بوده است. هندست نوکیا 6.1 با سبقت گرفتن از نوکیا 7 پلاس، لقب پرفروش‌ترین اسمارت‌فون تولیدی شرکت را یدک می‌کشد. فروش نوکیا 3.1 نیز به خصوص در برخی کشورها مانند آلمان قابل توجه بوده است. در نهایت عملکرد بسیار خوب شرکت در بخش گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده، مدیران را مجاب کرد تا خلا وجود یک اسمارت‌فون قوی در میان گوشی‌های بالارده را پر کنند. برای این منظور نوکیا 8 Sirocco ارایه شد که از برآوردن انتظارات عاجز ماند و هم شرکت و هم طرفداران را ناامید کرد.

HMD به خوبی از این موضوع اطلاع دارد که بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون نام نوکیا است و به گفته مسئولان شرکت تمامی تلاش‌های آنان نیز در این راستا بوده است که میراث‌دار خوبی برای این برند باشند. حدود 80 درصد از مشتری‌های این شرکت را افراد 35 سال به بالا تشکیل می‌دهند که روزهای اوج نوکیا را به خوبی به یاد دارند. اما به نحوی همین موضوع مشکلاتی را نیز به وجود آورده است. مدیران HMD با اطلاع از این مساله، عنوان کرده‌اند که برنامه‌ریزی‌های آینده آنها برای راه یافتن به گروه سنی 20 تا 35 سال خواهد بود. آنطور که گفته شده، مهم‌ترین برنامه شرکت در این راستا نیز استفاده از پتانسیل‌های esports است.

اما برای موفقیت HMD نباید از نقش گوگل غافل شویم. همکاری‌های گسترده دو شرکت موجب شده تا بیشتر گوشی‌های نوکیا اندرویدی باشند و از طرف دیگر شرکت HMD نیز حضوری فعال در برنامه‌های مختلف گوگل از جمله اندروید وان و اندروید Go داشته باشد. این همکاری‌های تنگاتنگ خیال کاربران گوشی‌های نوکیا را از ارایه به‌روزرسانی برای گوشی‌های این برند راحت کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH