آزادی تحقیر‌آمیز مدیر ارشد هواوی همراه با پرداخت وثیقه 7.5 میلیون دلاری!

هفته گذشته، منگ وانژو مدیر بخش مالی تجاری شرکت هواوی در زمان سوار شدن به هواپیما در خاک کانادا به درخواست مقامات انتظامی ایالات متحده بازداشت شد. ادعا شده است که او به اتهام کمک به هواوی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تسهیل فرایند تبادلات مالی و بانکی و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده است.

هواوی

به گزارش CNN، امروز او بعد از پشت سر گذاشتن سه جلسه دادگاه و پرداخت وثیقه ای به مبلغ 7.5 میلیون دلار آزاد شد. او همچنین موافقت کرده است تا پاسپورت خود را نیز تحویل مقامات دهد و ضمن آن با پرداخت هزینه شخصی خود تحت نظر یک نگهبان تمام وقت در منزل شخصی‌اش واقع در شهر ونکوور قرار بگیرد. همچنین او قبول کرده است تا یک دستبند ردیاب GPS را تمام مدت به همراه داشته باشد و هر شب بین ساعت‌های 11 شب تا 6 صبح را حتما در خانه حضور داشته باشد!

وکیل منگ در این رابطه ابراز داشت که او هرگز قصد فرار ندارد زیرا علاوه بر اینکه طی 15 سال اخیر او به طور ثابت در این خانه واقع در کانادا سکونت داشته است، اقدام به فرار سبب شرمسازی برای خانواده، خودش، شرکت هواوی و دولت چین خواهد بود. شرط آزادی او پرداخت 2.2 میلیون دلار برابر با ارزش خانه و توقیف تمام مبلغ وثیقه در صورت فرار است. لازم به ذکر است منگ وانژو دختر رن ژنگفی بنیانگذار شرکت هواوی است!

در این بین ترامپ، رییس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده است در صورت کمک به عقد قرارداد تجاری با چین در رابطه با این پرونده شخصا مداخله نماید! جالب است بدانید که در صورت اجرای این قرارداد، آن به بزرگ‌ترین قرارداد تجاری تاریخ بدل خواهد شد. در حالی که این حرکت گروگان‌گیرانه که مشخصا به منظور باج‌خواهی توسط ایالات متحده انجام گرفته، تنها سبب افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا شده است.

به خصوص اینکه ایالات متحده این اقدام خصمانه را درست بعد از اینکه با همراهی برخی متحدانش اقدام به ممنوعیت استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی نموده بود، انجام داده است. پیش از این نیز دلیل منع اپراتور‌ها از استفاده از تجیهزات هواوی، نگرانی‌های امنیتی اعلام شده بود که سبب خشم مقامات چین و شرکت هواوی شد. اکنون با دستگیری این مقام ارشد شرکت هواوی تنش‌های بین آمریکا و دولتمردان چین به بالاترین حد خود رسیده است به طوری که تحلیل‌گران سیاسی از ایجاد یک نبرد حقوقی بزرگ و شکننده‌تر شدن روابط بین این دو کشور خبر می‌دهند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH