سامسونگ یکی از کارخانه‌هایش در چین را تعطیل خواهد کرد

سامسونگ در گذشته‌ای نه چندان دور سهم بزرگی از بازار چین را در اختیار داشت، اما در چند سال گذشته سهم اسمارت‌فون‌های این شرکت از بازار چین کم و کمتر شده است، تا جایی که در برخی گزارش‌ها آمده است در حال حاضر این سهم به یک درصد بازار می‌رسد. با این تفاسیر تعجبی ندارد کره‌ای‌ها بخواهند یکی از دو کارخانه خود در این کشور را تعطیل کنند.

سامسونگ امروز اعلام کرد که یکی از کارخانه‌های خود در چین را تعطیل خواهد کرد. این کارخانه در یکی از شهرهای شمالی این کشور به نام تیانجین احداث شده بود و حدود 2600 نفر در آن مشغول به کار بودند. شرکت اعلام کرده ضمن پرداخت غرامت برای این افراد، فرصت‌هایی را فراهم خواهد کرد تا در صورت تمایل آنها بتوانند در دیگر کارخانه سامسونگ مشغول به کار شوند. ماشین‌آلات این کارخانه نیز تا قبل از پایان سال میلادی تعطیل خواهد شد.

همانطور که گفته شد سهم کره‌ای‌ها در بازار چین به دلیل وجود رقبای محلی قدرتمندی همچون هواوی در اولین سه ماهه مالی از سال جاری به زیر یک درصد کاهش پیدا کرد. برای درک بهتر مطلب می‌توان به سال 2013 اشاره کرد که سهم سامسونگ از این بازار پهناور 15 درصد بود.

سامسونگ همچنین در ادامه بیان کرده است که دومین کارخانه شرکت در خاک این کشور، که در شهر هویژو واقع است، با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. کارخانه این شرکت در تیانجین سالانه 36 میلیون دستگاه اسمارت‌فون تولید می‌کرد، اما تعداد دستگاه‌های تولیدی دیگر کارخانه حدود 72 میلیون دستگاه است. البته این آمار تنها در حد تخمین است و شرکت از ارایه آماری دقیق در این زمینه خودداری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH